Šestnácté narozeniny v šestnáctém století...

Mé sladké šestnácté století

Autor: Rachel Harris

Série: Mé sladké šestnácté století 1.

Originální název: My Super Sweet Sixteenth Century

Počet stran: 256

Vydavatelství: CooBoo

Oficiální anotace: Cat Crawfordová má za pár dní oslavit své sladké šestnácté narozeniny. Ovšem to poslední, co si Cat přeje, je extravagantní narozeninová party organizovaná její temperamentní nevlastní matkou. Alespoň malou útěchou jí je plánovaný rodinný výlet do magické Florencie. A když ji při prohlídce tohoto úžasného města zavede zvědavost do cikánského stanu, ocitne se přímo… v renesanční Florencii. Na tomto výletu do šestnáctého století, vyzbrojena pouze batohem plným věcí z budoucnosti, se Cat setká se svými předky. A nejen s nimi, vždyť v této době je Florencie plná známých umělců, kteří právě tvoří svá vrcholná díla. A samozřejmě není nouze ani o pohledné renesanční ctitele. Avšak podaří se Cat najít cestu zpět do moderní doby, nebo se její italské dobrodružství promění v italské navždy...


Žít v Beverly Hills a mít za otce hollywoodského režiséra? Vypadá to na celkem pohodlný a skvělý život. Jen kdyby nebyli okolnosti, které to vše ničí. Mít za matku známou hollywoodskou herečku, se na první pohled také nezdá tak špatné. Ovšem když vás matka opustí a je poté stále propírána médii, už není tolik dobré. Hlavně pokud pak ty média mají zálusk i na vás, aby vás poté mohli s vaší povedenou matkou porovnat. Kdyby tohle bylo to jediné, život by nebyl zas tak špatný. Jenže život Cat Crawfordové je jedna velká noční můra.

Oslava sladkých šestnáctin. To je hlavní důvod, proč Cat nemůže vyjít se svou novou nevlastní matkou. Každá si je totiž představuje jinak. Jenna, její nevlastní matka, si představuje velkou okázalou párty, která pro Cat představuje následující. Tisíce neznámých lidí, by mělo oslavovat její narozeniny. A to nemluvě o dalších milionech lidí, kteří mají vše vidět skrz obrazovky MTV. Tohle vše chce Janna. Cat ovšem dělá vše pro to, aby byla co nejvíce nenápadná.

Naštěstí si teď může Cat od přípravy svých narozenin odpočinout. Celá rodina, tedy Cat, její otec a nevlastní matka vyráží do Itálie. Přesněji řečeno do Florencie, města umělců. Pro Cat, jako pro umělkyni, to j splněný sen. Nejen, že se dostala do města svých předků, ale také konečně může naživo spatřit sochu Davida. Mistrné dílo od Michelangela. Když se později sama prochází po ulicích Florencie, rozhodně se, že se pro tento den trochu odváže a navštíví cikánský stan, kde si nechá vyložit budoucnost. Ovšem, když vyjde ze stanu, ocitá se uprostřed renesanční Florencie...

"Umělci v srdci italské renesance - moji idolové právě teď chodí po stejných ulicích jako já."
- Cat

Dívčí román, obohacen cestováním v čase a italskými umělci, který pohladí po duši, každou mladou slečnu. Knížku jsem si půjčila, jelikož mi anotace celkem připomínala mou oblíbenou sérii Drahokami od Kerstin Gier. Bohužel mě knížka celkem zklamala. Až na pár vtipných scén jsem se dost nudila a celkově pro mně byla knížky taková nezajímavá. Ale zase musím říct, že knížka hezky napsaná a pro dívky tak do těch šestnácti let, je to určitě román, jen já už jsem na to moc stará. Hold si to musím přiznat :) Když už jsem nakousla tu sérii Drahokami, tak i když ta je určená také pro mladší, krásně se četla i mně. Přijde mi daleko lépe zpracovaná a zajímavější. Plusem pro mě u Drahokamů bylo, že mají v sobě takové to tajemno a to já vždy u knížek uvítám.

Abych to tedy vše shrnula. Knížku doporučuji všem mladým slečnám mezi 12 a 16 rokem. Ovšem také všem, kteří máte rádi Florencii, 16. století a také pokud se znovu toužíte ocitnout v kůži patnáctileté dívky, která potřebuje najít svůj smysl života.

A teď už hodnocení!


PS: Ještě bych málem zapomněla dodat, že Mé sladké šestnácté století je první díl ze série. Takže pokud se vám bude knížka líbit, nebo případně líbila, tak neváhejte a přečtěte si i další dva díly ;)


Komentáře

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...