#4 Přečteno za měsíc - duben 2017

Zdravím knihomolové!

Tentokrát tu pro vás mám další článek plný přečtených knih za měsíc duben, i když bohužel až tak plné to tentokrát nebude. Tento měsíc jsem neměla moc šťastnou ruku, co se týká výběru mých vlastních knih. Nakonec se dá říct, že mě z mé pomalu čtrnáctidenní čtecí stávky dostaly až recenzní výtisky, které byly lepší než knihy, které jsem si pořídila sama, a to myslím opravdu upřímně. Nepíši to sem pouze proto, že se chci odvděčit případnému nakladatelství a tím pádem od nich chci více knih na recenzi. Píšu to proto, že ty knihy byly opravdu dobré a vychvaluji je tak, jak to cítím a ne proto, že je vychválit musím...


To jsem ovšem odbočila od tématu. Pojďme se tedy podívat na knihy, které jsem za duben stihla přečíst. Tentokrát jich bylo šest a k tomu jsem i jednu knihu rozečetla, ale poté jsem ji vrátila zpátky. Nebyl to zkrátka dobrý výběr pro mou náladu, díky které se ty rozečtené knížky znovu začínají vršit na hromadu… S číslem šest jsem nakonec i spokojena, jelikož týden před koncem měsíce to vypadalo, že těch přečtených knih bude nakonec méně. Pak jsem se ale zázrakem znovu rozečetla. Doufám tedy, že v těch šesti knihách třeba najdete i nějakou, kterou si budete chtít přečíst. Tak se na tu šestici pojďte podívat. :)



První knihou měsíce dubna se stal závěrečný příběh Nathana, který se stal naprosto skvělým startem měsíce dubna. Možná i to je důvod, proč mi poté žádná knížka nepřišla prvních čtrnáct dnů dobrá. Mluvím tu tedy o knize Napůl zlý od Sally Green, která mě závěrem dostala na samé dno a zároveň mě i neuvěřitelně pohltila svou citovou upřímností, kterou autorka do knihy vložila. Prostě nádhera. Sice nemůžu dát knize sto procent, jelikož nějaké vady na kráse se tam přeci jen našli, ale ta kniha byla i tak úžasná…

Jak tedy knihu hodnotím?     87%

Recenzi na celou sérii můžete najít ZDE.



Po mé dlouhé pauze, při které jsem se stihla začíst rovnou do třech knih (které mi ovšem nepřišli vůbec dobré) jsem obdržela balíček od Omegy s jednou "upířinou". (Nyní použiji znovu mé nově objevené (samozřejmě neexistující) slovo a tím je "upířina", které se za poslední dobu stalo mým oblíbeným.) A to opravdu dobrou "upířinou", která byla přesně tak krvavá a přímo tak chytlavá, jak jsem potřebovala. Jedná se o knížku Nejchladnější dívka ve Městě chladu od Holly Black, o které jsem se dozvěděla úplnou náhodou. Pokud tedy máte rádi knihy plné krve, upírů a nevyzpytatelných bytostí rádi, jděte do ní. ;) Navíc je opravdu perfektní v čase, kdy se nemůžete začíst do žádné knihy. A ještě jedna maličkost. Pokud vám nevadí mít na začátku každé kapitoly nějaký ten citát od slavné osobnosti, který však pojednává o smrti, je to knížka přesně pro vás.

Mé hodnocení…     90%

Mou recenzi této skvostné "upířiny" najdete ZDE.



Další knížkou je také jeden "recenzáček" a tentokrát knihy z válečného období, které ovšem mělo i velký vliv na přítomnost. Na knížku Medová smrt od německé autorky Hanni Münzer jsem se opravdu těšila. Knihy z válečného období zase tak často nevyhledávám, ale jednou za čas si ráda přečtu nějaký ten příběh zasazený do historie. Tentokrát to tedy byla tato kniha. Vždy mě válečné knihy velmi citově zasáhnou a tato v tom nebyla žádnou výjimkou. Navíc si velmi cením autorčina nápadu, kterým bylo napsat příběh o ženách z jedné rodiny, který se táhl od roku 1923 až do přítomnosti.

Knihu hodnotím…     95%

Recenzi můžete najít ZDE.



Poté tu mám knihu, kterou jsem si pořídila začátkem měsíce dubna a bohužel se žádná sláva nekonala. Kniha Život na trampolíně od australské spisovatelky Frances Whiting. Prvních dvacet stran jsem byla nadšená, ale poté se celý příběh tolik zamotal, že jsem knihu musela odložit a dočetla jsem ji až poté co jsem si zlepšila náladu dvěma jinými knihami. Obálka je nádherná, ale příběh už zas tolik ne…

Mé hodnocení knížky…     67%

Pokud vás zajímá celá recenze na tuto knížku, najdete ji ZDE.



Předposlední dubnovou knížkou jsem si potřebovala vylepšit náladu a tak jsem zvolila knížku, kterou jsem si koupila minulý měsíc. Tou vyvolenou tedy byla knížka Hrej hráčem od Emmi Hart. Příběh Hrej hráčem se dá dost připodobnit například ke knihám od autorky J. Lynn a K. A. Tucker. Jedná se o příběh odehrávající se na vysoké škole. Není to sice nic převratného a jedinečného, ale svůj úděl oddechové knížky to splňuje.

Příběh hodnotím…     79%

Recenze na tuto knížku zatím není, ale pokusím se ji sepsat a vydat co nejdříve…



A nyní ta poslední knížka a zároveň i opravdu malá jednohubka na jedno odpoledne. Kniha Panicové od Diany Gabaldon, je doplňkoví příběh k sérii Cizinka. Jedná se o příběh Jamieho Fasera ještě z doby před tím než potkal samotnou Clare, tedy Cizinku. Pro mě byla knížka takovým testem, zda mi styl autorky sedne. A sedl mi tolik, že si budu muset pořídit nejspíš celou sérii. Tento recenzní výtisk se mi docela prodraží… :D

Jak tuto chytlavou a zajímavou jednohubku hodnotím?     80%

Recenzi najdete ZDE.



Nastal čas vyhlásit tu nejlepší knížku měsíce. Tentokrát to není ta, která byla nejkvalitnější a nejvíce procentně ohodnocena. Ale za tento měsíc je to kniha, která mi asi z hlavy jen tak nevymizí. Autorka Sally Green napsala jedinečný závěr celé trilogie a tím si mě získala. Stále přemýšlím nad tím, co jsem psala v recenzi. Napsala jsem, že autorka mou citovou vyrovnanost smotala do kuličky a odhodila ji tak daleko, že jsem ji stále nezískala zpět. Asi to platí stále. Teď si počkat na knihu, která to vše dokáže napravit…

A tímto psychicky nevyrovnaným vzkazem končím. :)

Jaký byl váš duben? Kolik knih jste přečetli vy? Četli jste některé knihy co já? Jak se vám líbily? Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka



Komentáře

  1. Znovu si mě děsně nalákala na Nejchladnější! Grr :D K Panicům jsem se dostala až dnes a to jen ráno, když jsem měla chvilinku času a už se nemůžu dočkat, až se večer znovu začtu :D. Měj se krásně! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že tě má slova ohledně Dívky, stále tak lákají :) Přeji hezké čtení a ať se ti líbí. ;)

      Vymazat
  2. Moc pěkné čtecí skóre i výběr knih :) Knihu Panicové jsem zrovna dočetla :) Jčekala jsem od nich trochu více, ale je to zkrátka Jamie..:) A ráda bych si přečetla i závěrečný díl Napůl zlého :) Tak přeji pěkné čtení i v květnu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, nakonec ten duben nebyl tak tragický, jak jsem se obávala. :D Panicové se dali propracovat určitě lépe, ale byl to pouze doplňkový příběh, takže se ani nedalo čekat něco delšího. A ano, Jamie... ❤ :) Do Napůl zlého určitě jdi, já jsem byla nadšená, i když je pravda, že znám pár lidí, kterým se tolik nelíbila. Nejlepší bude, když si uděláš na závěr této "Poloviční" série názor sama...
      Také ti přeji hezké čtení v květnu. ;)

      Vymazat
  3. Moc mě lákáš na tu Nejchladnější dívku! Zamítla jsem to s tím, že to pro mě není, ale když vidím ty ohlasy... asi to budu muset přehodnotit :) Přeji, ať jde v květnu čtení podle Tvých představ :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ááá... To jsem ráda, že tě na ni tolik lákám. :D Pokud ti nevadí upíří téma, tak nad Dívkou určitě neváhej a jdi do ní... Také ti přeji jen samé dobré knížky v květnu. :)

      Vymazat
  4. Koukám, že jsme četly podobné knihy, Medová smrt i Nejchladnější dívka se mi četly krásně. :) Knihu Panicové zrovna čtu a Hrej hráčem jsem si zrovna objednala. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se četli krásně všechny a asi nejlíp Hrej hráčem, ale to díky té jednoduchosti. Doufám, že se ti budou Panicové i Hrej hráčem líbit. :) Přeji hezké květnové čtení. ;)

      Vymazat
  5. Knížky vypadají všechny parádně! Šest je hezký počet. Já mám za duben za sebou čtyři kousky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Doufám, že se k tomuto číslu přiblížím i v květnu, zatím nějak nestíhám číst...

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...