Unboxing #14

Zdravím knihomolové!

Dnes tu pro vás mám otevírání další recenzního balíčku a tentokrát ovšem z mé nové spolupráce, ze které mám ohromnou radost. Před dvěma týdny jsem byla oslovena nakladatelstvím Cosmopolis, kteří spadají pod Gradu, o spolupráci. Tato nabídka nešla odmítnout. Mohla jsem si vybrat jednu či více knih a tak jsem také udělala. Napsala jsem jim seznam čtyř knih, ke kterým jsem však dodala, že se nemůžu rozhodnout, kterou knihu bych chtěla nejvíc a zda by mi poslali tu, na kterou by chtěli spíše mou recenzi. No a dnes mi přišel balíček, tedy spíše balík…


…ve kterém se ukrývali všechny čtyři knihy, což mi bylo celkem jasné už podle velikosti a váhy balíčku. A jaké knihy se zde ukrývají? Pojďte se podívat.



Já a detektivky… V televizi je miluju, nic mi nedělají a vždy se u nich skvěle odreaguju. Ale v knížkách? Ještě jsem to nezkusila, ale je mi jasné, že je nebudu moct číst, když budu doma sama, protože to bych ve strachu nic nepřečetla. Ovšem tento rok jsem si dala za úkol, že je číst začnu, a tak jdu do toho a rovnou s Dívkou v ledu od Reberta Bryndzy. Tato kniha je celosvětový fenomén, takže proč nezačít s ní?



Anotace: Poté co je v parku v jižním Londýně pod vrstvou ledu nalezeno tělo mladé ženy, na místo přijíždí detektiv šéfinspektor Erika Fosterová. Oběť, krásná dívka z mocné a bohaté rodiny, měla podle všeho dokonalý život.
Když Erika začne pátrat hlouběji, vynoří se souvislosti mezi její vraždou a smrtí tří prostitutek, které někdo uškrtil, svázal jim ruce a hodil do vodních ploch po Londýně.
Jaká je spojitost mezi dcerou vlivného lobbisty, který si myslí, že může ovlivňovat i vyšetřování, a mrtvými imigrantkami? Jaké temné tajemství dívka v ledu skrývala?
Čím více se Erika přibližuje k odhalení pravdy, tím více se vrah blíží k Erice. Poslední případ detektiva šéfinspektora Fosterové skončil katastrofou a smrtí pěti policistů včetně jejího manžela. Eričina kariéra visí na vlásku, musí bojovat s vlastními démony i s vrahem, který je hrůznější než kdokoliv, komu čelila v minulosti.
Dopadne ho dříve, než udeří znovu?




Když jsem projížděla nabídku knih Cosmopolisu, tak jsem se snažila vypátrat nějakou novinku. A našla jsem ji. Říkala jsem si, že to sice je druhý díl, ale snad nový případ, takže by ani nevadilo, že jsem nečetla jedničku. Teď to však nevadí určitě, jelikož mám doma oba. Noční lov od Roberta Bryndzy je tedy druhým dílem k Dívce v ledu ze série Inspektorka Erika Fosterová.



Anotace: Jedné horké červnové noci je detektiv šéfinspektor Erika Fosterová přivolána k brutální vraždě. Oběť, vážený praktický lékař, je nalezen ve své posteli udušený. Zápěstí má svázaná a oči pod průhledným sáčkem upevněným těsně pod hlavou vypoulené.
O několik dní později umírá za podobných okolností další muž a Erika společně s kolegy Petersonem a Mossovou tuší, že čelí sériovému vrahovi. Ten své oběti sleduje a vyčkává na vhodný okamžik, kdy udeří. Co mají oba mrtví společného? Existuje v jejich minulosti nějaké tajemství, které by je mohlo spojovat? A co je spojuje s vrahem?
Erika dělá vše pro to, aby Nočního lovce zastavila a dopadla, i když opět riskuje a dostává se do konfliktů s nadřízenými. A navíc možná vrah začíná sledovat i ji...




To bych asi nebyla já, kdyby mě nezaujala kniha, která spadá do žánru YA. Podsvětí - Artefakt od české spisovatelky Kristiny Hlaváčkové. Tato kniha mě zaujala obálkou, anotací, hodnocením a zkrátka vším, takže jsem ji do seznamu musela přidat.



Anotace: Sam Barnetová za sebou sice má pár ošklivých životních karambolů, ale v podstatě je tak nenápadná, že je snazší o ni zakopnout, než si uvědomit, že vůbec existuje. O to větší rozruch způsobí fakt, že se ji někdo pokouší zabít. Navíc jsou okolnosti útoků přinejmenším podivné. Natolik podivné, že Sam začíná pátrat na vlastní pěst. Zjišťuje, že za jejími eskapádami stojí jeden hodně zvláštní Artefakt, jedno nečekané tajemství jménem magie a svět bájných příšer, draků, mágů a Golemů, jež je vším, jen ne bájným. Sam se ocitá v jeho netušených zákoutích, začíná kličkovat mezi jeho půvabem i nástrahami. V boji o život nešetří cynismem ani osobitým humorem.




A nyní poslední knížka, kterou je Jak si smrt došla pro kata: a další mordy z dob c. k. a první republiky od Miloslava Martínka. I když na to nejspíš nevypadám, tak mám slabost pro příběhy z první republiky a hlavně pro tehdejší četníky, kteří nepotřebovali žádné složité mechanismy ke zjištění vraha. A proto tato knížka…



Anotace: Tři případy pocházejí z doby, kdy se psalo c. k. a nad vchodem vládl dvouhlavý rakouský orel; druhá trojice se odehrává v době první republiky. Vyprávějí o zabitém četníkovi, který se objevil v nesprávný čas na nesprávném místě; o zabití horního inspektora v Příbrami, kterého pachatel považoval za zdroj svých obtíží; o dvou bratřích, které k vraždě přitáhl lesk zlata v hodinářské dílně; o sňatkovém podvodníkovi, jenž zabil oklamanou služku ze strachu z prozrazení nebo o smrti učitelky hudby, jejíž peníze měly posloužit marnotratné matce mladistvého vraha.




A to jsou ty čtyři krásky, které mi dnes přišly. Moc bych chtěla poděkovat Cosmopolisu za spolupráci a za tyto čtyři knížky, které mi poslali k recenzi. Nejvíce mě zatím láká kniha od pana Martínka, ale ještě uvidím, po které sáhnu jako první.

Chystáte se číst některou z těchto knih nebo jste ji již četli? Jaká to byla? Líbila se vám? Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka




Komentáře

  1. Pěkné kousky :-) Nejvíc mě zaujala poslední kniha. Díky za typ.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Také mě asi nejvíce zaujala. Navíc má moc pěkně udělané zarovnání textu. :)

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...