#10 Přečteno za měsíc - říjen 2017

Zdravím knihomolové!
 
Tento rok plyne neskutečnou rychlostí, která se snad kvůli těmto souhrnům pro mě ještě zrychluje. :) Už uplynul další měsíc, a proto tu pro vás tentokrát mám mé "Přečteno" za říjen. Minulý měsíc byl až nečekaně čtenářsky vydařený. Povedlo se mi přečíst rovnou osm knih a ani o jedné z nich nemůžu říct, že by byla úplným propadákem. Až na jednu knihu u mě všechny překročily 80%, takže i díky tomu lze říct, že se říjen povedl!
 


Za říjen zde mám knížky, které jsou žánrově celkem rozsáhlé. Přečetla jsem jednu New Adult knížku, poté své milované fantasy, YA romanci, snad tu nejlepší životopisnou knihu a román od mamky do čtenářské výzvy. Do čtenářské výzvy jsem také však stihla cestovat do budoucnosti a přečíst knihu, která je svým narozením starší než já. Je toho zde tedy celkem dost, takže to nebudu prodlužovat a jdu vám knihy postupně představit… :)
 
 
 
 
Říjen jsem začala nejoblíbenější knížkou od mamky. Najít do výzvy nejoblíbenější knihu rodičů/prarodičů byl v mém případě celkem oříšek. Odmítala jsem zkrátka číst nějaké encyklopedie či knížky od Sandry Brown. Mamka si však vzpomněla na jednu knihu, kterou dříve dostala ode mě k Vánocům a dost si ji oblíbila. První knížka za říjen je tedy Vysněný valčík od Catherine Anderson. Příběh knihy se většinu času odehrává na statku a vypráví o mladé ženě, která následkem úrazu skončila na vozíku. Vzhledem k tomu, že já sama jsem na vozíku od malička, tak mám takovéto knihy opravdu ráda. Jenže jsem k jejich příběhům dost kritická. U podobných příběhů mám totiž vždy pocit, že autorky mají na očích nasazeny růžové brýle a až nesmyslnými detaily si dokreslují realitu. Na této knize mi navíc dost vadilo, že autorka nebyla ani pořádně schopna napsat, na jaké vozíku se hlavní hrdinka pohybuje. Chvílemi se totiž zdálo, že mluví o elektrickém vozíku a najednou zas o mechanickém. Kniha se mi však líbila, a protože byla hezky čtivá, tak ji nehodnotím vůbec špatně…
 
Kolik tedy knize dávám procent?     69%
 
 

 
Po první knize jsem si trochu potřebovala zpravit náladu a tak jsem se konečně pustila do Posledního začátku od Lauren James. Tato knížka je druhým dílem ze série První konec, která mě svou jednoduchostí, ale zároveň promyšleností nesmírně bavila. A tak to bylo i u druhého dílu, ve kterém se dost věcí vyjasnilo, a navíc mě autorka mile překvapila vztahovou linkou, kterou do knihy dala. Při čtení mě však celkem mrzelo, že od doby, kdy jsem četla první díl, uplynul už nějaký ten pátek a já si první knížku už tolik nepamatovala. Ovšem chystám se si celou sérií ještě někdy přečíst, takže už to vypovídá o tom, že se mi tato kniha opravdu líbila.
 
Mé hodnocení…     87%
 
Celou mou recenzi najdete ZDE.
 
 
 
 
Nyní zde mám knížku, která mi vydržela ke čtení celkem dlouho, Můj přízvuk je skutečný od Kunala Nayyara. I když mi kniha vydržela ke čtení celkem dlouho, tak to nebylo z důvodu, že by se mi nelíbila. Bylo to právě naopak. Líbila se mi až moc, a tak jsem si ji ke čtení dávkovala postupně. Na začátku to šlo, ke konci jsem ji však přečetla na jeden zátah. Autora knihy nejspíše každý zná z Teorie velkého třesku a v porovnání s jeho postavou tichého Raje je Kunal nejspíše v reálném životě velmi upovídaný. Tedy tak na mne kniha alespoň působila a navíc se mi dost zapsala do duše. Kunal mně zkrátka bavil a jeho životní příběhy bych mohla číst stále dokola… :)
 
Knize jednoznačně dávám…     100%
 
Mou recenzi na tuto knížku najdete ZDE.
 
 
 
 
Čtvrtá říjnová kniha jsou Shannarovy elfeíny od Torryho Brookse, které v seriálovém kabátku nově vydalo nakladatelství Omega. Na tuto knížku jsem čekala jako na ten nejvysněnější dárek od Ježíška a tak vypadal i její unboxing. (Krabice neskončila rozcupovaná na kousky jen díky jejímu focení. :)) A co se týká čtení tohoto příběhu? Tak to bylo jedno velké fantasy dobrodružství, při kterém jsem měla bradu až na kolenou. Kniha mě nepřestávala překvapovat a její konec mě zkrátka dostal… Pokud jste fanouškem fantasy, tak nad touto knihou rozhodně neváhejte. Shannarovy elfeíny sice jsou druhým dílem ze série, ovšem já jsem první díl nečetla a vůbec to této knize nevadí. Na první díl se ovšem někdy v budoucnu také chystám a snad to stihnu před novým vydáním třetí knihy. :)
 
A jak hodnotím Shannarovy elfeíny?     100%
 
Celou recenzi najdete ZDE.
 
 
 
 
Pak tu mám knížku, po které jsem sáhla úplnou náhodou. Božský bastard od Christiny Lauren je totiž knihou, kterou jsem už jednou četla, ale nějak jsem na to zapomněla. Párkrát do roka totiž sáhnu po čtečce, ve které takovéto "blbůstky" mám, a většinou je to právě takováto jednohubka. Když zkrátka mám chuť číst, ale zároveň od knihy neočekávám žádný zázrak, najdu to většinou ve čtečce. A tak jsem hledala a našla. I přesto, že je děj knihy hodně ohraný a není ničím novým, tak je příběh čtivý a zkrátka vás baví. Proto knihu i hodnotím tak vysoko, protože na svůj žánr je opravdu dobrá. Navíc je milionkrát lepší než Padesát odstínů šedí, takže pokud něco takého hledáte, tak doporučuji tuto knihu.
 
Božský bastard ode mě dostává…     82%
 
 
 
 
Fantastická zvířata a kde je najít od J. K. Rowling asi nemusím nijak představovat. Na tuto učebnici ze světa Harryho Pottera jsem se nesmírně těšila, ale bohužel jsem doufala v něco víc. Především jsem si tedy myslela, že bude kniha trochu více ilustrovaná a to bohužel není. Ovšem nedávno vyšla nová Fantastická zvířata a to přímo ilustrované vydání, kterému asi neodolám a doufám, že to už bude lepší…
 
Fantastickým zvířatům tedy dávám…     85%
 
Recenzi teprve chystám…
 
 

 
Poté tu mám jednu knihu neknihu. Když jsem zjistila, že Omega vydává oficiálního průvodce seriálu Cizinka (Jak se točí Cizinka od Tary Bennett), okamžitě mě kniha zaujala a tak jsem si o ní zkusila napsat. A vyšlo to. Celé natáčení se autorce povedlo dobře zpracovat. Knihu navíc provázejí krásné fotky a rozhovory s herci, režiséry a scénáristy. Dovoluji si napsat, že tato kniha je nutností pro každého fanouška Cizinky… :)
 
Tomuto sympatickému průvodci dávám…     95%
 
Celou mou recenzi najdete ZDE.
 
 
  
 
A už jsme u poslední knížky, kterou je závěr jedné romantické YA série. Navždy s láskou, Lara Jean od Jenny Han, která navštívila i letošní Humbook. Sérii Všem klukům, které jsem milovala jsem si oblíbila už od prvního dílu. Druhý díl sice trochu zaostával, ale tato poslední knížka byla opravdovou třešničkou na dortu a mně by vůbec nevadilo, kdyby se autorka k sérii vrátila. Například by mohla pokračovat za pár let s příběhem Kitty. Co na to říkáte? :)
 
Mé hodnocení…     96%
 
Více se dozvíte v recenzi, kterou zatím připravuji…
 
 
Při psaní tak dlouhého souhrnu si na sebe stihnu i párkrát zanadávat. Protože proč tolik čtu? Copak nemůžu dělat něco lepšího? Můžu a taky dělám, ale pocitu, který při čtení mám, se jen tak něco nevyrovná a já můžu alespoň prožít tisíce příběhů, které dělají můj život daleko zajímavější. Můžu poznávat nové lidi se stejnou zálibou a můžu být alespoň na okamžik vílou, elfem či cestovatelkou v čase. Někdy je ale dobré zůstat v reálném světě a přečíst si něco o herci, který svým vtipem upoutal více než polovinu lidí na světě… Vybrat z října tu nejlepší knihu nebylo tentokrát ani tak složité. Jen mé fantasy srdce si to nechce připustit. Zůstanu totiž tentokrát v realitě a s jedním indickým snílkem, ke kterému se budu alespoň na okamžik určitě častěji vracet. Tou nejlepší knihou října je tedy Můj přízvuk je skutečný od Kunala Nayyara. A to ani nejsem tak velký fanoušek Teorie velkého třesku. :)
 
Znáte některou z mých říjnových knih? Četli jste některou, nebo se na ni teprve chystáte? Pokud jste některou četli, líbila se vám?
Doufám, že se vám nějaká kniha zalíbila a našli jste si nějaké nové tipy na čtení. Budu moc ráda za každý váš komentář… :)
 
Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka
 
 

Komentáře

  1. Páni, Šári, říjen byl tedy opravdu vydařený měsíc, po stránce kvality i kvantity :) U mě to tak slavné nebylo, tak doufám, že v listopadu si spravím chuť :) Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tentokrát jsem se opravdu nějak rozjela a neštěstí i se šťastnou rukou. :)) Příští měsíc budeš mít určitě šťastnější ruku s výběrem i ty. ;) Také se měj krásně.

      Vymazat
  2. slusna hromadka, tomu rikam aspon cteci vykon :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Samé zajímavé knihy, na Shannarovy elfeín a Jak se točí Cizinak se chystám, tak doufám, že budu stejně nadšená jako ty...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji... Doufám, že uspějí i u tebe. Přeji ti hezké čtení. :)

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...