#9 Knižní nákupy - listopad 2017

Zdravím knihomolové!
 
Poslední dobou jsem byla tak trochu ve skluzu a kvůli pravidelným nedělním "Knihodárkům" jsem nestíhala sepsat mé listopadové nákupy. Ale už vše postupně doháním a tak vás dnes vítám u článku, ve kterém se vám hodlám pochlubit s mými listopadovými přírůstky. :)
 

 
Týden před koncem listopadu jsem ani tyto nákupy neplánovala psát. Měla bych totiž na ukázku jen dvě knížky. Ovšem tak trochu nečekaně a neplánovaně jsem navštívila mé malé a oblíbené knihkupectví, kde měli ve svém zlevněném koutku tak krásné knihy, že jsem zkrátka neodolala. O jednu knížku jste dokonce měli možnost i soutěžit, takže doufám, že se vám soutěž líbila. :) Knížka Podfuk už ale putuje nebo možná už doputovala ke šťastnému výherci. A já vám jdu dnes tedy konečně ukázat knihy, které za měsíc listopad přibyly na mé poličce nepřečtených knih…
 
 
 

Nejdříve bych se vám ještě ráda pochlubila svou výhrou knížky HYGGE -prostě šťastný způsob života od Meika Wikinga, kterou mi poslal ten nejvtipnější knižní youtuber, Ondra Mergl. Za tuto knížku bych ti chtěla, Ondro, ještě jednou moc poděkovat. Už se těším, až si přečtu o tom, jak si v Dánsku užívají to správné "lebeděníčko". :)
 
Anotace: Proč jsou Dánové nejšťastnějšími lidmi na světě? Odpovědí je hygge, říká Meik Wiking, ředitel Institutu pro výzkum štěstí v Kodani.
Hygge je pocit, který zažíváte během bouřky, když jste v pohodlných ponožkách schoulení na pohovce, přikrytí měkkou dekou. Je to ten pocit, když u stolu osvětleném svíčkami společně se svými milovanými jíte své oblíbené jídlo a povídáte si. Je to pocit, který se vás zmocní, když se s šálkem oblíbené kávy v ruce díváte na rudé ranní světlo na jasné modré obloze. Hygge je o atmosféře a prožitku. Je to o sdílení se s lidmi, které máme rádi. Pocit domova. Pocit bezpečí. Pocit vnitřního klidu a blaženosti.

 
 
 
První knížkou, kterou jsem si v listopadu koupila, byla nečekaně jedna kuchařka, která mě absolutně okouzlila svou nápaditostí. Kniha Řešíš/Hřešíš od Anny Linhartové už svým názvem napovídá, o jakých receptech to v této kuchařce bude. Najdeme zde spoustu zdravých receptů ale také ty, které zrovna neodpovídají té nejlepší fit receptuře. Kuchařku mám už přes měsíc a zatím jsem zkoušela dva recepty a to pouze z části "ŘEŠÍŠ" a musím uznat, že ta mrkvová bábovka plná oříšků a semínek, je opravdu luxusní. Mňam. :) Na této kuchařce mě baví, že si můžete vybrat recepty podle toho, zda máte chuť na zdravější jídla či na ty hřešící. Pokud hledáte nějakou kuchařku, která je celá vtipně pojatá, tak se podívejte po této. Za mě ji rozhodně doporučuji. ;)
 
Anotace: Herečka a zapálená kuchařka Anna Linhartová dobře ví, že jsou chvíle, kdy člověk řeší, kolik a co má jíst, protože se váha zasekla na nepříjemně vysokém čísle. A potom existují v životě okamžiky, kdy jdou předsevzetí ohledně správné životosprávy stranou a vypadá to, že všechny problémy dokáže vyřešit jen velký kus čokoládového dortu. Řešit, nebo Hřešit? Teď máte na výběr díky jednoduché, hravé, bohémsky rozevláté a oboustranně řešené kuchařce, jejíž koncept vás prostě bude bavit.
 
 
 
Když jsem objednávala dárky v KK pro rodinu, tak mi nedalo a musela jsem do košíku přihodit i nějakou tu knížku pro sebe. Vždy tam zabrousím do akcí a slev a pomalu pokaždé nějakou tu knížku, která by se mi líbila, objevím. Tentokrát jsem zalétla k romantice a zaujala mě knížka od Alexandry Potter, Lásce na stopě. Tak jsem na ní zvědavá. Už dříve mě zaujali knihy této autorky kvůli svým pastelovým obálkám, takže uvidím, jestli její příběh bude natolik romantický a oddechový, jak doufám. :)
 
Anotace: Spisovatelka Ruby Millerová ztratila nejen víru v lásku, ale i jakoukoliv invenci ke psaní. Na radu své agentky a sestřino pozvání odjíždí na dovolenou do Indie. To co začíná jako poklidná dovolená na romantických plážích, se náhle mění na nevídaná dobrodružství… Ztracená zavazadla, sestra na útěku a pohledný americký návštěvník přivedou Ruby na magickou a spletitou cestu napříč Indií. V prostředí pevností, věštců a nesčetných svatebních obřadů, Ruby poodhalí tajemné příběhy o lásce, nabyté i ztracené. Přesto, že se tyto tajuplné příběhy všelijak zamotávají, nakonec všechna tajemství stejně vyplouvají na povrch a Ruby nachází klíč poznání. To co začalo jako cesta k nalezení sestry, stává se cestou k objevení sama sebe – a k opětovnému nalezení lásky.
 
 
 
A nyní už ke třem knížkám, která jsem si neplánovaně koupila, ale mám z nich snad tu největší radost. Jakmile vidím ve slevě jakoukoli YOLI knížku, kterou ještě nemám, tak ji okamžitě kupuji. Takže, když jsem uviděla Jen jeden rok od Gayle Forman, musela jsem ho mít. Že se jedná o druhý díl ze série Jen jeden den a že první je naprosto vyprodaný, jsem zjistila až doma. No, tak se po prvním díle zkusím podívat v nějakém antikvariátu. :) Četli jste tuto sérii? Vadí moc, že jsem nečetla první díl, Jen jeden den? Co myslíte?
 
Anotace: Když se Willem probere z bezvědomí, vůbec netuší, kde je. V Praze? V Dubrovníku? Anebo snad doma v Amsterodamu? Francouzský lékař mu ošetřil ránu na hlavě, ta ale Willema bolí o dost méně než vzpomínka na krásnou Američanku, které říkal Lulu. Proč se jen nezeptal na její pravé jméno? Strávil s ní pouhý jeden den v Paříži a něco na tom dni – anebo na té dívce – ho nutí položit si otázku, zda mu není souzeno zůstat s Lulu už navždy. Jenomže jak ji najít?
Willem se znovu vydává na cesty, bloudí od Mexika až po Indii a doufá, že to děvče nějakým zázrakem znovu potká. Jak ale měsíce plynou, začíná Willem pochybovat, zda je ruka osudu opravdu tak silná, jak si myslel…
 
 
 

Když je malé knihkupectví, vyplatí se pátrat co nejhlouběji v policích se zlevněnými tituly. Úplně vzadu jsem totiž objevila knížku Rodinné prokletí od německé autorky Giny Meyar. Příběh se má odehrávat v Paříži roku 1900 a to mě na knize zaujalo asi nejvíce. Za 89,- jsem ji tedy v krámu nemohla nechat. :)
 
Anotace: Paříž roku 1900.
Dořino manželství s Gustavem ztroskotalo, její dcera Nanette je naproti tomu poprvé doopravdy zamilovaná. Je ale její vyvolený ten pravý, nebo udělá stejnou chybu jako její matka, která štěstí v lásce nikdy nenašla?
Když se Nanette dozví o tajuplné kletbě, která po generace tíží její rodinu, začne pátrat. Hledání stop ji zavede do Düsseldorfu, kde její prababička Leonore kdysi bojovala o svou lásku.


 
 


 

Poslední knížkou a zároveň tím největším objevem z listopadových nákupů je Postav hlídku od Harper Lee. Po přečtení Jako zabít ptáčka, mi bylo jasné, že si musím přečíst další příběh Čipery. Na knížku jsem narazila úplnou náhodou zas ve slevách a opravdu jsem z ní nadšená. Moc se těším, až si na knihu najdu čas a jsem zvědavá na příběh, který zde bude autorka vyprávět. :) Četli jste ji?
 
Anotace: Nová kniha, která byla napsána již před vydáním fenomenální „Jako zabít ptáčka“ a odehrává se dvacet let poté… Šestadvacetiletá Jean Loiuse Finchová (Čipera) se vrací z New Yorku do Maycombu v Alabamě, aby navštívila svého stárnoucího otce Atticuse.
Doma zjišťuje, jak se její město i blízcí lidé pod tlakem politických i rasových motivů změnili. Najednou se jí začnou vybavovat vzpomínky na dětství, a to, čemu vždy věřila, se začíná drolit. Prožívá také vztah se svým vyvoleným, který vzhlíží k jejímu otci. Ovšem ona sama si přestává být jista, zda je to stále ten neochvějný hrdina, jenž stojí vždy na straně práva a spravedlnosti, jak se jevil v mládí…
 
 
Tak a to by bylo vše z listopadových nákupů, které se mi po více než čtrnácti dnech konečně podařily sepsat. Doufám, že se vám knížky líbí a že vás třeba i inspirovaly ke koupi či přečtení. Já sama jsem zvědavá, po které sáhnu nejdříve. Zatím vůbec nevím, která by to měla být. Poradíte mi?
 
Jak se vám mé listopadové přírůstky líbí? Znáte některou z těchto knih? Jaký byl váš listopad? Jste také uchváceni některým knihkupectvím, že od nich musíte mít pomalu všechny knížky?
Budu moc ráda za každý váš komentář. :)
 
Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka
 

Komentáře

  1. Krásné přírůstky. Nečetla jsem žádnou z knih, ale mám zálusk na knihy Potterové. Možná bude nějaká pod stromečkem, ale i kdyby nebyla tak ji někdy musím zkusit. Mohla by to být super oddychovka. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tu oddechovku u Potterové doufám. Přeji ti hodně štěstí, abys ji pod stromečkem našla. A pokud ne, tak ať se k ní brzy dostaneš i tak. ;) :))

      Vymazat
  2. Pěkný výběr knih:) Alexandru Potter mám hodně ráda, tak snad se ti její příběh bude líbit ^^ A to samé přeji i u ostatních knih.
    Krásné Vánoce Šárko a mnoho knižních dárečků pod stromečkem! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu. :) Doufám, že mě Alexandra nezklame a bude se mi její příběh líbit. :)) Také ti přeji krásné a poklidné Vánoce a ať pod stromečkem najdeš co nejvíce knih, které jsi si přála. :)

      Vymazat
  3. Jen jeden den a rok jsem četla... A mě se líbilo - troufá si tvrdit, že ty jako fanoušek YA literatury budeš nadšená :-)
    Měla jsem obě knížky, ale bohužel už jsem je dala dál. Zkus bazar na Databázi knih (bývaly tam v hojném počtu obě) :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak doufám, že máš pravdu a až se na knížku dostanu, což bude trvat asi tak pět až šest měsíců, nezklame mě. :)) Na Databázi už jsem koukala, jenže nevím, od koho si knížku objednat, aby to nebyl náhodou nějaký podvrh. :/

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...