#18 Přečteno za měsíc - červen 2018

Zdravím, knihomolové!

Vítám vás u nového "Přečtena" za minulý měsíc, který sice nebyl tak vydařený jako květen, ale i tak zde mám pár skvělých příběhů, které bych vám ráda doporučila. Za červen jsem přečetla osm knih a nečekaně jsou z nich i dvě od českých autorů. Za což musím sama sebe přeci jen pochválit. :) V polovině měsíce jsem sice měla pocit, že počet přečtených knih se dostane alespoň na číslo 10, Ale nepodařilo se. A to z jednoho prostého důvodu. Poslední knížku června jsem četla pomalu čtrnáct dní, a tak mě nebavila, že jsem ji málem rozečtenou uklidila zpět do knihovny. Naštěstí jsem vydržela a dočetla jí, ale žádný zázrak to, bohužel, nebyl…


Co se žánrů týká, tak se v mém červnovém "Přečtenu" ukrývá samozřejmě pár fantasy knih, nějaká ta dystopie, Young a New Adult romance, a nakonec i něco z historického Skotska. Musím říct, že jsem měla celkem šťastnou ruku na výběr příběhů, které byly vcelku i rozmanité. Jen mi tu trochu chybí nějaká ta pořádná krimi kniha, kterým jsem za poslední dobu docela podlehla. :) No, a nebudu to déle prodlužovat. Určitě jste zvědaví, co za knížky zde mám. Tak se pojďte podívat!




První přečtenou knihou za červen je hodně probíraný příběh Bez šance od Neala Shustermana. Za pokračování této knížky začala začátkem roku bojovat Míša z Radši knihu a když ten příběh všichni tak opěvovali, musela jsem se do knihy také pustit. Sice jsem čekala něco trochu více drastického, podle toho, co slibovala anotace, ale vůbec mi nevadilo, že příběh nebyl tak krvavý, jak jsem si myslela, že bude. Kniha mě nesmírně bavila. Postavy byly vykreslené do detailů a každá maličkost s něčím souvisela. Za mě vám můžu knížku s čistým srdcem doporučit a doufám, že Knižní klub nakonec odkoupí práva na další díly příběhu a také je vydá…

Knize jsem dala…     95%

Pokud vás zajímá celá má recenze, najdete ji ZDE.




Po knize Maják v bouři od Tary Sivec jsem sáhla z důvodu, že jsem hledala odpočinkový příběh. A po knize jsem sáhla opravdu dobře. Maják v bouři jsem si pořídila minulý měsíc ve slevách a rozhodně to byl dobrý kup. Příběh je sice odpočinkový, ale přesto nesmírně poutavý a romantický. Hlavní hrdina knihy je mladý válečný veterán, který trpí posttraumatickou stresovou poruchou a usiluje o svou bývalou manželku. Pokud tedy hledáte romantický příběh na dovolenou, který vás dokáže dojmout pomalu až k slzám, doporučuji vám Maják v bouři.

Mé hodnocení…     84%




Tajemství skotské krve od českého autora a jednoho z našich nejlepších odborníků na skotskou historii, Jana Hrdiny, jsem si nemohla nechat ujít. Příběh byl svou anotací totiž připodobňován k Sherlocku Holmesovi, a tak jsem v podobný příběh doufala. Bohužel, má očekávání byla až moc velká. Po přečtení jsem dokonce i zhlédla diskuzi, ve které byl příběh označen jako "vykrádačka" Psa baskervillského a Jane Eyrové. S tím já však úplně nesouhlasím, ale rozhodně šla kniha napsat trochu originálněji… Pokud však hledáte příběh na jedno odpoledne, který vám přiblíží skotskou historii a nehledáte vyloženě něco originálního, tak by se vám mohlo Tajemství skotské krve zalíbit…

Knize jsem po delších úvahách dala...     77%

Celou mou recenzi na Tajemství skotské krve najdete ZDE.




Druhou českou knihou je mnou velmi očekávané pokračování série Podsvětí od Kristiny Hlaváčkové. Ohnivé ostří jsem si chtěla přečíst už hodně dlouho, ale stále nějak nebyl čas. Ovšem když se naskytla možnost mít knihu na recenzi, neváhala jsem. A páni, já tento svět naprosto miluji! Sice jsem nebyla nadšená tolik, jako z první knihy, ale rozhodně mě autorka nezklamala. Příběh je sice rozhodně zajímavější než v prvním díle, ale zde mi chyběl ten WOW efekt, který v sobě měl první díl. Jinak byl však vydařený, a to, jak autorka dokáže skloubit fantasy a detektivní příběh, je podle mě opravdu skvělé!

A jak jsem knihu ohodnotila?     81%

Recenzi najdete ZDE.




Příběhy se světa lovců stínů u mě už dávno překročily dokonalého Harryho Pottera. A Pán stínů od Cassandry Clare jen potvrzuje to, jakou mám pro lovce stínů slabost. Tento druhý díl Temných lstí krásně propojuje autorky předchozí série o lovcích a já se jen bojím, jak to celé skončí. Obávám se totiž, že mi někoho zabije, a to přeci nemůže udělat! Původně jsem pro vás chtěla připravit recenzi na tuto knížku, ale jelikož jsem do této série takový cvok a rozhodně bych nedokázala napsat svůj objektivní názor, tak na tento příběh recenze nebude. Za mě je totiž knížka naprosto dokonalá! Má v sobě víc akce než první díl, příběhy hlavních postav se skvěle rozvíjí, autorka dokáže dokonale skloubit romantiku s bojem na život a na smrt… Kniha má zkrátka vše, co od dokonalého fantasy čtenář očekává a na plné čáře dokáže překvapit. Pokud nad lovci stínů stále váháte, rozhodně se do nich pusťte!

Mé hodnocení je asi jasné a kdyby to šlo, tak dám daleko vyšší… :)     100%




Novince od Johna Greena, Jedna želva za druhou, jsem nedokázala odolat a jsem za to ráda. Kniha na svých pouhých 230 stranách skrývá další nápaditý děj, který se dá na první pohled lehce přirovnat k Papírovým městům, ale Želvy jsou daleko lepší. Nečekala jsem, že mě některá kniha od Greena dokáže ještě tolik překvapit a nadchnou, ale povedlo se. A to dokonce tolik, že jsem po dočtení pěkně stylově začala "bulet jak želva", a to ani nevím proč. :))

Příběh jsem hodnotila celkem vysoko a to…     91%

Pokud si chcete přečíst celou mou recenzi na Želvy, najdete ji ZDE.




Když hledáte velký "doják", rozhodně se držte příběhů určených pro fanoušky knih Než jsem tě poznala a Hvězdy nám nepřály. To je totiž zaručený recept na to, jak donutit i to nejvíce ledové srdce roztát. Pokud však nic takového nehledáte, tak bych knížku Normálně jiní od Tammy Robinson přeci jen nevynechala. Tento příběh je jak dělaný na letní čtení někde na pláži, kde si užíváte pohody a posloucháte zvuk tříštících se vln, které provází i tento příběh. Já při jeho čtení sice nikde u moře nebyla a srdcervoucí příběh jsem už vůbec nehledala. Ovšem i tak mě knížka dostala a moc jsem si ji oblíbila. Pokud tedy hledáte letní čtení na dovolenou, u kterého nemusíte vůbec přemýšlet, je kniha Normálně jiní dobrá volba.

Knížce jsem se nakonec rozhodla dát…     89%

Pokud vás zajímá celá má recenze, najdete ji ZDE.




Poslední knížkou a, bohužel, tím největším utrpením a zklamáním je Wonder Woman: Válkonoška od Leigh Bardugo. Té autorky, která nás na podzim poctí svou přítomností na Humbooku a já od ní zatím nečetla ani jednu knížku, která by opravdu za něco stála. Ani nevíte, jak mě to mrzí, ale nevzdávám to a pustím se i do Šesti vran, které snad budou tak skvělé, jak všichni tvrdí. Prosím, ať to tak skutečně je! Válkonoška mě zklamala v podstatě vším, čím se dalo. Příběh mi přišel spíše podprůměrný než průměrný. Na to, jak já mám ráda zdlouhavé popisy, tak zde jsem myslela, že se ukoušu nudou, a to se mi snad u knihy nikdy nestalo. V příběhu mě bavilo nejvíce posledních sto stran, na kterých se i něco stalo a nečekaně mě i autorka překvapila. Z toho důvodu mé hodnocení nekleslo pod 50%, ale bylo to jen tak tak…

Za ten závěr a prvních 30 stran jsem knize dala....     52%

Stále nevím, zda mám na Válkonošku psát recenzi. Pokud byste o ni měli zájem, napište mi to, prosím, do komentáře. ;)


To by bylo z dnešního článku vše. Doufám, že jste našli nějakou knižní inspiraci na čtení. Budu moc ráda, když mi do komentářů napíšete, která knížka vás zaujala nejvíce. Popřípadě pokud jste nějakou četli, ráda si přečtu váš názor. Jinak, asi není vůbec složité uhádnout, který příběh se mi za červen líbil nejvíce. Zpočátku měsíce jsem měla pocit, že knihu Bez šance nic nepřekoná, ale povedlo se. Tou nejlepší červnovou knížkou je pro mě jednoznačně Pán stínů od Cassandry Clare!

Znáte některou z těchto knih? Četli jste nějakou? Pokud ano, kterou a jak se vám líbila? Vzali jste si z mého "Přečteno" nějakou inspiraci na letní čtení?
Budu moc ráda za jakýkoli váš komentář. :)

Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka


Komentáře

  1. To se ti červnové čtení povedlo. :) Ani jednu z knih jsem nečetla, ale ráda bych se dostala k Tajemnství skotské krve a celkově ke knihám od Cassandy Clare, které vypadají hodně dobře. :)) Přeju krásné čtení a spoustu přečtených knih i do dalšího měsíce. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak do knížek od Cassandra se rozhodně pusť. Já jsem na jejích příbězích závislá a naprosto je miluji. ❤ Také ti přeji spoustu skvělých přečtených knih na další měsíce. :)

      Vymazat
  2. Wow, je super vidět, že ještě pořád jsou lidi, co čtou! :) A koukám, že právě ty jsi celkem náruživá čtenářka. Taky ráda čtu, ale musím říct, že nečtu tolik jako ty... Já radši sama příběhy vytvářím, třebaže docela krátké, spíš jen povídky. A právě to sdílím na svém blogu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak k tomu, abych něco svého napsala, se zatím necítím, ale doufám, že třeba někdy v budoucnu... Na tvůj blog se mrknu a děkuji za tvá milá slova. :)

      Vymazat
  3. Pořádná várka knížek ^^
    Bez šance je skvělá kniha a musím se přiznat, že na tu snad nikdy jen tak nezapomenu :D samozřejmě díky originálnímu námětu.
    Jinak osttaní knihy jsem nečetla. Ale teda Válkonošku odkládám díky tvému názoru na neurčito, až na to budu mít tu "správnou náladu" :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neal Shusterman píše skvěle. Také na Bez šance jen tak nezapomenu a už se nesmírně těším na naše společné čtení Smrtky. ❤ :))
      A co se Wonder Woman týká... No, zatím je to pro mě největší zklamání tohoto roku, ale třeba ti nepřijde tak špatná... ;)

      Vymazat
  4. Pěkná hromádka!
    Bez šance se mi také líbila a pokračování by mě zajímalo. Snad se akce podaří a sérii dovydají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mě nesmírně zajímá, jak bude příběh pokračovat. Musíme v to dovydání série hold doufat, nic jiného nám už asi nezbývá...

      Vymazat
  5. To je pořádná hromádka přečtených knih :)Na spoustu z nich se taky chystám a knihu Normálně jiní už mám přečtenou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to doufám, že se ti knížka Normálně jiní také líbila a přeji hezké čtení těch dalších příběhů. :)

      Vymazat
  6. Pěkné přečteno :-)
    Já jsem četla Bez šance chvíli po té co vyšla... To s ní ještě nebyl "blogovej boom" :-) A hodně se mi líbila,)
    Vlastně ONA zapřičinila, že jsem začala psát svůj blog... Protože jsem o ní kamarádce pořád vyprávěla a pořád ji přesvědčovala, ať ji taky zkusí, až mě nakonec kamarádka přesvědčila, že se mám o své dojmy z knih podělit na blogu. Bohužel nikdy zpětně moje recenze na knihu Bez šance nevyšla, ale byla zmíněná v mé TOP 2016 :(
    Jinak z dalších knih se chystám na novou Greenovku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Já bych asi Bez šance nečetla, kdyby kolem ní nebyl takový "boom", takže jsem za něj dost ráda. A navíc, když ta knížka může za to, že sis založila blog, je to jen další důkaz toho, jak je skvělá. :)
      Ať se ti Greenovka líbí... ;)

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...