Buďte obezřetní, protože to, že znáte jméno, neznamená, že znáte vraha…

Drtič


Autor: Alan Jacobson

Série: Karen Vailová 2.

Originální název: Crush

Žánr: Detektivka, světová literatura

Počet stran: 440

Vydavatelství: Baronet

Oficiální anotace: V příběhu, navazujícím na vynikající bestseller Sedmá oběť, se Karen Vailová vydává do vinařské oblasti Napa Valley, kde řádí sériový vrah, který zanechává své oběti s rozdrcenými průdušnicemi ve vinných sklepech. Když se však Drtič dozví, že se k mordpartě připojila profilovačka FBI, probudí v něm takový projev pozornosti novou smělost a uvede do pohybu plán, který obrátí vzhůru nohama celé město – i speciální policejní tým. Ačkoliv nenadálý zlom v případu pomůže Vailové zjistit totožnost vraha, cítí, že něco není, jak má být. Jestli na to včas nepřijde, následky budou nedozírné.

"… A až se vrátíte, chci, abyste si vzala opravdovou dovolenou. Možná vás zabetonujeme a vyvěsíme na jeřábu nad Potomac, tam se do maléru nedostanete."

Pracovat jako profilovačka u FBI není nic jednoduchého. Věřte mi, vím o tom své. Nedávno se mi s týmem podařilo vyřešit případ vraha Mrtvých očí, a to mě naprosto fyzicky a emocionálně vyčerpalo. Opravdu si potřebuji odpočinout, a tak jsme se s Robbym rozhodli vyrazit na romantickou dovolenou do prosluněných vinic v Napě.

Znáte to, jak z počátku vypadá vše dokonale a najednou před vámi leží zmasakrované lidské tělo? Ne? Tak v tom případě jsem magnet na mrtvoly pouze a jenom já. Sice jsem zrovna na dovolené, v úplně jiném státě, než pracuji, ale to neznamená, že má touha odhalit vraha, je zde nějak nižší. Spíše naopak. Musím pomoct zdejšímu okresku najít toho, kdo tu ženu ve sklepení zavraždil, i když to vypadá, že o mě vůbec nestojí. Copak si však myslí, že odhalení vraha bude jednoduché? Věřte mi, já znám psychiku vraha a podle nalezené oběti to vypadá na další náročný případ, který musím vyřešit…

"Přijela do Napy odpočívat, zbavit se práce. A přesto to, co leželo na studené zemi o něco málo víc než šest metrů před ní, bylo až příliš zřetelnou připomínkou toho, čemu sem přijela uniknout."

Alan Jacobson (zdroj)
Detektivní knihy… Má nová vášeň, ve které jsem se donedávna snažila najít toho správného autora, který mi svými příběhy nažene husí kůži po celém těle a donutí mě se pořádně bát. A to mi konečně splnil svou první knihou, ze série Karen Vailová, Alan Jacobson. Sedmou obětí mě nesmírně překvapil až natolik, že se mi na konci příběhu až tajil dech z toho, že dokázal nějaký autor přijít konečně s dobře napsaným případem, který ani já nedokážu vyřešit. Má očekávání od Drtiče tedy byla velká a doufala jsem, že tento příběh bude stejně tak strhující, jako jeho předchůdce…

Celý příběh v knize je vyprávěn er-formou, která vás díky okamžité akci ihned pohltí. Většina děje je popisována z prostředí hlavní hrdinky Karen, ale i v této knize se ocitáme v blízkosti samotného vraha. Části s vrahem nám dokáží skvěle ukázat jeho zvrácenou mysl a mi tak máme možnost zjistit ještě dříve než policie, co vedlo k jeho násilným činům. Díky krátkým vrahovým pasážím je kniha skvěle oživena a příběh se tak čte nesmírně rychle. Pokud si tedy například plánujete vzít knihu na dovolenou, kde ji budete číst celé dny na pláži, doporučuji vám, vzít si sebou ještě jeden příběh. Drtiče totiž i přes jeho 440 stran přečtete hravě do tří dnů.

Jelikož se děj této knihy ocitá v úplně jiném státě, autor nám zde stvořil velkou řadu nových postav, které se mu povedli perfektně vykreslit. Co se týká hlavní hrdinky Karen, tak i zde je čas od času na ránu, ale dá se do ní skvěle vžít. Stále oplývá pořádnou dávkou sarkazmu, což mnozí čtenáři určitě ocení. Autor tentokrát upustil od nadměrného používání vulgarit, kterými v Sedmé oběti opravdu nešetřil, ale zde naštěstí už ano.

(zdroj)
Jak na to tak koukám, s obálkami k této sérii nebudu asi nikdy spokojená. Netvrdím, že ty originální jsou nějak dokonalé, ale jsou stále lepší než ty české. Co se týká vyloženě této k Drtiči, tak to pozadí vinného sklípku vystihuje dokonale prostředí, ve kterém se příběh odehrává. Ale ten muž s něčím "alá" krev na hlavě… To prosím ne… A co se týká té zahraniční, tak na ní zas chybí ten sklípek, ale rozbitá sklenička vína bohatě stačí…

Má očekávání z této knihy byla po překvapení z prvního dílu až tak velká, že se bohužel nepodařila splnit. To však neznamená, že by se mi příběh nelíbil. Líbil se mi a hodně, i když to z počátku tak vůbec nevypadalo. Už na šestnácté straně nám totiž autor odhalí celé jméno vraha, což mi způsobilo celkem šok a nechtělo se mi pokračovat ve čtení. Který čtenář by něco takového chtěl? Vždyť odhalovat vraha v průběhu knihy je to nejlepší. No, ne? Naštěstí jsem však pokračovala a stálo to za to. Alan Jacobson totiž dokáže překvapit a věřte mi, nic není tak, jak se na první pohled zdá… Když jsem po prvním dílu tvrdila, že nutně potřebuji pokračování, tak jsem netušila, jak ten druhý díl skončí. Otevřený konec v kriminálce? Fuj! Jak si to mohl autor vůči svým čtenářům dovolit? Ještě že se u nás dočkáme Zrychlení už v polovině září. Já bych tedy delší čekání asi nedala. Autor v této knize totiž nechal tolik neobjasněných detailů, které se chystá objasnit příště, že mi můj mozek nedovoluje vypnout. Neustále musím přemýšlet nad tím, jak to tedy bude dál...

Drtič je ideální čtení na léto, jelikož vám díky své mrazivé atmosféře dokáže přivodit husí kůži i v těch největších vedrech. Stejně jako předchozí díl, tak i tento je vhodný pro čtenáře, kteří rádi studují vrahovu psychiku. Pro ně je totiž tato kniha a vlastně i celá série o profilovačce FBI tím nejlepším detektivním čtením!

A teď už hodnocení!

    80%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ní chystáte? Pokud jste ji četli, jak se vám líbila? A pokud ne, máte už přečtenou Sedmou oběť? Líbila se vám? Co si o psaní tohoto autora myslíte?
Budu moc ráda za všechny vaše komentáře. :)

Za poskytnutí tohoto recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Baronet, u kterých si knihu Drtič můžete pořídit.


Komentáře

Oblíbené články...