#20 Přečteno za měsíc - srpen 2018

Zdravím, knihomolové!

Léto nám uteklo nesmírnou rychlostí, a tak vás dnes vítám u mého srpnového "Přečtena". Tento měsíc byl stejně jako ten předešlý, nabitý spoustou skvělých knih a já znovu četla jako o život. V srpnu jsem se začala konečně připravovat na Humbook, splnila jsem po delší době jeden bod z Čtenářské výzvy na databázi knih a konečně jsem si užívala především své knížky, které mě už nějakou tu dobu sledovaly z poličky…


Celkem jsem tedy za minulý měsíc přečetla 11 knih, což je ještě o jednu více než v červenci a já už dostala tímto stoprocentní důkaz, že jsem blázen. :)) Srpen jsem strávila převážně s romantickými příběhy. Mám tu tedy spoustu NA a YA knih, ale také jsem sáhla po třech skvělých fantasy a měsíc jsem odstartovala rovnou jedním krimi příběhem. V dnešním článku se tedy máte na co těšit. Tak už pojďme na ty knihy!




Krimi příběh, který se mi dostal do rukou, byl z pera Alana Jacobsona, Drtič. Tato kniha se odehrává v prostředí malebných vinic, ve kterých se však ocitne násilný vrah, kterému se náhodou připlete do cesty profilovačka, Karen Vailová. Tuto postavu můžeme znát už z knihy Sedmá oběť, která byla první ze série, pojmenované právě po postavě Karen. Já jsem byla z prvního dílu natolik nadšená, že mě bohužel Drtič zklamal. Sice to bylo stále pěkné a napínavé čtení, ale na první díl to zkrátka nemělo… Jsem však zvědavá na pokračování, které má vyjít už v září…

Knihu drtič jsem ohodnotila…     80%

Pokud vás zajímá celá má recenze, najdete ji ZDE.




Řekni něco legračního od Penelope Ward je klasický New Adult příběh, jak stvořený na léto. Na této knížce jsem byla mile překvapena její zápletkou a všemi zvraty, které autorka do takového románku dala. Navíc je příběh i nesmírně vtipný a pokud hledáte oddechový román, u kterého zapomenete na okolní svět a budete se smát z plných plic, Řekni něco legračního je to pravé pro vás!

Knihu jsem ohodnotila nakonec celkem vysoko…     91%

Celou mou recenzi na Řekni něco legračního, najdete ZDE.




Jelikož jsem jeden večer dostala chuť na knižní jednohubku, sáhla jsem po knížečce Feminismus je pro každého od Chimamandy Ngozi Adichie. Tato kniha přesně vypovídá o svém názvu a ukazuje, že feminismus je opravdu pro každého a že bychom měli odhodit předsudky ohledně slova feminismus a vnímat jeho skutečný význam. Tuto knížku doporučuji každému, kdo si chce alespoň trochu rozšířit obzory a něco si na toto téma přečíst. Sice na tom u nás nejsme s ženskými právy tak špatně, ale genderová nevyváženost je v některých kruzích stále znát…

Knize jsem musela dát…     100%

Recenzi najdete ZDE.




Už od června, kdy jsem si Věž úsvitu od Sarah J. Maas pořídila, jsem si ji okamžitě potřebovala přečíst. Ale najít si čas na tuto 660 stránkovou cihličku, dalo celkem práci, proto jsem se do ní pustila až v srpnu. A to čekání a napínání sama sebe, jak bude příběh Chaola ze série Skleněný trůn pokračovat, se vyplatilo. Kniha byla naprosto dokonalá a mě bavila každá kapitola. Příběh byl plný zvratů, akce, bojových scén, ale také i romantiky. Bylo to přesně takové, jak od této bravurní autorky očekáváme a mě se touto knihou stále potvrzuje, že knihy od Sarah J. Maas, jsou díl od dílu lepší.

Mé hodnocení nemohlo být jiné než…     100%




Papírová srdce od Claire Contreras jsem rozečetla už začátkem měsíce, ale stále jsem se neměla k tomu, knížku dočíst. Nakonec jsem ji přeci jen dočetla jedním dechem, ale nebylo to tak dobré, jak jsem očekávala. Byl to nesmírně jednoduchý NA příběh, kterému, bohužel, chyběla nějaká ta zápletka, která by čtenáře upoutala a neprohlédl ji hned na začátku. Kniha mě tedy dost zklamala, a to hlavně z důvodu, že ji chybělo alespoň trochu té nápaditosti a originality, která byla v Kaleidoskopu srdcí…

Knize jsem dala…     69%




Poté jsem se konečně pustila do knihy, které jsem se však z počátku trochu bála. Dej mi své jméno od André Acimana vypráví nesmírně upřímný příběh, jenž vás chytne za srdce, a ještě dlouho se vás nepustí. Kniha se hodně zabírá psychikou a bez jakéhokoli přikrášlování nám ukazuje postupně se vyvíjející vztah mezi hlavním hrdinou Eliem a mladým akademikem Oliverem… Já tento příběh miluji! Nesmírně mě zasáhl, pohltil a mě se po jeho dočtení nedostávalo slov…

I toto hodnocení je málo, zasloužila by si totiž daleko více procent…     100%

Budu moc ráda, když si na tuto knížku přečtete mou recenzi, kterou najdete ZDE.




Po polovině srpna konečně začala má příprava na Humbook a to s první knížkou ze série DIMILY, Víš, že tě miluju od Estelle Maskame. Nevím, zda bych se do tohoto příběhu pouštěla, kdyby nebylo Humbooku. Podle anotace mi totiž přišlo, že jsem na příběh už hold stará. A také že jsem, ale nesmírně jsem si čtení této knížky užila. :)) Od příběhu nečekejte nic převratného. Já měla pocit, že se více než polovinu děje neřeší nic jiného, než je alkohol a drogy. Ovšem když přihlédnete na skutečnost, že celou trilogii DIMILY autorka vydala v 16ti letech, neuvěříte tomu…

Mé hodnocení…     83%

Recenzi pro vás připravuji na celou sérii, takže se můžete těšit!




Trvalo mi to více než rok, ale konečně jsem si z knihovny vypůjčila Temný duet od Victorie Schwab, který je závěrem duologie Monstra z Verity. Od knížky jsem toho opravdu hodně očekávala, ale to bylo bohužel trochu na škodu. Autorka mě tedy rozhodně nezklamala velkolepým závěrem, ale začátek knihy bohužel trochu pokulhával. I tak mě však knížka moc bavila a mrzí mě, že tato série Temným duetem skončila. Vůbec by mi totiž nevadilo pokračovaní. :)

Temnému duetu jsem dala…     86%

Pokud vás zajímá má recenze, najdete ji ZDE.




Řekla jsem si, že když už jsem musela psát ten UPDATE knižní výzvy, tak by to chtělo po delší době splnit i nějaké to zadání z Čtenářské výzvy. Proto jsem si z knihovny půjčila Potížistku od Lenky Lanczové, kde se hlavní hrdinka jmenuje Šárka a já si tak můžu odškrtnout 4. bod. Tato autorka je vždy sázka na jistotu, když hledáte odpočinkový románek na léto, u kterého si odpočinete. Ovšem tato knížka má od klasických příběhů Lenky Lanczové celkem daleko. Bylo to něco jiného a konec příběhu mě dost rozčílil, ale četlo se to krásně a pokud máte tuto autorku rádi, tak jako změnu od jejích klasických příběhů můžu Potížistku jen doporučit.

Knize jsem dala...      79%




Díky Dni nepřečtených knih, jsem 31. srpna dočetla rovnou dvě knížky. Tou první byl fantastický Naslouchač od Petry Stehlíkové. Už konečně chápu, proč tuto českou fantasy všichni tak obdivují a vychvalují. Ono to totiž opravdu jinak nejde. Autorka vytvořila neuvěřitelný svět, který toužíte objevovat. Navíc knihu přečtete jedním dechem, nemůžete se od ní odpoutat a já se už nemůžu dočkat až se pustím do Faji, druhého dílu, který na mě smutně kouká z poličky. :))

Nechávám si tu menší rezervu pro další díly, takže knihu nakonec hodnotím…      95%

Recenzi pro vás už připravuji…




Poslední knížkou tohoto měsíce byla jednohubka v podobě Předobrého života od J. K. Rowling. Tato knížka je záznam proslovu, který autorka vedla ke studentům Harvardovy university. Po textové stránce toho moc v knize nenaleznete. Ovšem Předobrý život je plný jednoduchých a výstižných ilustrací, které skvěle doplňují text a zaujmou vaše oči…

Předobrému životu jsem dala…     63%

Recenzi už mám pro váš rozepsanou…


Tak a jsme na konci dnešní dlouhého článku, který pro vás snad byl plný inspirací na knihy. Sice jsem zde měla pár horších kousků, ale nádherně srpen vyvážily ty perfektní příběhy, které se mi dostaly do rukou. Dalo by se říct, že i vybrat nejlepší knížku za srpen bude složité, ale ono vůbec. V těchto jedenácti příbězích je totiž jeden, který jednoznačně vyčnívá i přesto, že formát knihy není nějak extra veliký. Tento měsíc vyhrává knížky Dej mi své jméno od André Acimana. Žádnou lepší knížku jsem totiž tento měsíc nečetla, a to nejen tento měsíc, ale ani tento rok.

Znáte některou z těch knih? Pokud jste některou četli, jak se vám líbila? Našli jste zdě nějakou inspiraci na čtení? Jaký byl váš srpen? Dařilo se vám sáhnout vždy po skvělé knížce, nebo jste narazili i na něco horšího?
Budu moc ráda, když mi vaše názory a dojmy napíšete do komentářů. :)

Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka


Komentáře

  1. 11 knih? Můžu jenom tiše závidět. Nejvíc mě z knih co jsi přečetla zajímá kniha (resp. celé série) DIMILY... na kterou se chystám a vážně se na ni těším. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý máme své čtecí tempo jinak rychlé a hlavně není vždy tolik volného času. Já teď budu doufat, že příští měsíce mi to množství přečtených knih nějak rapidně neklesne. :)) Sérii DIMILY doporučuji všemi deseti. Není to sice nic převratného, ale tato trilogie je natolik návyková, že jakmile tě pohltí, nemůžeš se od ní odpoutat. :) <3

      Vymazat
  2. Na Věž úsvitu se těším. Už aby byl poslední díl a jdu na to :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, už aby byl poslední díl tady... Věž úsvitu je skvělá, ať se ti líbí. :)

      Vymazat
  3. Pěkná kupička ^^ snad se mi jednou ve stáří na stará kolena taky podaří za měsíc přečíst tolik knih :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) A držím ti palce, ať se ti to podaří dřív než na stará kolena. XD

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...