Lež ukrytá pod slupkou dokonalosti…

V dobrém i zlém


Autor: Michelle Sacks

Originální název: You Were Made for This

Žánr: Psychothriller, světová literatura

Počet stran: 296

Vydavatelství: Cosmopolis, Grada

Oficiální anotace: Napínavý psychothriller plný nečekaných zvratů, který provokativně odhaluje temnou stranu manželství, mateřství a přátelství. Bezmezně milující manželka, oddaný manžel, opečovávané dítě. Američané Merry, Sam a Conor jsou perfektní rodina, žijící na perfektním místě. Merry si domácký život nemůže vynachválit – pečení, práce na zahradě, péče o malého syna. Sam začíná po odchodu z univerzity s novou kariérou filmaře. Občas se přistihnou, že sami nevěří tomu, jak šťastní jsou. Tady na švédském venkově, kde začínají žít svůj nový perfektní život. Když je v jejich švédském ráji navštíví Merryina kamarádka Frank, stane se okamžitě součástí rodiny. Sblíží se s malým Conorem. A se Samem. Frank a Merry jsou skoro jako sestry, proto Frank okamžitě odhalí věci, které ostatním unikají. Faleš a zradu, kterým se dá při pohledu na tuhle pohádkovou rodinku těžko věřit. Ale jenom Frank ví, co se tady skutečně odehrává… . Kdo je manipulátor a kdo oběť?

"Láska. Co jiného je láska než předzvěst zrady?"

Přestěhovat se do Švédska. To byl nápad mého manžela. Opustit Spojené státy, náš starý život a na všechno zlé zapomenout. Začít od znova a tentokrát i s dítětem. Už to není jen já a Sam. Teď jsme rodina. Merry, Sam a malý Conor. Sam chodí každý den do práce a ze mě se stala vysněná manželka. Vařím z domácích potravin, peču úžasné koláče, od rána do večera uklízím a samozřejmě se starám o malého.

Už tu bydlíme rok a až nyní za námi dorazí má kamarádka, se kterou jsem vyrůstala. Prý se chováme úplně stejně, skoro jako sestry, nebo dokonce dvojčata. Víme o sobě úplně vše. Poznáme, když se ta druhá přetvařuje a lže. A toho se právě bojím. Co když naruší můj vztah se Samem? Co když odhalí pravdu, kterou před Samem skrývám? Vlastně ani nevím, jestli chci, aby Frank přijela…

"Neměly jsme žádná pravidla. A nemáme je dodnes. Netuším, co která z nás provedla ani kdo jednal hůř. Všechno to byly zaměnitelné role. Láska a nenávist. Natolik propletené, že už je člověk od sebe nerozliší."

Michelle Sacks (zdroj)
Jeden červený dřevěný domek uprostřed čisté švédské přírody, daleko od města, jen s jedněmi sousedy. Vypadá to na ráj, do kterého se přistěhoval manželský pár z Ameriky s malým synem. Ovšem jejich nevinná přetvářka dokonalého života, má do ráje hodně daleko… V dobrém i zlém, nový psychothriller, který vyšel u nakladatelství Cosmopolis, vás dostane svou mrazivou atmosférou, která vám vezme dech a nažene husí kůži.

Tento napínavý příběh vypráví střídavě tři hlavní postavy (Merry, Sam, Frank). Čtenář má tak možnost se do každého skvěle vžít a postupně odkrývat, co je pravda a co lež. Kapitoly jsou opravdu krátké, a navíc je text jedné kapitoly ještě dělen dvojitým odstavcem na více částí. Příběh tedy ubíhá opravdu rychle, ale je potřeba se na čtení soustředit. V celé knize nenajdeme ani moc přímé řeči a pokud tu už nějaká je, není oddělená uvozovkami. To by mohlo někomu vadit, ale jakmile si kniha získá vaši plnou pozornost, zjistíte, že zde žádné uvozovky nejsou potřeba. Autorka si s textem skvěle poradila a tím, jak ho pojala po svém, dala knize větší rozměr.

Od knihy se nejde odtrhnout. Je poutavě psaná a postavy vás okamžitě zaujmou. Příběh se vám díky tomu natolik zaryje pod kůži, že na něj budete neustále myslet a jeho konec vás připraví o řeč. Z počátku se může zdát, že kniha není ničím originální a že v sobě neukrývá ničím zajímavou zápletku, která totiž ze začátku působí příliš předvídatelně. Nenechte se však zmást. Příběh vás rozhodně překvapí a předvídatelný rozhodně není. A jelikož se jedná o opravdu vydařený psychothriller, neočekávejte, že si u knihy odpočinete. V dobrém i zlém vás totiž rozebere na kousky.

(zdroj)
Obálka knihy perfektně vystihuje mrazivou atmosféru, kterou sebou příběh nese. Ovšem více mi ke knize sedí její originální přebal, který více vypovídá o samotném příběhu. Česká obálka je přeci jen děsivá víc než samotný příběh a ta originální podle mě i více zaujme svou cílovou skupinu…

Minulý rok jsem podlehla žánru krimi, nyní mám pocit, že jsem podlehla psychothrillerům. Knize V dobrém i zlém jsem okamžitě propadla a její konec mi vyrazil dech a naprosto mě rozebral. Příběh mě pohltil už první kapitolou a tím, jak se stále zamotával a postupně odhaloval různá tajemství si mě získal. Tato kniha je pro mě zatím ten nejlepší psychothriller, který jsem doposud četla. A mám takový pocit, že ho dlouho nic nepřekoná.

Tento příběh doporučuji pro každého milovníka psychothrillerů, protože ti si tuto knihu musí přečíst! A pokud psychothrillery často nečtete, a přesto nějaký hledáte, tak se po této knize také podívejte. Tím, že je vyprávěna jinak, než jak jsme zvyklí, rozhodně stojí za vaši pozornost. A jako takové podzimní čtení ke krbu s hrnkem horkého čaje, je příběh V dobrém i zlém tou ideální volbou.

A teď už hodnocení!

    91%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, jak se vám líbila? Máte svůj oblíbený psychothriller? Ano? A jaký to je?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentářů.


Mé velké díky patří nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí výtisku pro tuto recenzi.
Pokud o tuto knihu máte zájem, můžete si ji pořídit přímo na stránkách Grady.

Komentáře

  1. Pěkná recenze :) Zrovna jsem ji dočetla a byla jsem jí mile překvapená :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkná recenze :) Mě osobně kniha na první pohled moc neoslovila, po tolika pozitivních recenzích jí ale dám ještě šanci. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) To je dobře, že tě hodnocení této knížky natolik zaujalo a dáš jí šanci. :))

      Vymazat
  3. Četla jsem a nedávno také recenzovala. Kniha mě dostala. Tvá recenze je moc povedená :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se kniha líbila... Moc děkuji za pochvalu recenze, vážím si toho. :)

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...