#21 Přečteno za měsíc - září 2018

Zdravím, knihomolové!

Vítám vás u nového článku. Konečně jsem se přemluvila k tomu, abych pro vás sepsala neuvěřitelně dlouhé "Přečteno" za září. Nějak tomu počtu přečtených knih nemůžu stále uvěřit. Podařilo se mi totiž přečíst krásných 13 knih, mezi kterými se ukrývají nějaké ty recenzní výtisky, a především také příběhy, které jsem četla, abych se připravila na Humbook. Ten byl mimochodem fantastický, takže pokud byste měli zájem o článek, ve kterém bych vám o letošním ročníku Humbooku napsala víc, určitě mi to napište do komentářů.


Teď už ale zpět k přečteným knihám za září. Mám tu především YA a fantasy knihy, ovšem ukrývá se zde i pár thrillerů, které byste si určitě neměli nechat ujít. Jelikož tento článek bude hodně dlouhý, nebudu to už déle prodlužovat a jdu vám o jednotlivých knihách něco málo napsat…



První knížkou přečtenou za září byl druhý díl série DIMILY. Víš, že tě potřebuju? od Estelle Maskame jsem četla ve společném čtení s Terkou, kterou můžete znát jako Mrs. Jungovou, a opět jsem si společné čtení s ní nesmírně užila. Tento díl se mi z celé série líbil nejvíc. I přesto, že byl odpočinkový, tak mě příběh hodně zaujal a hodně se mi líbil konec tohoto dílu.

Mé hodnocení…     88%

Celou recenzi na DIMILY trilogii najdete ZDE.



Nevydržela jsem a dále jsem se pustila do závěru trilogie a to s knížkou Víš, že mi chybíš?, kterou napsala samozřejmě také Estelle Maskame. Od této knihy jsem toho očekávala asi nejvíc a bohužel mě i nejvíc zklamala. Kniha sice byla hodně čtivá, ale od poslední knihy, kterou vypráví hlavní hrdinka Eden, jsem očekávala více dospělejší chování. I tak se však těším, až u Fragmentu vyjde doplňková kniha, kterou má vyprávět Tyler.

Tento příběh jsem ohodnotila…     74%

Celou recenzi na DIMILY trilogii najdete ZDE.



Dále jsem přečetla knihu, kterou mi poslalo na recenzi nakladatelství Golden Dog, tedy sám autor Martin Štefko. Mrtví kráčí po zemi: Život v ráji je kniha, která se odehrává před dřívějším příběhem autora, Mrtví kráčí po zemi. Tato kniha je plná zombie a násilných a sexuální scén, které autor skvěle popsal, ale bohužel to není můj šálek kávy. Což mě mrzí, jelikož má kniha hodně velký potenciál, ale za mě to celé zkazil hlavní hrdina, kterého jsem za jeho chování k ženám měla chuť od začátku zastřelit…

Knihu jsem nakonec ohodnotila…     70%

Pokud vás zajímá celá recenze, najdete ji ZDE.



Čtvrtou knihou jsem si ale zpravila chuť. Dostal se mi totiž do rukou úžasný psychothriller V dobrém i zlém od Michelle Sacks, který vydalo nakladatelství Cosmopolis. Tento příběh vás sice psychicky rozebere na kousíčky, ale pro milovníky psychothrillerů je to naprostá nutnost. Jen bych tuto knihu vzhledem k tématům, které se zde řeší, nedoporučovala nastávajícím matkám či těm, kteří jsou na mateřské a o malé dítě se starají.

Příběhu V dobrém i zlém jsem dala…     91%

Recenzi najdete ZDE.



Poté jsem přečetla Tisíc kousků tebe od Claudie Gray, tedy první díl vychvalované trilogie Ohnivák. Příběh mi byl doporučován snad od každého, takže mé očekávaní byla opravdu veliká, a bohužel jsem byla z počátku i celkem zklamaná. První polovina příběhu se na můj vkus hodně táhla a chyběla zde jakákoli akce. Ovšem posledních sto stran bylo napínavými částmi doslova nabyté a příběh mě zde naprosto pohltil.

Nakonec jsem se rozhodla knihu ohodnotit…     80%

Mou recenzi najdete ZDE.



Ostrov smrti od Jana Cimického byl nakonec úplně jiný příběh, než jsem očekávala, ale i přesto mě nečekaně bavil. Bylo to z prostředí české mord party a psychiatrického ústavu, takže přesně příběh pro ty, kteří rádi řeší vraždy a psychologický podtext. Navíc to rozzuzlení příběhu je tak nečekané, že zajisté každého překvapí…

Knihu jsem ohodnotila…     78%

Celou recenzi najdete ZDE.



V září jsem se konečně dočkala jednoho slibovaného recenzního výtisky z nakladatelství Omega, takže jsem se do knihy okamžitě pustila. Něco mezi tím od Melisy de la Cruz je YA román pojednávající o dívce, která nečekaně zjistí, že žije v Americe jako ilegální přistěhovalec a rázem se její život obrátí naruby. Příběh i přes svou tloušťku je dokonale čtivý, odpočinkový, a především zajímavý svým tématem, které zaujme mnohé.

Příběh jsem ohodnotila poměrně vysoko a to…     94%

Recenzi najdete ZDE.



Osmá kniha, která se mi v září dostala do rukou, bylo jedno z nejlepších fantasy, které jsem tento rok četla. Faja od Petry Stehlíkové je pokračování knihy Naslouchač a já se nestačila divit, jak je možné, že je druhý díl ještě lepší než ten první. Příběh jsem četla pouhé dva dny, dočetla jsem ho s pusou dokořán, že se divím, že jsem nespolkla mouchu, a nutně teď potřebuji pokračování! Navíc autorka je tak nesmírně milá a sympatická, že setkání s ní můžu přiřadit snad k tomu nejlepšímu z celého Humbooku…

Mé hodnocení, které bych nejraději tisíckrát znásobila, ale nejde to…     100%

Recenzi na Faju najdete ZDE.



Příběh Náhodní lháři od Leny Valenové byl jak návrat na základní školu a zpět ke knihám, které jsem v tu dobu četla. Kniha byla milá, zajímavě napsaná a naťukla tolik otázek, že mi dělá problém, neletět do knihkupectví okamžitě pro druhý díl. Náhodní lháři jsou totiž prvním dílem z romantické YA série Moře nálezů a ztrát.

Knihu hodnotím…     90%

Recenzi na tuto knihu najdete ZDE.



Přípravy na Humbook dále pokračovali s druhým dílem Ohniváka. Musím přiznat, že od této knihy jsem se toho snažila očekávat co nejmíň, abych nebyla zklamaná jako u prvního dílu. Zde se však žádné zklamání nekonalo. Deset tisíc nebí nad tebou od Claudie Gray mě upoutalo od začátku do konce, který mimochodem autorka napsala tak nečekaný, že mám jen jednu otázku. Kdy se dočkáme závěrečného dílu?

Knize jsem dala…     87%

Celou recenzi na druhý díl Ohniváka najdete ZDE.



Poté jsem se vrhla na všemi opěvovaného kočkoveveráka, tedy na knihu Divotvůrce od Sebastiena de Castella. :) A už chápu, proč tuto knihu pomalu všichni opěvují. Sebastien se totiž vyhnul otřepaným klišé, které v knihách o magii má pomalu každý spisovatel a napsal jedinečný příběh, který vás nepustí. Navíc je zde tolik zajímavých postav, že si zde každý najde svého oblíbence a díky kočkoveverákovi se budete smát z plných plic.

Knihu jsem ohodnotila…     84%

Recenzi na Divotvůrce najdete ZDE.



Předposlední příběh, který se mi v září dostal do rukou byl krimi thriller Na okraji od švédské autorky Liny Bengtsdotter. Od této knihy jsem neměla moc velká očekávání, jelikož jsem se bála, že mi moc nesedne severské krimi. Ovšem teď potřebuji nutně další! Knihu jsem zhltla za pár dní a nestačila jsem se divit tomu, jak mě autorka neustále překvapovala. Stále mě nenapadá, co bych mohla knize vytknout.

Knihu jsem ohodnotila jednoznačně…     100%

Recenzi si můžete přečíst ZDE.



A konečně jsme u poslední knížky, kterou je novinka od Colleen Hoover, Námi to končí. Jak je možné, že příběhy Colleen jsou stále lepší a lepší? Nechápu to… Děj této knihy pojednává o domácím násilí a já tuto knihu přečetla málem za den, kdybych se nebála toho, jak příběh bude pokračovat. Kniha vaše srdce bude drtit na prach, ale přečíst si příběh s tak vážným tématem za tu psychickou bolest stojí.

Příběh nemůžu ohodnotit jinak než…     100%

Recenzi bych pro vás měla mít v pondělí… ;)


Tak jsme na konci dnešního dlouhého článku, který snad byl plný inspirací knih, které byste si chtěli přečíst. Slibuji, že příští měsíc to s počtem knih zas tak vysoké nebude, jelikož jsem zatím přečetla jen dva příběhy, a to už je 12.10., ale rozhodně se můžete těšit na skvělé knihy. Doufám, že jsem vás tímto článkem nějak nenudila a pokud jste dočetli až sem, mám pro vás důležitou informaci. Na mém Instagramu probíhá do neděle GIVEAWAY o tři výtisky knihy Skrytá píseň od Valentiny Nazarove i s jejím podpisem! Pokud vás tedy kniha zajímá, budu moc ráda, když se soutěže zúčastníte… A teď už mi zbývá vyprat tu nejlepší knihu měsíce. Nabízí se celkem tři, ale asi je vám jasné, která to bude. Samozřejmě nemůžu jinak než tím nejlepším příběhem za září zvolit Faju od Petry Stehlíkové, která se mi ještě na dlouhou dobu zaryla pod kůži.

Jaké bylo vaše září? Kolik knih jste přečetli a kterou byste mi nejvíc doporučili? Znáte některý příběh, o kterém jsem zde dnes psala? Pokud jste některou z těchto knih četli, jak se vám líbila? Chtěli byste samostatný článek o Humbooku?
Budu moc ráda, když mi vaše názory napíšete do komentáře. :)

Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka


Komentáře

  1. S hodnocením DIMILY souhlasím. Také pro mě byl 3 díl s hodnocením horší jak druhý díl.
    Něco mezi tím jsem hodnotila podobně, stejně tak i Deset Tisíc nebí nad tebou. U něj se už opravdu moc těším na třetí díl!:)
    Divotvůrci jsem zatím na chuť nepřišla, ale třeba když se do něj pustím ve správné náladě, tak se mi dostane více pod kůži. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že máme stejný názor na závěr DILIMY. Hrozně mě mrzí, že ho autorka tak odbyla. :( Třetího dílu Ohniváka se už nemůžu dočkat, tak snad na začátku příštího roku... Co se týká Divotvůrce, tak tady mě hrozně mrzí, že tě nezaujal, ale snad s lepší náladou tě příběh naplno pohltí. XD

      Vymazat
  2. Faja je samozrejme skvela... Tu nelze vynechat. V dobrem i zlem mam taky v hledacku. A na Ostrov smrti jsem pokukovala kvuli recenzacku, ale nakonec jsem zvolila neco jineho :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V dobrém i zlém rozhodně doporučuji, jen je to opravdu vydařený psychothriller, který tě rozebere. Takže doporučuji jít do knížky, když jsi v dobré náladě. :)

      Vymazat
  3. Tak to je pořádná hromada přečtených knih :) Čteš jako o závod :) Divotvůrce se mi moc líbil a Tisíc kousků tebe také :) Teď se chystám na pokračování :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Teď v říjnu se můj čtecí závod o dost zbrzdil, ale už jsem naštěstí stihla přečíst druhý díl Divotvůrce. Černé znamení je za mě ještě lepší, takže se máš na co těšit. Stejně tak i na druhý díl Ohniváka. Obě knihy za mě nečekaně předčily první díly své série... :))

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...