Z hackerky hráčka na vrcholu žebříčku…

Warcross


Autor: Marie Lu

Série: Warcross 1.

Originální název: Warcross

Žánr: YA, sci-fi

Počet stran: 320

Vydavatelství: CooBoo

Oficiální anotace: Warcross není jen hra, je to způsob života! Od autorky úspěšné série Legenda.
Herní fenomén Warcross je pro některé únikem z reality, jiní si díky němu přijdou na slušné peníze. Hackerka Emika je na mizině. Aby si přivydělala, zariskuje a nabourá se do mezinárodního turnaje ve Warcrossu. Jenže omylem se ocitne ve středu dění a přes noc se stane celebritou. Dokonce dostane od tajemného tvůrce Warcrossu nabídku, která se neodmítá. A tak Emika zamíří do Tokia, kde odhalí spiknutí, které by mohlo mít nedozírné následky.

"Všechno na světě je nejdřív jenom výmysl ze světa sci-fi. Až do chvíle, než to někdo vymyslí ve skutečném světě."

Warcross, virtuální realita, ve které je možné vše. Svět, do kterého se uchyluje každý. Plníme zde úkoly a zvyšujeme svou úroveň. Já však hraji povětšinou anonymně a má úroveň je až žalostně nízká. Alespoň tím na sebe neupozorňuji. Zrovna teď však potřebuji peníze. Původní plán mi nevyšel, a tak se hodlám nabourat do zahajovacího šampionátu ve Warcrossu. Jenže má anonymita praskne a rázem o mě ví celý svět.

Spojí se se mnou dokonce samotný vynálezce Warcrossu, Hideo Tanaka a pozve mě do Tokia. A právě tam se můj život od základů změní. Díky mým hackerským znalostem mi nabídne příležitost, která se nedá odmítnout. Navíc se mám zúčastnit Wardraftu. Každoroční soutěže těch největších hráčských špiček. Jsem poslední divokou kartou, a navíc mám před sebou úkol, který musím splnit. No, jak tohle dopadne…

"Někteří lidé pořád ještě tvrdí, že je Warcross jenom přihlouplá hra. Jiní říkají, že je revoluční. Ale pro mě a miliony dalších je to zkrátka jediný zaručený způsob, jak zapomenout na všechny problémy světa."

Tento rok se díky filmovému zpracování hodně mluvilo o knize Ready Player One. Příběh z virtuální reality, který si zamiloval každý milovník počítačových her. A něco hodně podobného se nám opět dostává do rukou v podobě knihy Warcross. Není divu, že jsou tyto kniho srovnávány. Ovšem i když popisují podobné světy, každá je úplně jiná. Warcross je totiž spíše takové Ready Player One pro dívky a mladší čtenáře.

Marie Lu (zdroj)
Tím, že knihu vypráví hlavní hrdinka Emika, se do děje okamžitě začtete. Už od začátku příběhu nechybí akce, díky které se čte příběh v podstatě sám. Emika je sympatická, trochu ztřeštěná, ale přitom se dokáže chovat i rozumně. Autorka si však nejenže dobře pohrála s její povahovou stránkou, ale i navenek ji stvořila nesmírně zajímavou. Duhové vlasy totiž jen tak nikdo nemá a možná právě díky nim je Emika nezapomenutelná. Marie Lu se však nevydařila pouze hlavní hrdinka. I ostatní postavy promyslela do detailů a mi jen můžeme s nadšením sledovat, co si pro ně v ději připravila.

Warcross je vydařeným začátkem celé trilogie. Slibuje nám akci, napětí, strhující zvraty, překvapivé momenty a romantickou zápletku. I přesto, že je zde ta romantická linka, vůbec to neruší akčnost příběhu. Spíše je to takové milé zpestření, které potěší každou romantickou duši. Pár momentů v knize je sice trochu předvídatelných, ale stále zde autorka vymyslela momenty, při kterých nebudete věřit svým vlastním očím. Rozhodně se tedy v pokračování máme na co těšit. Teď se těch dalších dílů jen dočkat…

Obálka knihy je krásná. Jsem ráda, že CooBoo odkoupilo práva právě na tuto. Přebal totiž krásně vystihuje virtuální svět Warcrossu a zároveň ladí s vlasy Emiky. V tomto ohledu nejde knize nic vytnout. Je zkrátka nádherná!

Jaký je můj názor na knihu? Jsem nadšená. Bylo to neuvěřitelně milé čtení. Příběh se četl pomalu sám a i přesto, že děj za mě nebyl tak dokonalý jako v Ready Player One, se mi kniha moc líbila. Krásně se u ní dalo odpočívat, není vůbec složitá na pochopení a podle mě si ji oblíbí i ti, kteří příběhy z virtuálních světů zas tak nevyhledávají. Sice jsem po tom vychvalování této knihy od všech čtenářů čekala víc, ale jako poutavý příběh na odreagování, to bylo skvělé. Teď jen potřebuji nutně další knihu od Marie Lu, jelikož mi styl jejího psaní opravdu hodně sedl a ráda bych se ponořila zas do dalšího příběhu z pera této autorky.

Knihu doporučuji každému, kdo hledá pohodový příběh z budoucnosti v prostředí virtuálních světů. Ta hlavní skupina, komu bych však knihu nejvíce doporučila, jsou rozhodně dívky tak od čtrnácti let. Ty kniha zaujme asi nejvíce. Hlavně pokud i ráda hraje počítačové hry, tak ta se v Emice rozhodně najde.

A teď už hodnocení!

    81%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni prozatím chystáte? Pokud jste ji četli, jak se vám líbila? Četli jste i jiné příběhy od Marie Lu? Které? A jaký se vám líbil nejvíc?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentářů. :)


Komentáře

  1. Pěkná recenze, nemyslím si, že je kniha přímo můj žánr. Ale obálku má vážně super. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Tak kdybys někdy chtěla změnu, víš, po které knize sáhnout. :))

      Vymazat
  2. mam ji na seznamu, ale zatim asi cekam, protoze nevim, zda se mi do toho opravdu chce, navic si pockam, az jestli to bude vubec cele...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já doufám, že celou sérii vydají... A pokud se do knihy pustíš, přeji hezké čtení! :)

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...