#17 Nákupy za měsíc - říjen & listopad 2018

Zdravím, knihomolové!

Vítám vás u nového článku, ve kterém bych vám ráda ukázala nové přírůstky za uplynulé dva měsíce. V říjnu i v listopadu se mi dařilo celkem ovládat, takže nejen, že má peněženka přežila, ale ani poličky v knihovně nepraskly. Sláva! :)) Mám tu celkem sedm knih, a to samé krásné kousky…


Pomalu všechno jsou novinky, které bych vám ráda představila. Ovšem také tu mám dva starší kousky, které jsem v obrovských akcích u Dobrovského zkrátka nemohla nechat. Nečekaně jsem si teď na zimu kupovala hlavně romány. Mám tu však i nějaké to fantasy, sci-fi a také thriller. Doufám, že se vám knížky budou líbit a třeba zde najdete nějakou inspiraci na čtení a třeba si i nějakou budete přát pod stromeček. Nebudu to už déle opisovat a pojďme se na ty knížky podívat.


Říjen

Začátek října se u mě odehrával ve znamení Humbooku, takže se není čemu divit, že první dva kousky, které tu mám, jsem ulovila právě tam. Původně jsem tedy myslela, že si odtud přivezu tři knihy, ale odolala jsem. No, ale pak jsem neodolala při nečekané návštěvě nedalekého knihkupectví…


Warcross od Marie Lu byl jasnou volbou. Musela jsem si ji koupit. Bylo to totiž krátce poté, co kniha vyšla a všichni na ni pěli jen samou chválu. A té anotaci jsem zkrátka neodolala. Připomínala mi totiž Ready Player One, příběh, který se mi hodně líbil.

Anotace: Warcross není jen hra, je to způsob života! Od autorky úspěšné série Legenda.
Herní fenomén Warcross je pro některé únikem z reality, jiní si díky němu přijdou na slušné peníze. Hackerka Emika je na mizině. Aby si přivydělala, zariskuje a nabourá se do mezinárodního turnaje ve Warcrossu. Jenže omylem se ocitne ve středu dění a přes noc se stane celebritou. Dokonce dostane od tajemného tvůrce Warcrossu nabídku, která se neodmítá. A tak Emika zamíří do Tokia, kde odhalí spiknutí, které by mohlo mít nedozírné následky.

Knížku už jsem přečetla a pokud vás zajímá můj názor, najdete ho v recenzi





A tou druhou knížkou, kterou jsem si na Humbooku koupila, byla Oba na konci zemřou od Adama Silvery. No, co o této knížce říct. Rozhodně to bude doják, který bych si chtěla co nejdříve přečíst. Už jen samotný název je takový spoiler k závěru tohoto příběhu a já se už vidí, jak si budu přát, aby to tak neskončilo. Tato kniha se bez slz rozhodně neobejde…

Anotace: Když Mateovi zazvoní těsně po půlnoci telefon a dozví se, že tento den bude jeho poslední, najednou neví, co dělat. Rufusovi zazvoní telefon se stejnou zprávou, právě když se pere s novým klukem své expřítelkyně. Rufus už ztratil celou svou rodinu, a tak ví, jak to s telefonáty chodí. Ale ani tak to není snazší. Kluci se neznají, ale rozsudek smrti je svede dohromady. A tak se společně vydávají na své poslední dobrodružství…







A teď jdeme na poslední říjnový úlovek, který jsem úplnou náhodou objevila v knihkupectví. Úplně jsem zapomněla, že má vycházet Kodex lovce stínů od Cassandry Clare a Joshuy Lewise, který si přeji už neuvěřitelně dlouho. Jenže až doposud se žádné vydavatelství nemělo k tomu ho vydat. Naštěstí se však Booklab nad českými milovníky lovců stínů smiloval a rozhodl se ho vydat. Kniha je nádherná, a to hlavně po grafické stránce. Také je však i vtipná, ale více se dozvíte až v recenzi…

Anotace: Kodex lovců stínů je nejlepším přítelem každého mladého lovce stínů, a to již od 13. století, kdy byl publikován poprvé. Nekonečná válka s démony může být velice stresující, a tak není divu, že člověk sem tam pozapomene jemné nuance démoních jazyků nebo tipy na co nejefektivnější zneškodnění raumů. S Kodexem vás ale podobné patálie trápit nebudou.




Listopad

Tento měsíc jsem raději do žádného knihkupectví nešla, ale objednávala jsem. Potřebovala jsem totiž využít slevovou poukázku z Albatrosu a pak tu byly ty slevy v Dobrovském…

A Dobrovským rovnou i začnu. Po neustálém doporučování od Sabči z Knižního přístaviště jsem konečně podlehla a pořídila jsem si Cizinku od Diany Gabaldon. Byla totiž ve slevě za pouhých 99,- korun, a to už by byl hřích si ji nekoupit a hlavně nepřečíst. Teď si jen najít čas a pustit se do ní!

Anotace: Zde je příběh, kterým to všechno začalo. Seznámíme se v něm se dvěma pozoruhodnými postavami, Claire Randallovou a Jamie Fraserem. Román je plný vášně a historických zajímavostí a snoubí se v něm dech beroucí dobrodružství s milostným příběhem, vedoucím napříč epochami.
Píše se rok 1945 a Claire Randallová, bývalá armádní zdravotní sestra, se právě vrátila z války, aby se znovu setkala se svým manželem a vydala se na druhé líbánky. Při prohlídce jedné ze starověkých kamenných ruin, které jsou rozesety po celých britských ostrovech, se však dotkne jednoho z menhirů. Náhle je z ní Sassenach – cizinka – ve Skotsku zmítaném válkou a nájezdy klanů v pohraničí, to vše léta Páně… 1743.
Claire je katapultována zpět v čase silami, kterým nerozumí. Ocitá se uprostřed intrik zemanů a špehů. Někteří z nich možná usilují o její život a jiní o její srdce. Právě zde se totiž setká s Jamesem Fraserem, galantním skotským bojovníkem, který ji zahrne láskou tak bezbřehou, že se Claire bude muset rozhodnout mezi věrností a touhou; mezi dvěma naprosto odlišnými muži ; mezi dvěma životy, které nelze vzájemně skloubit.


Po Poslední dívce od Rileyho Sagera jsem se dívala už od jejího vydání. A teď ji mám konečně doma! Doufám, že to bude napínavý příběh, ze kterého mě bude mrazit a snad si ho tedy plně užiji. Jen by to opět chtělo nějaký ten volný čas…

Anotace: Před deseti lety jela studentka Quincy Carpenter na dovolenou s pěti přáteli a vrátila se sama, jediná přežila hororový masakr. Stala se členem „klubu“ FINAL GIRLS, který vymysleli novináři, a do takové skupiny lidí nechce nikdo patřit.
Patří do něj třeba Lisa, který ztratila devět sester z vysokoškolského klubu po útoku teroristy, který zabíjel nožem; nebo Sam, která přežila útok maskovaného muže během noční směny v Nightlight Inn; a nyní i Quincy, která zakrvácená prchala lesem před násilníkem, který přepadl partu studentů v lesní chatě. Média touží po tom, udělat rozhovor se všemi najednou, a všechny tři dívky se snaží na prožité trauma zapomenout, a tím i jedna na druhou.
V současnosti už je na tom Quincy celkem dobře, díky Xanaxu. Má obětavého snoubence Jeffa, populární blog o pečení, krásný byt, terapeutickou skupinu a policistu, který jí před lety zachránil život. Její mozek tragickou událost vymazal a minulost je pohřbena.
Až do té doby, dokud není Lisa, první Final Girl, nalezena mrtvá ve své vaně s podřezaným zápěstím a dokud se na jejím prahu neobjeví Sam, druhá Final Girl. Proletí Quincynýn životem jako vichřice. Jako by se snažila o to oživit minulost. A Quincy přemýšlí o tom, proč. A když vyjdou na světlo nové informace o Lisině smrti, Quincin život se mění na závod s časem, snaží se zjistit pravdu o Sam, o tom, proč se vyhýbá policii i novinářům, a chtě nechtě si musí vzpomenout, co se před deseti lety v lese skutečně stalo.




Když už se blíží ty Vánoce, tak jsem si z Albatrosu objednala jejich novinku Polibek v Paříži od Catherine Rider. Sice nejsem moc velký fanoušek těchto vánočních romancí, ale stále hledám nějakou, která mě naplno zaujme. Takže jsem si pořídila tuto a ono se to vyplatilo. Více bude brzy v recenzi.

Anotace: Serena si všechno tak krásně vysnila: Paříž, město lásky, těsně před Vánoci, umělci, sníh a kavárničky – prostě čistá romantika! A vyrazí tam se sestrou! Jenže ta raději zůstane se svým přítelem. Prostě děs. Jean-Luc se nedávno rozešel s přítelkyní a musí dodělat fotografický projekt do školy. A tak není nadšený vyhlídkou, že se bude muset starat o americkou turistku, kterou mu dohodil jeho kamarád. Ale v určitém okamžiku při dlouhém putování Paříží si Serena a Jean-Luc uvědomí, že protiklady se přitahují.







S Marie Lu to začalo a tak to s ní i skončí. Jako poslední knížku tu mám druhou knihu ze série Ikony DC, Batman: Náměsíčnice. Sice je Batman můj nejméně oblíbený superhrdina, ale když tento příběh napsala Marie Lu, tak to přeci nemůže být špatné. No, ne?

Anotace: Druhý díl úspěšné série o mládí superhrdinů! Bruce Wayne v příběhu od autorky fantasy trilogie Legenda.
V Gothamu umírají lidé. Město terorizují Náměsíčníci a významné obyvatele loví bezpečnostní systémy, které se obrátily proti nim. Dalším na seznamu je Bruce Wayne, dědic technologického impéria, jenž je ale po potyčce s policií uvězněn v neblaze proslulém vězení. Tam potká Madeleine, která toho ví o Náměsíčnících až příliš. Je dívka jedinou nadějí na záchranu, nebo se stane zhoubou celého Gothamu?


Tak a jsme na konci dnešních nákupů. Doufám, že jste si zde našli nějakou inspiraci ke čtení. Já už mám pomalu polovinu těchto knih přečtených a můžu vám je jen doporučit. Určitě se brzy můžete těšit na recenze.

Jaká kniha se vám z těchto novinek líbila nejvíc? Četli jste nějakou? Pokud ano, jakou a jak se vám líbila? Kolik knih jste si za říjen a listopad pořídili vy? Doporučili byste mi některou?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentářů. :)

Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka


Komentáře

  1. Pekne ulovky. Horici kriz uz mam taky a tesim se na nej. A jeste me zajima Warcross, ale zatim si pockam :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Tak to já si Hořící kříž pořídím až přečtu první čtyři díly. Zatím mi postačí jen Cizinka, kterou jsem si teď pořídila ve slevách... A Warcross rozhodně stojí za pozornost. :)

      Vymazat
  2. Přemýšlela jsem, jestli článek rozkliknout, docela jsem se "bála" co za hornu knih na mě vybafne (v tom smyslu, že bych záviděla :D).
    Poslední dívku si určitě přečti, všemi deseti doporučuji. Budeš valit oči! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já bych řekla, že jsem se teď ty dva měsíce držela. :D Ale chápu tě, taky vždy uvažuji, zda podobné články otevřít. XD Dobře, tak do poslední dívky se pustím co nejdříve. Díky za radu! ;)

      Vymazat
  3. Krásné nové knihy! Moc se těším, až si přečteš Cizinku! Myslím, že se ti bude líbit. Sama mám chuť si ji znovu přečíst :-) A musím moc pochválit tvé fotky! Do těchto jsem se opravdu zamilovala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V posledních pár dnech mám docela i pocit, že se do Cizinky co nejdřív pustím. Mám chuť na dobrou romantiku a tohle vypadá moc dobře. :) Moc děkuji za pochvalu fotek! <3

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...