#23 Přečteno za měsíc - listopad 2018

Zdravím, knihomolové!

Konečně vás vítám u listopadového "Přečtena", které bude tentokrát opravdu nabyté. Podařilo se mi totiž přečíst krásných třináct knih. Nebyly to sice pokaždé takové pecky, v jaké jsem doufala, ale i tak tu mám hodně příběhů, které bych vám ráda doporučila…


Opět jsem se ponořila do žánru krimi, a to rovnou s dvěma knihami. Bohužel u mě však ani jedna nesklidila takový úspěch, jaký bych si přála. Proto jsem se pak pustila do fantasy a tady jsem už byla ve svém živlu. Ovšem většinu měsíce jsem se nechala unášet na vlnách romantiky a vcelku dost přeslazených příběhů. Nevím, co mě to popadlo, ale měla jsem šťastnou ruku, a i přes tu hromadu cukru, to bylo moc pohodové čtení.



Listopad jsem začala s knihou Zrychlení od Alana Jacobsona. Na tento kriminální příběh jsem se nesmírně těšila. Jedná se totiž o pokračování série o Karen Vailové, jejíž předchozí díl skončil tak otevřeně, že jsem na něj musela neustále myslet. Ale to, co se mi dostalo do rukou… Proč? Proč se tato série díl od dílu horší? No, opravdu to netuším, ale doufám, že čtvrtý díl to vše zas vylepší a bude to stejná akce jako tomu bylo u prvního dílu.

Mé hodnocení…     64%

Recenzi najdete ZDE.



Věř mi od Kylie Scott byl natolik čtivý románek, že kdybych měla čas, přečetla bych ho za jeden den. Děj byl od samého začátku napínavý, hlavní hrdinové byly sympatičtí a celé to bylo tak nádherně romantické, že bych si příběh přečetla nejraději hned znovu. Kniha je opravdu moc vydařená a pokud hledáte oddechovou a zajímavou romanci, moc vám tuto knížku doporučuji.

Knížku jsem ohodnotila…      86%

Celou mou recenzi najdete ZDE.



Blížila se premiéra Grindelwaldových zločinů a já dostala chuť se znovu ponořit do světa Harryho Pottera. Takže jsem se rozhodla pustit do dalšího dílu, který sem zatím nečetla a tím byl Harry Potter a Fénixův řád od J. K. Rowling. Ano, ten nejtlustší díl. Ale pokud jste Harryho četli, víte, že se čte pomalu sám. Já si knihu nesmírně užívala. Pokaždé, když se vrátím do Bradavic, tak mě přemůže ohromná nostalgie a ani zde to nebylo jiné. Nejvíc se mi na celé knize líbila ta závěrečná bitva, která byla popsána tak živě, že se dala dokonale představit a mě díky tomu ohromně bavila. No, a samozřejmě jsem si u ní trochu i pobrečela… Teď už se jen těším, až se pustím do dalšího dílu, což bude nejspíš brzy. Blíží se přeci Vánoce, a to je ta nejlepší doba na čtení Harryho Pottera.

Mé hodnocení samozřejmě nemůže být jiné než…     100%



Když Terka (Mrs.Jungová) dočetla Warcross od Marie Lu a já uviděla její hodnocení, musela jsem se do knihy okamžitě pustit také. Příběh mi už od začátku připomínal Ready Player One, ovšem tentokrát byl příběh přizpůsobený mladším čtenářům a především dívkám. Okamžitě mi sedl styl psaní autorky, ale já očekávala víc. Pomalu všichni knihu natolik vychvalovali, že jsem doufala v něco akčnějšího a méně předvídatelného. Nebylo to však zas tak špatné a já se rozhodně chystám pustit do pokračování, které však absolutně netuším, kdy vyjde…

Mé hodnocení…     81%

Celou recenzi na Warcross najdete ZDE.



Proč nálepka bestselleru, když existují daleko lepší kriminálky?! Má pátá kniha za listopad byl Loutkář od Daniela Cole. Jedná se o pokračování Hadrového panáka, který mi také nesedl, ale rozhodla jsem se dát druhému dílu šanci. No a opět to je u mě bez valných úspěchů. Příběh byl sice hodně zajímavý, ale ten začátek působil tak chaoticky, že úplně kazil prožitek z tak perfektního závěru…

Loutkářovi jsem dala…     74%

Pokud vás zajímá má recenze, najdete ji ZDE.



Po Loutkářovi jsem si potřebovala zlepšit náladu, a tak jsem byla nesmírně šťastná, když mi dorazil poslední recenzní výtisk z Baronetu pro tento rok. Knížka Jediná maličkost od Erin Watt v sobě ukrývala natolik okouzlující příběh, že jsem ho přečetla za jedno odpoledne. Bylo to nesmírně milé čtení o první velké lásce, ale také o nelehkých tématech, jako je úmrtí v rodině a vyřazení ze společnosti. Jediná maličkost je opravdovou nutností pro čtenářky YA románů, které jsou navíc i milovnicemi psů.

Mé hodnocení…     92%

Recenzi na tuto knížku najdete ZDE.



Terapii sdílením od Ester Gieslerové a Josefiny Bakošové vychvaloval po jejím vydání snad každý člověk. A já jsem myslela, že mezi ně budu patřit také, ale jako tohle ne. Kniha je sice nádherně graficky zpracovaná, ale to je tak všechno. Její obsah je doslova o ničem. Je v ní sice pár vtipných vět, ale jinak na mě celá kniha působí především trapně, a to je mi nesmírně líto. Čekala jsem od toho daleko víc, a nejen snůšky praštěných pubertálních řečí…

Hodnocení, které dávám hlavně grafice knihy…     39%



Po předchozí knize jsem měla náladu na další odpočinkový příběh, a tak jsem sáhla po jednohubce v podobě knihy Všechno je v pohodě od Niny LaCour. Děj knihy sice není dokonalý, ale dokáže si na pouhých 200 stranách natolik pohrát s vaší psychikou, že jsem si knihu doopravdy zamilovala. Jen jsem trochu doufala, že autorka více rozvede i tu romantickou linku, a to se zas tolik nestalo.

Všechno je v pohodě ode mě dostalo…     76%

Recenzi na tento příběh najdete ZDE.



Po této knize jsem zas na chvíli utekla do světa nadpřirozena, a to s knihou Z ohně a papíru od Rachel Caine. Tato kniha je druhým dílem Velké knihovny a celý příběh se autorce opět nesmírně povedl. Ta tajemství světa, ve kterém stále existuje Alexandrijská knihovna, jsou dechberoucí a nesmírně poutavé. Už aby byl třetí a závěrečný díl, protože už potřebuji vědět, jak to celé dopadne!

Mé hodnocení…     95%

Recenzi na knihu Z ohně a papíru najdete ZDE.



Když se už listopad chýlil k závěru a všichni začali neúprosně mluvit o Vánocích, rozhodla jsem se na tu vánoční atmosféru naladit knížkou Polibek v Paříži od Catherine Rider. Jak už název napovídá, příběh nás zavede do vánoční Paříže a pro jakoukoli romantickou duši je jak stvořený. Tentokrát jsem si příběh nečekaně užila i já, a to i přesto, že vánoční romantiku moc nemusím, takže vám příběh moc doporučuji.

Knihu jsem ohodnotila…     76%

Recenzi najdete ZDE.



Není asi pochyb o tom, že knihy ze světa lovců stínů jsou pro mě tím nejlepším fantasy, které jsem kdy objevila. V poslední době mám navíc i pocit, že o nich mluvím víc než o Harry Potterovi. Když tedy vyšel Kodex lovce stínů od Cassandry Clare a jejího manžela Joshui Lewise musela jsem se do knihy po jejím pořízení hned pustit. A bylo to dokonalé!

Mé hodnocení…     100%

Více se dočtete v recenzi, která vyjde ve středu.



Předposlední knížka, kterou jsem v listopadu přečetla, byl Batman: Náměsíčnice od Marie Lu, od níž jsem tento měsíc četla i Warcross. Nevím, zda to bylo tím, že autorka umí nádherně a chytlavě psát nebo celkovým příběhem, ale musela jsem od základů přehodnotit mé názory na Batmana. Na to, jak jsem ho neměla ráda, teď je to můj nejoblíbenější superhrdina. Autorce se podařilo vylepšit pověst série Ikony DC, kterou Leigh Bardugo se svou Wonder Woman tak zničila. Batman: Námesíčnice opravdu za přečtení stojí! Teď jen doufám, že Sarah J. Maas, která napsala třetí díl k této sérii, to nepokazí…

Batmana jsem ohodnotila…     91%



Nebudu vám lhát. Pustit se do knihy Oba na konci zemřou od Adama Silvery, když máme v rodině samé oslavy a vy tak potřebujete být pozitivně naladěni, nebyl ten nejlepší nápad. Ale ten příběh byl tak dokonalý, že mi vůbec nevadilo, že když v den, kdy jsem příběh dočetla, přijela návštěva a já měla oči rudé jak králík. Nádhernější a originálnější román, který je však k osudu hlavních hrdinů nesmírně krutý, jsem ještě nečetla. Ten příběh byl zkrátka naprosto dokonalý…

Mé hodnocení…     100%

Recenzi můžete očekávat během pátku.


Tak a konečně jsme na konci. Já moc děkuji, že jste celé mé listopadové "Přečteno" dočetli dokonce. Bylo to opravdu dlouhé a já teď jen přemýšlím, jakou formou začnu tyto články psát, pokud toho v budoucnu budu číst za měsíc ještě víc. Nerada bych vás tu totiž nudila. Takže pokud máte nějaké nápady, budu jen ráda, když mi je napíšete do komentářů. A co se týká té nejlepší knihy tohoto měsíce, tak i když jsem dávala během měsíce hodně vysoká hodnocení, nakonec všechny příběhy naplno převálcoval ten poslední. Tou nejlepší listopadovou knihou tedy je příběh Oba na konci zemřou od Adama Silvery.

Jaký byl váš listopad? Kolik knih jste přečetli a jaký příběh z uplynulého měsíce je ten nejlepší? Četli jste některou knihu stejně jako já? Pokud ano, jak se líbila vám?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentářů. :)

Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka


Komentáře

  1. Samé zajímavé kousky. Na některé se taky těším :-D Dokonce něco z toho už čeká na polici :-P

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...