#18 Nákupy za měsíc - leden 2019

Zdravím, knihomolové!

Vítám Vás u mých nákupů za leden! Mé předsevzetí šetřit a nekupovat si tolik knih se mi opět nedaří plnit. Jsem tedy ze sebe trochu zklamaná, ale na mou obranu nešlo nevyužít akce 1+1 Yoli knížka zdarma na e-shopu Booktook, takže jsem vlastně ani tolik neutrácela. Akorát mi asi brzy praskne knihovna…


Za leden jsem si koupila celkem šest knih, z toho čtyři, z již zmiňované akce. Ovšem nejen ty čtyři jsou knihy z Yoli. Celé mé nákupy za leden se odehrávaly na vlnách mého nejoblíbenějšího nakladatelství a já bych vám ráda dnes ukázala nové přírůstky, za které jsem nesmírně ráda.



První knížkou, kterou jsem si pořídila i tak trochu za odměnu, že jsem přečetla trilogii ACOTAR, je básnická sbírka O princezně, která se zachránila sama od Amandy Lovelace. Nad touto knihou jsem uvažovala už od jejího vydání a jsem šťastná, že jsem si ji pořídila. Pokud máte rádi moderní poezii, tak do této knihy rozhodně jděte a jestli vás zajímá má recenze, můžete se těšit na úterý… :)

Anotace: Výherce 2016 Goodreads Choice Award
Sbírka básní rozdělená do čtyř oddílů: Princezna, Vévodkyně, Královna a Ty. První tři oddíly s obdivuhodnou upřímností komentují jednotlivá stádia dospívání autorky Amandy Lovelace, zatímco závěrečná kapitola je vzkazem čtenáři. Kniha o lásce i nenávisti, o tom, jaké to je někoho ztratit, o zármutku i radosti, o síle, inspiraci a hledání sebe sama.




Když se řekne Yoli, vždy si vybavím knihu s romantickou zápletkou, ve které jde však většinou vždy o něco víc než jen o lásku. Proto jsem si objednala Skoro úplný seznam těch nejhorších nočních můr od Krystal Sutherland. Od této autorky jsem již četla knihu Láska v prachu hvězd, ve které se mi nejvíce líbily ty filosofické myšlenky, které se v příběhu vyskytovaly. Od této knihy tedy očekávám něco podobného. Doufám tedy, že mě autorka nezklame.

Anotace: Sedmnáctiletá Ester nežije zrovna v ukázkové rodině. Solarovi jsou totiž pronásledování Velkým strachem – její otec už šest let nevyšel ze sklepa, matka se chorobně obává smůly a bratr nedokáže žít bez světla. Sama Ester zatím svůj Velký strach nenašla, i když si pilně píše seznam všeho, co by se jím mohlo stát. A pak jednou potká Jonaha, mladíka s filmařskými ambicemi. Společně začnou proti Esteřinu strachu bojovat. Proti všem z padesáti známých. Jeden týden, jeden strach, jedno video. Společně vyzvou samotnou Smrt, aby zlomili prokletí na rodině Solarů.




Poté co vyšla kniha Jeden z nás lže od Karen McManus, jsem si myslela, že se do příběhu pouštět nebudu. Ovšem čím více pozitivních ohlasů jsem slyšela, tím více mě kniha lákala. A teď už jsem si ji konečně pořídila. Pokud se nemýlím, jedná se o YA thriller a zaslechla jsem, že děj trochu připomíná knihu Roztomilé malé lhářky, takže soudím, že by se mi to mohlo líbit. No, uvidíme…

Anotace: Premiantka, princeznička, sportovní hvězda, školní grázl a kluk, co ví o každém všechno a nebojí se to napráskat všem. Tahle partička se sešla po škole, aby napravila své hříchy – konkrétně mobily při vyučování, kde nemají co dělat. Jenže ty mobily nebyly jejich a jeden z nich bude za hodinu mrtvý. Co se vlastně na Bayviewské střední stalo? Všichni přeživší mají motiv, protože jejich domnělá oběť plánovala zveřejnit jejich špinavá a ještě špinavější tajemství. Jenže jak poznat vraha, když každý má co skrývat?





Zbývá mi vám ukázat poslední tři knížky a jelikož se jedná o trilogii, vezmeme to najednou… Má cenu se opět opakovat a psát zde, že autorku Cassandru Clare zbožňuji ještě více než J. K. Rowlingovou? Řekla bych, že asi ne, ale i tak jsem to musela zmínit. :)) Konečně jsem se totiž dokopala k tomu pořídit si celou její sérii Pekelné stroje (Mechanický anděl, Mechanický princ, Mechanická princezna). Knihy už jsem před nějakou dobou četla a naprosto miluji tu dobu, ve které se odehrává. Zavede nás totiž do viktoriánské Anglie a když to spojíte se světem lovců stínů, začne se vám v mysli rozvíjet příběh, který jen tak z hlavy nedostanete. Když mám už knížky konečně doma, a nejen vypůjčené z knihovny, ráda bych si dala tento rok re-reading, tak snad to stihnu…


Anotace prvního dílu: Poté, co osiřelé Tesse Grayové zemře teta, která se o ni starala, vyplouvá dívka v dubnu roku 1878 z New Yorku do Londýna za svým bratrem Nathanielem. V přístavu na ni však nečeká Nate, nýbrž prapodivná dvojice žen, jimž se přezdívá Temné sestry. Uvězní ji v jejich domě a připravují ji pro záhadného Magistra, který ji chce získat. Při nezdařeném útěku Tessa zraní jednu ze služebných, ze které se vyklube podivná mechanická bytost. Záchrana přijde z nečekané strany – v Temném domě se objeví Will Herondale, jeden z lovců stínů…


Tak a jsme na konci dnešního článku. Doufám, že jste zde třeba našli nějakou inspiraci na čtení. Já mám z celých lednových nákupů ohromnou radost. Nejenže se mi rozrostla Yolička, ale ještě jsem si konečně pořídila jednu ze sérií od Cassandry Clare, která mi chyběla. Teď ještě sehnat někde ve slevách Nástroje smrti, počkat si na vydání posledního dílu Temných lstí a budu mít všechny její knihy s lovci stínů doma. Tedy krom těch doplňkových, které stejně nevím, kdy budou vycházet…

Jaké byly vaše lednové nákupy? Pořizovali jste také některé Yoli knihy v akci u Booktook? Četli jste některou z výše zmíněných knih? Kterou byste mi nejvíce doporučili? Mám se dříve pustit do Nočních můr nebo příběhu Jeden z nás lže?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentářů. :)

Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka


Komentáře

  1. Skvělé přírůstky ^_^ Mě se tenhle měsíc tolik nepoštěstilo, ale možná je to jen dobře, aspoň dočtu všechno co mám z Vánoc :D :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. <3 No, to já jsem na sebe zvědavá, jestli někdy dočtu všechny nepřečtené knihy, které doma mám, ale moc nadějně to nevidím. :/ Obzvlášť když stále kupuji nějaké novinky a čtu hlavně ty... XD

      Vymazat
  2. Krásné nové přírůstky! Samé Yoli <3 Já jsem z těch tvých nových četla zatím jen básnickou sbírku. Na sérii Pekelné stroje se chystám :-) Ať se ti knihy líbí! Moje nákupy v lednu se krapec zvrtly.. A to nemluvím o únoru :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Pekelné stroje si musíš přečíst! Jsou naprosto úžasné! <3 Já už mám na únor předobjednané tři knížky z Albatrosu a stále jsem se nedostala k té objednávce na Megaknihách. U mě to tedy bude nejspíš také velké... :( XD

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Ano, to jsou! Už se těším, až si je přečtu znovu. <3

      Vymazat
  4. Tak to jsi nakonec zas tolik neutrácela :) Já jsem byla o hodně zlobivější a to už mám v oku další knihy T.T

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se obávám, že to utrácení doženu v únoru. :D Jak se na to tak dívám, potřebuji spoustu novinek. :))

      Vymazat
  5. Pěkné nové kousky :) Ani bych nevěděla do čeho se pustit dříve :)

    OdpovědětVymazat
  6. To jsou skvělé přírůstky! Hlavny ty od Cassandry Clare ♥ Také tu spisovatelku miluju :)

    OdpovědětVymazat
  7. Jeden z nás lže je naprostá bomba! Tu knihu jsem přečetla neskutečně rychle a absolutně se do ní zamilovala! :) Já se jinak stále držím a nekoupila jsem ještě ani jednu knihu.

    Gabux

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna se jdu do Jeden z nás lže pustit, tak jsem na to zvědavá. Doufám, že si knihu také zamiluji. :)) Obdivuji tě, že se držíš a nenakupuješ... Měla bych si z tebe vzít příklad. XD

      Vymazat
  8. Krásné knihy ♥ Cassandru Clare mám moc ráda! Na básnickou sbírku mě hodně lidí nalákalo ♥
    Jak se ti krásně čtou ♥

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
  9. To museli byť veľmi pekné nákupy <3 asi by som sa mala inšpirovať ja, lebo sériu Mechanický anjel mám nekompletnú :D

    OdpovědětVymazat
  10. Skvělý výběr! Kromě Mechanické princezny jsem všechny četla a vážně mě bavily, takže můžu doporučit :)
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě už chybí přečíst jen Seznam nočních můr, ale zatím jsem vážně spokojená, tak doufám, že budu i pak... :)

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...