#26 Přečteno za měsíc - únor 2019

Zdravím, knihomolové!

Vítám vás u nového článku, kterým je KONEČNĚ mé únorové "Přečteno". Už bylo načase, nemyslíte? Blíží se konec března a já stále nenašla čas pro vás tento článek sepsat, ale už jsem tu. Nečekaně na to, jak byl únor krátký, tak jsem zatím přečetla snad nejvíce knih za pouhý měsíc. Mám tu tedy pro vás celkem 13 tipů na knížky a doufám, že si mezi nimi najdete nějakou tu inspiraci.


Co se týká žánrů, tak únor byl celkem rozličný. Mám tu samozřejmě YA fantasy, romance, a dokonce i sci-fi. Nečekaně jsem sáhla po románu podle skutečné události. Díky nové spolupráci mi do rukou přistála i jedna klasika a únor se neobešel ani bez pořádné detektivky a thrilleru. Tak se na ty jednotlivé příběhy pojďme podívat!



První únorovou knížku jsou Dny krve a hvězdného třpytu od Laini Taylor. Jedná se o druhý díl ze série Kost přání – první díl se jmenuje Dcera kostí a dýmu – a bohužel mi příběh vůbec nesedl… Konec byl sice skvělý, ale ten začátek?! No, jsem sice ráda, že jsem se v únoru rozhodla tuto sérii konečně dočíst, ale po tom vychvalování od ostatních čtenářů, jsem čekala víc.

Mé hodnocení…     64%



Do románu Než přišla bouře od Tami Oldham Ashcraft a Susey McGearhart, který je podle skutečné události, jsem se pouštěla s ohromným očekáváním. Pravdivé příběhy čtenáře dojmou snad vždy, a tak jsem v nějaké ty slzy doufala. Jenže ten styl vypravování se mě vůbec nedotkl. Je to ohromná škoda. Děj se odehrává na širém oceánu a je zde spousty loďařských pojmů, které neznalého čtenáře celkem ruší od prožití. Čtení sice nelituji a příběh se mi líbil, jen jsem zkrátka čekala víc…

Celkově jsem knihu ohodnotila…     71%

Pokud vás zajímá má recenze na tento příběh, najdete ho ZDE.



Po pravdivém příběhu jsem potřebovala nějakou vzpruhu, a tak jsem se pustila do knihy Jeden z nás lže od Karen M. MaManous. Tento příběh za mě neměl daleko k dokonalosti. Skvěle se četl, dokázal mě překvapit a nesmírně mě bavili veškeré postavy, které autorka v knize vymyslela. Nečekala jsem, že mě tento YA thriller natolik pohltí, ale stalo se. Už aby od této autorky u nás vyšla další kniha!

Knihu jsem ohodnotila…     92%

Mou recenzi na knihu Jeden z nás lže, naleznete ZDE.



Když jsem se pouštěla do knihy Talisman pro štěstí od Heleny Hunting, očekávala jsem podobně strhující hokejovou NA romanci, jakou byla série WAGs. Jenže to se nestalo. Příběh mě bohužel dost zklamal. Hlavní hrdinka byla sympatická a dobře se do ní dalo vžít, ale co se týká hlavní mužské postavy… no, to raději ani nemluvě. Vůbec jsem mu nic nevěřila a byl mi strašně nesympatický, což je u takovéhoto románu celkem dost velký problém. Navíc na mě celý příběh působil nečekaně depresivně, a to mě zklamalo asi nejvíc…

Mé hodnocení…     69%

Celou recenzi najdete ZDE.



Nabídka knížky na recenzi od samotné autorky se neodmítá a už vůbec ne od Leny Valenové, která mi zaslala druhý díl své série Moře nálezů a ztrát. Příběh Nevyzpytatelný mě tentokrát zavedl do New Yorku a já si ho užívala od začátku do konce. Mám tuto autorčinu sérii moc ráda. I v této knize mě vrátila zpět na konec základní školy a já i v zimě mohla prostřednictvím její knihy prožívat nezapomenutelné letní dny. Sice jsem u příběhu neměla takový WOW pocit, jako u prvního dílu, ale na druhou stranu se mi zas tento díl líbil o trochu víc.

A jak jsem knihu ohodnotila?     85%

Mou recenzi na knihu Nevyzpytatelný najdete ZDE.



Když jsem se na začátku měsíce pustila do pokračování série Kost přání, řekla jsem si, že je načase ji už celou dočíst. Šestou přečtenou knihou za únor tedy jsou Sny andělů a chimér od Laini Taylor. Tato kniha byla naprostým opakem druhého dílů. Tento příběh mě bavil od samého začátku. Byla zde akce, napětí a jak už samotný název napovídá, neobešlo se to bez andělů a chimér. Závěr této série se autorce vážně povedl. Když tedy zhodnotím sérii jako celek, s radostí vám ji doporučím…

Mé hodnocení…     89%



Od fantasy jsem se dále posunula k jednomu sladkému románku od Kasie West a to ke knize P.S. Líbíš se mi. Tato knížka za mě byla nádhernou pohádkou, která potěší každou dívku kolem 15 let. Nevyvracuji však, že se bude líbit i starším. :)) Já z ní například byla nadšená. Kasie West píše skvěle čtivě, vymýšlí sympatické hlavní postavy, a i když je děj předvídatelný, bude vás bavit od začátku do konce.

Knihu jsem ohodnotila…     85%

Pokud vás zajímá má recenze, najdete ji ZDE.



Mým velkým restem byl už dlouhou dobu Velký Gatsby od Francise Scotta Fitzgeralda. A tak jsem se do knihy, díky nakladatelství Leda a jejich nádhernému ilustrovanému vydání tohoto příběhu, konečně pustila. Kniha je kouzelná a popravdě jsem při čtení ani nevěřila, že patří mezi povinnou četbu k maturitě. Příběh se totiž četl nádherně a pokud je tu někdo, kdo má maturitu teprve před sebou a tuto knížku mám v kánonu, neváhejte a pusťte se do ní. :)

Velkému Gatsbymu jsem se nakonec rozhodla dát…     94%

Recenzi ta tuto knihu najdete ZDE.



Po klasice jsem si chtěla trochu odpočinout, a tak jsem sáhla po výhře z eReadingu. Od sci-fi příběhu Lov stínu od dvojice autorů AdriAnne Strickland a Michaela Millera jsem toho moc neočekávala. Přeci kdyby byla kniha dobrá, tak se o ní mluví, ne? A tak právě teď nechápu, jak je možné, že ji četlo tak málo čtenářů? Tento příběh je za mě skvělý! Není to jen pouhé sci-fi, v příběhu můžeme nalézt i kapku magie. Jsou zde skvěle promyšlené charaktery, děj je čtivý, nalezneme zde nádherně popsané bojové scény a celé je to prostě WOW!

Mé hodnocení…     83%

Tato kniha si zaslouží rozhodně více pozornosti a pokud si o ní chcete přečíst víc, ZDE najdete recenzi.



Když jsem sáhla po knížce s tak roztomilou obálkou, očekávala jsem milý a pozitivní příběh. Rozhodně jsem nečekala, že mi kniha Skoro úplný seznam těch nejhorších nočních můr od Krystal Sutherland způsobí spíš deprese. Začátek knihy je dobrý, ale pak… no, doufala jsem, že autorka vymyslí něco pořádného. Nápad na příběh to byl skvělý, ale bohužel se nepovedl autorce dobře zpracovat…

Jak jsem se nakonec rozhodla knihu zhodnotit?     63%

Více se dozvíte v recenzi, kterou pro vás sepíšu snad do konce příštího týdně.



Dále jsem si potřebovala zlepšit náladu a dostala se mi do rukou PDF verze knihy Smrtící tajnosti od Roberta Bryndzy, ze které jsem měla málem druhé Vánoce. Šestý díl ze série o Erice Fosterové se zkrátka povedl. Případ byl nádherně promyšlený a právem se zařadil mezi mé tři nejoblíbenější díly. Celou knihu jsem si užila od začátku do konce. Autor mě dokázal překvapit, a po té hrůze, kterou jsem četla před tím, byl nový Bryndza zkrátka dokonalost!

Smrtící tajnosti jsem ohodnotila…     96%

Mou recenzi na tuto knížku najdete ZDE.



Poté jsem se pustila do jedné novinky, na kterou jsem se už od Humbooku nesmírně těšila. Milion světů s tebou od Claudie Gray je závěrečným dílem z trilogie Ohnivák. Je mnoho sérií, které se díl od dílu horší, ale toto je přesný opak. Tento závěr byl tím nejlepším, nejakčnějším a nejzajímavějším dílem z celé série. Kniha mě ohromně bavila a ani na okamžik jsem se nenudila. Byla to zkrátka jedna velká jízda od začátku do konce a mě mrzí, že tímto dobrodružství Marguerite končí.

Mé hodnocení…     93%

Recenzi na tuto knížku pro vás teprve chystám.



A jsme u poslední knížky! Tou je Má sestra a další lháři od Ruth Dougdall, příběh, který mi naprosto vzal dech. Děj vypráví o dívce, která trpí anorexií a jejíž minulost byla plná tolika zvratů, že vás celý příběh doslova strhne ze židle. Jedná se o psychologický thriller a pokud vás alespoň trochu zaujal, rozhodně vám doporučuji si knihu přečíst. Mě se moc líbil, a i přes tu lehkou depresi, kterou z knihy můžete získat, vám ji moc doporučuji!

Knize Má sestra a další lháři jsem dala…     84%

Mou recenzi najdete ZDE.


Konečně jsem na konci! Já doufám, že vás délka článku neodradila, přečetli jste si ho a našli jste zde i nějakou tu inspiraci na čtení. Té přeci není nikdy dost. :) Ještě předtím, než vám prozradím tu nejlepší knihu února, tu pro vás mám menší informaci. Blog bude v brzkých dnech slavit třetí narozeniny – nevěřím, že už je to tak dlouho, co píšu – a rozhodně to s vám plánuji oslavit soutěží. Jenže se mi někde zasekl balíček s knížkou a vypadá to, že dorazí až začátkem května. :( Máte se ale na co těšit a já doufám, že se vám soutěž bude líbit… Teď už ale k té nejlepší knize za únor! Virbl prosím… Není se asi čemu divit, ale je to Robert Bryndza a jeho Smrtící tajnosti!

Jaký byl váš únor? Kolik knihy jste přečetli a která byla ta nejlepší? Četli jste některou knihu, kterou jsem vám zde ukázala? Ano? Jakou a jak se vám líbila?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)

Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka


Komentáře

  1. Pěkná a hromádka a navíc jsi bylo dost spokojená. Já zrovna dneska dočetla Tisíc kousků tebe :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, to jsem nečekaně byla. Doufám, že se ti Tisíc kousků tebe také líbilo. :)

      Vymazat
  2. To mi připomíná, že se musím co nejdřív pustit do Smrtících tajností. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Z tvého výběru jsem četla skoro všechno a za mě nejlepší jsou Lov stínu, Milion světů s tebou, P.S. Líbíš se mi a Krystal Sutherland :)

    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že se ti Lov stínu líbí tolik, že ho řadíš mezi nejlepší. :))

      Vymazat
  4. Moja milovaná Laini Taylor! Ja jej štýl úplne zbožňujem a síce príbeh Karou a Akivi nie je môj najobľúbenejší, tak tá záverečná časť bola naozaj vydarená. Kto by povedal na začiatku, že to bude až tak vymyslené. O to viac som rada, že sa ti páčila, pretože v poslednej dobe na ňu vidím skôr negatívne názory, čo je škoda....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, po tom fiasku u druhého dílu Kosti přání jsem moc ráda za ten propracovaný závěr. Autorka mě tím dost překvapila a teď zvažuji, že se pustím i do jejího Snílka. :)

      Vymazat
  5. Můj únor byl o poznání chudší :( A jsem moc ráda, že se ti líbil Velký Gatsby - je to jedna z mých nejoblíbenějších knížek :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak třeba březen u tebe vylepší skóre. :) Mě Gatsby nečekaně mile překvapil. Nečekala jsem, že u mě bude mít až tak velký úspěch. :D

      Vymazat
  6. Krásné knihy jsi za únor přečetla.

    Mě moc láká Velky Gatsby, hlavně se mi moc líbí ty ilustrace ♥

    Série ohnivák si musím pořídit ostatní díly abych si to mohla přečíst!

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gatsbyho v tomto vydání moc doporučuji. Je vážně nádherné. ♥

      A Ohniváka ti moc doporučuji. Řekla bych, že se ti bude líbit. :)

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...