Humbook na Světě knihy 2019!

Zdravím, knihomolové!

Mám tu pro vás jedno velké oznámení. Pokud mě sledujete na Instagramu, tak už to nejspíše víte. Ovšem pokud ne, tak vám tu s nesmírnou radostí oznamuji, že jsem jednou z pětadvacítky! Cože?! Ptáte se jaké pětadvacítky? Přeci té, která vám nadcházející půlrok bude oznamovat ty nejdůležitější informace o letošním HumbookFestu! :) A jelikož je říjen ještě daleko, mám tu dnes pro vás informace o HumbookStagi na Světě knihy…


Asi málokterý knižní nadšenec si nechá Svět knihy ujít. Můžete tam potkat spousty svých oblíbených autorů, nakoupíte si pořádnou kupu knih, kterou ani nemůžete unést a při odchodu máte sice prázdnou peněženku, ale jste naplněni tolika nezapomenutelnými zážitky, že to vůbec nevadí. Ovšem kde na Světě knihy nalézt pořádný program pro milovníky YA literatury? S řešením na tuto otázku přichází už druhým rokem Humbook. I tentokrát tam bude mít v sobotu svou stage a já bych vám teď ráda představila její program!

Nástrahy překladu fantasy aneb kolik fantazie je k tomu potřeba?
10:30 – 11:30

Jak si poradit s překlady fantasy knih do češtiny a na jaké zapeklitosti tam můžete narazit? O tom vám poví rovnou tři překladatelky. S Veronikou Volhejnovou (Letopisy Narnie, Čtenářka, Země příběhů), Janou Jašovou (Zloději dýmu, Falešný polibek, Kroniky Kaninu) a Alžbětou Kalinovou (Univerzita výjimečných, Rose pod palbou, Rudá královna) se ponoříte do tajů a nástrah práce překladatelů.


Jeden příběh, mnoho podob – čtení v době digitální
11:45 – 12:45

Už jste rozhodně zaznamenali e-knihy, audioknihy a tu nejlepší mobilní aplikaci Storki. Ale jaké další možnosti nabízí dnešní digitální doba? Kde můžete číst příběhy, a dokonce je sami vytvářet? Co by v dnešní době neměl žádný knihomol minout? Sice asi všichni nedáme dopustit na tištěnou verzi knihy, ale jaké výhody v sobě ukrývá e-čtení? To se dozvíte od Zuzany Strachotové. :)

Cestou necestou aneb cestovatelský battle
13:00 – 14:00

Další částí programu vás provedou cestovatelé Monika Benešová, Tomáš Vejmola a Matěj Balga. Ti se s vámi podělí o své zážitky, které jen tak někdo nemá. Dozvíte se opravdové kuriozity a pokud zbožňujete cestování a chcete objevovat svět, tak rozhodně nezmeškejte tuto zaručeně vtipnou přednášku.

Zlý a ještě zlejší aneb záporáci versus hrdinové
14:00 – 15:15

Záporáci versus hrdinové! Tak tohle je ta nejskvělejší část celého programu! Záporáky mámě většinou nesnášet, jenže jsou i tací, které nejde nemilovat. A právě na téma záporáků bude diskutovat Zuzana Strachová a část HumbookTeamu (Míša Faktorová, Markéta Forejtová a Anna Kratochvílová). Co myslíte, který antihrdina vyhraje na jejich žebříčku oblíbenosti? :D


Young blood v young adult
15:30 – 17:00

A na závěr to nejlepší! Je třeba podporovat začínající české spisovatele, a proto vám Humbook představí jednoho "starého známého" Pavla Bareše (Projekt Kronos) a také Petru Slovákovou (Střípky času) a Jana Tomeše (Trny v čase). Navíc se zde bude za pomoci youtubera Luboše Kulíška konat i křest knihy Kateřiny Šardické (Zmizení Sáry Lindertové), vítězky 2. ročníku Hvězdy inkoustu. Takže pokud máte rádi začínající české spisovatele YA, tak je rozhodně běžte podpořit.


Tento kouzelný program se tedy bude konat 11. května od 10:30 do 17 hodin. Vše bude probíhat v Gauči ve Stromovce a pokud se akce zúčastníte, rozhodně to nezapomeňte dát vědět i svým přátelům, třeba skrz události na Facebooku. :) Se mnou se tam bohužel neuvidíte, ale budu moc ráda, když mi dáte vědět, na kterou část programu se těšíte nejvíce. Celý den tam navíc budou různé workshopy s Potterfan a to podle mě zní naprosto skvěle a ještě více mě mrzí, že nemůžu dorazit…

To by ode mě bylo pro dnešek vše. Já doufám, že se vám tento článek plný informací líbil. Když jsem ten program viděla poprvé, měla jsem hlavu plnou nápadů, jak vám ho představit. Takže doufám, že se vám těch pár ilustrací od mé maličkosti líbilo a budete se těšit na mé další články o HumbookFestu tohoto roku. :)

Chystáte se vyrazit na HumbookStage? Jaká část programu vás zaujala nejvíce?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentářů. :)

Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka


Komentáře

  1. Skvělý článek, už jsem byla zvědavá co letos na Světě knihy bude :) Nevypadá to špatně, ale ani vyloženě peckově :D Zavítám akorát na překlady a možná i záporáky :) Jetšě mě zajímá, co bude za další program na Světu knihy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Překlady a záporáci jsou přesně to, co mě zaujalo nejvíce. :) Doufám, že se ti ty "přednášky" budou líbit. :) Přeji, aby sis letošní Svět knihy co nejvíce užila. :))

      Vymazat
  2. Na HumbookStage se samozřejmě moc těším, zvlášť na ty naše záporáky ;) A moc se mi líbí tvoje kresby, klidně bs je mohla na blog přidávat častěji!
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu těch mých malůvek. :) Rozhodně zauvažuji nad tím, že bych je do článků dávala častěji, ale zatím můžu jen s jistotou slíbit, že budou určitě v článcích pro Humbook. :))

      Vymazat
  3. Gratuluji k ambasadore! Ty si to zasloužíš!
    Já nevím, zda se na humbookStage podívám, jelikož jsou programy, které mě zaujaly o trochu více.
    Máš krásné kresby.

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Chápu, Svět knihy je plný skvělého programu a bohužel nejde navštívit vše... :(

      Vymazat
  4. Šárko krásná článek! Ještě jednou ti moc gratuluji k ambasadorství! Moc si to zasloužíš <3 Jinak nevím, jak budu na HUmbookstage. Ráda bych stihla alespon besedu Young Blood :-) Uvidím, jak budu stíhat :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ti děkuji! <3 Poté, co jsem přečetla knihu od Jana Tomeše, tak ti tu poslední besedu obrovsky doporučuji! Ale ty už sama víš, jak je autor sympatický. :))

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...