Kdo je ve skutečnosti můj otec?

Malé sladké lži


Autor: Caz Frear

Série: Cat Kinsellová 1.

Originální název: Sweet Little Lies

Žánr: Krimi thriller

Počet stran: 432

Vydavatelství: Cosmopolis, Grada

Oficiální anotace: Cat Kinsellová bývala tatínkova holčička až do dne, kdy svého otce přistihla, jak flirtuje se sedmnáctiletou Maryanne ze sousedství. Když pár dní nato Maryanne beze stopy zmizí, Catin otec zapírá, že by ji znal. Od té doby se Cat tím tajemstvím užírá a jejich vztah tahle malá sladká lež navždy poznamená...
O osmnáct let později pracuje Cat jako detektiv u oddělení vražd a jejím nejnovějším případem je zavražděná žena Alice, která byla nalezena nedaleko hospody, již provozuje její otec.
Můžou spolu případy Alice a Maryanne souviset? Cat začíná vyšetřovat – ale když už se člověk noří do minulosti, zjištění se mu nemusí líbit...

"Trest je hmatatelný. Něco, co se dá skutečně změřit. Spravedlnost hmatatelná není, je to jen pocit, že věci jsou takové, jaké by měly být."

Co mě vedlo k tomu, abych se stala policistkou? Pro každého je to něco jiného. Většina lidí však touží po spravedlnosti, a proto se tímto směrem vydají. Mě k tomu ale vedla minulost…

Když mi bylo osm, u nás v sousedství se ztratila dívka. Bylo jí sedmnáct let, když zmizela. Policie po ní pátrala hodně dlouho, ale nikde ji nenašli. Vyslýchali všechny v okolí, jenže nikdo nic neviděl. Jen já ano, ale kdo by věřil osmiletému dítěti, které podezřívá svého otce?!

Přesně tohle mě už osmnáct let pronásleduje. Teď pracuji na oddělení vražd a svůj volný čas trávím s lahví vína a uvažováním o minulosti. Jsou Vánoce, a tak bych měla čas trávit s rodinou, se sourozenci a otcem. Částečně mě však od toho zachrání nově nalezené tělo. Zavražděnou je podle prvotních informací Alice Lapaine a později zjišťujeme, že je zde spojitost s dříve zmizelou dívkou Maryanne Doyle. Tou Maryanne, za jejíž zmizení jsem od svých osmi let podezřívala svého otce…

"Hodně spekuluju, především po bílém víně. Ale když na to přijde, vlastně nevím nic. Což ale neplatí o mém otci."

Spletitý případ, který vás od začátku pohltí a až do svého konce vás nenechá spát. To jsou Malé sladké lži od Caz Frear, které před pár dny vydalo nakladatelství Cosmopolis. Tuto čtivou novinku byste si rozhodně neměli nechat uniknout, zvlášť pokud rádi čtete krimi thrillery, ve kterých jde o něco víc než o pouhou vraždu. Autorka zde totiž krásně propojila policejní vyšetřování vraždy s osobním životem jedné z vyšetřovatelek, a právě tím stvořila nesmírně čtivý příběh, který vás naprosto pohltí.

Caz Frear (zdroj)
Děj je vyprávěn samotnou hlavní hrdinkou Cat Kinsellovou, podle níž se i jmenuje celá série. Tato kniha je totiž prvotinou z nové krimi série a díky autorčině bujné fantasii se máme v příštích dílech rozhodně na co těšit. Cat je postava plná ironie a sarkazmu, která nesedne úplně každému, ale její příběh si zkrátka potřebujete přečíst. Autorka si s její postavou krásně pohrála. Je skvělé, jak můžeme nahlédnout do její minulosti, a navíc i díky nízkému věku Cat se do ní lehce vžijí i mladší čtenáři. Vzhledem k tomu, že se jedná o knihu z policejního prostředí, je zde samozřejmě spousta jmen vyšetřovatelů, ve kterých se jako čtenáři musíte vyznat. Ale to se dá vcelku hravě. Jsou knihy, ve kterých je těch jmen daleko víc a nevyznáte se v nich až do samotného kance, což tady naštěstí nehrozí. Navíc zde potkáte spoustu sympatických a zajímavých postav, které snad dostanou více prostoru v dalších dílech…

V příběhu tedy nalezneme krásné propojení případu s osobním životem hlavní hrdinky Cat. Kniha se nejen dobře čte, ale také je napínavá a dá se v ní najít dost zvratů, které čtenáře překvapí. Na thriller je děj možná až přehnaně dlouhý, ale pokud máte rádi delší popisy a chcete v thrilleru víc než jen vyšetřování vraždy, tak je tento příběh přesně pro vás.

Co se týká knižní obálky, tak s tou jsem vcelku spokojená. Sice tu mohl být lepší kontrast vůči přebalu a nadpisu, který díky sirkám není tak dobře čitelný, ale nijak zvlášť to nevadí. A když to porovnám s originální obálkou, tak ta česká od Cosmopolisu mi ke knize asi sedí více…

Teď už je na řadě konečně můj názor… No, řeknu vám, psát recenzi po více jak měsíci po dočtení je celkem oříšek, ale naštěstí se tento příběh v mé hlavě usadil, a tak vám o něm rozhodně mám co říct i teď. Já jsem byla z celé knihy ohromně nadšená. Hlavní postava Cat mi okamžitě sedla. Sarkastické vyšetřovatelky mám ze všeho nejraději, takže jsem se na každou minutu, kterou strávím v kůži Cat, ohromně těšila. Navíc mě nesmírně bavilo to propojení jejího osobního života s případem. Hltala jsem každou stránku a už teď se nemůžu dočkat jejího nového případu. Jen se trochu bojím, že další její příběh nepředčí tento, jelikož zde autorka nasadila laťku opravdu vysoko.

Příběh doporučuji každému, kdo hledá trochu delší krimi thriller se zajímavou zápletkou, propojenou s životem policejní vyšetřovatelky. Navíc pokud máte rádi delší popisy a sarkastické postavy, tak tento příběh je to pravé pro vás.

A teď už hodnocení!

    91%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji už četli, jak se vám líbila?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentářů. :)


Za zaslání této knihy bych chtěla mockrát poděkovat té nejmilejší Báře a celému Cosmopolisu!
Pokud i vás zajímá tato kniha můžete si ji už objednat na e-shopu Grady.

Komentáře

  1. Víš... fakt obdivuji jak píšeš recenze :) Nějak mě to teď při čtení napadlo, tak rovnou i píšu. O tomhle titulu jsem nikdy neslyšela, ale zní skvěle! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, děkuju, děkuju... <3 Jsem ráda, že tě knížka zaujala. :) Do 17.5. o ni pořádám na Instagramu soutěž, tak se můžeš zapojit. :))

      Vymazat
  2. O této knize vím a je fakt hodně zajímavá, počkám si na další recenze a uvidím, zda si jí pořídit.
    Jinak tě naprosto chápu. Teď jsem taky psala recenzi a tu knihu jsem četla před měsícem :D Tak doufám, že bude mít hlavu a patu.

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že se do knihy pustíš. Já ti příběh rozhodně můžu jen doporučit. :)

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...