#9 Přečteno za měsíc - září 2017

Zdravím knihomolové!

Po delší době vás můžu konečně přivítat u nového článku. Mrzí mě, že teď déle než týden nic nového nevyšlo, ale bohužel z rodinných důvodů jsem neměla na psaní čas a ani náladu. Doufám, že mou malou pauzu tedy omluvíte a můžeme se jít podívat na mé přečteno za měsíc září.


Za září jsem přečetla celkem šest knih. Ano, vidíte sice jen pět, ale jednu jsem už musela vrátit do knihovny, takže proto na fotce chybí. A co jsem vlastně za září četla za žánry? Doufala jsem, že to bude především fantasy měsíc, ale s recenzními výtisky se to tak napůl převrátilo v romány. Celkově zde mám tedy dva romány, jednu New Adult oddechovku a nakonec tedy tři fantasy knihy. Co se knih týká, byl to tedy úspěšný měsíc a já se už moc těším na knihy, které mi přijdou do ruky teď v říjnu. Nejdřív vám však jdu představit ty, které byly mým doprovodem v září.




První knížkou je Pomněnčino dítě od Amandy Prowse, na kterou jsem si nějaký ten měsíc musela počkat. Ovšem to čekání se vyplatilo. Čekala jsem obyčejný milostný příběh, ale autorka to se slovy tak neskutečně umí, že jsem na konci okamžitě toužila po pokračování. To však není… Navíc má příběh do obyčejnosti velmi daleko. Kniha svým dějem krásně ukazuje život v 60. letech. Také poukazuje na to, jak dokáží lidé myslet pouze na předsudky svého okolí a to je ovlivňuje pustit do svého života nové věci. Celkově je příběh opravdu skvěle propracovaný a těm, kteří knihu nečetli, ji můžu jen doporučit.

Knihu hodnotím…     100%

Celou mou recenzi na Pomněnku najdete ZDE.




A teď konečně trochu toho fantasy. Po Divoké písni od Victorie Schwab jsem toužila už od jejího vydání, a když jsem ji zahlédla v knihovně, musela jsem si jí půjčit. Jenže na čtení stále nebyl čas a stále nebyl, takže když se konečně nějaké to volno našlo, přečetla jsem knihu jedním dechem. Celý příběh mě opravdu bavil a v okamžiku, kdy se v knize objevila báseň/dětská říkanka "Zrůdy a zrůdičky", kniha mě okamžitě pohltila. Dokonce natolik, že jsem si ji zapamatovala a čas od času mi sama naskočí v hlavě. A to i nyní, tak dlouho po přečtení… Kniha je opravdu poutavě napsaná a nesmírně mě bavily popisy všemožných monster z Verity.

A kolik knize dávám procent?     89%

Celou recenzi najdete ZDE.




Griša - Světlo a stíny od Leigh Bardugo je asi největší zklamání tohoto měsíce. Od knihy jsem toho očekávala víc. Autorka sice přišla se zajímavým světem Grišů, ale jinak knize chyběla originalita. Bylo to až moc jednoduché a vše se dalo očekávat, takže ani zážitek v podobě překvapení se tu moc nekonal. Ovšem doufám, že s dalšími díly se příběh zlepší a třeba bude nakonec i celá série poutavější… Svět Grišů mě však zaujal, proto mé hodnocení není až tak špatné.

Knize dávám…     72%

Recenze na Grišu vyjde snad už příští týden…




A nyní zpět k románu. Kniha Lidé, kteří mě znali od Kim Hooper je zářijovou novinkou od nakladatelství Omega. A Omega snad nemohla vybrat ani lepší měsíc na vydání než právě září. Příběh totiž zakládá na tragédii, která se stala 11. září a ovlivnila tak životy spousty lidem. Příběh není však pouze o 11. září, ale především o křehkém vztahu mezi matkou a dcerou, kterým do života vstoupí překážka v podobě nemoci jedné z nich. Co se příběhu týká, tak ten autorka vymyslela opravdu perfektně, ale po přečtení knihy máte v hlavě stále spoustu otázek, na které bohužel v příběhu nenajdete odpovědi. Tato drobnost mi celkem vadila, a proto jsem po přečtení byla celkem v rozpacích, jak tuto knihu hodnotit. Každopádně musím usoudit, že tento příběh se vám dostane pod kůži a jen tak na něj nezapomenete…

Této knižní prvotině od Kim Hooper tedy dávám…     83%

Recenzi najdete ZDE.




Jako předposlední knížku tu mám jeden oddechový příběh, který po předešle knize přišel opravdu vhod. Kniha Hrej férově od Emmy Hart je třetím dílem ze série The Game a konečně jsem s touto autorkou byla opravdu spokojená. Tento díl se odehrává v tanečním studiu a ne na vysoké jako předešlé dva díly. Byla to tedy i příjemná změna od klasického scénáře New Adult knih. V tomto díle bylo zajímavostí, že celou knihu neprovázel pouze balet, ale také deprese hlavní hrdinky. Ovšem i přes toto téma byla kniha pěknou jednohubkou, která v této sérii krásně vyniká svou odlišností.

A jak knihu hodnotím?     82%




No a nakonec tu mám mou nejočekávanější knížku tohoto roku. Říše bouří od Sarah J. Maas je pátým dílem ze série Skleněný trůn a ani zde autorka nezklamala. Byla to neuvěřitelná jízda od začátku do konce, u kterého jste však zas nuceni počkat si na další díl. Ale jak to vydržet? Na tuto neuvěřitelnou "bichličku" jsem čekala jak dítě na Ježíška a když se mi dostala do rukou, tak jsem se i jako to malé dítě vypadala. A to myslím naprosto vážně. :) Sarah J. Maas ani zde nezklamala a přichystala knihu plnou akce, napětí a romantiky, kterou doprovázela sarkastická Aelin a samozřejmě nezapomenutelný Jeřáb, kterého nejde nemilovat. Také zde však byly i ostatní postavy, které do této série neodmyslitelně patří. Dokonce i Dorian konečně trochu dospívá, takže pokud jste ho stejně jako já moc nemuseli, je celkem možné, že zde se to změní. Ovšem jediný, kdo se zde neukázal, byl Chaol, ale pokud sledujete autorku, tak nejspíš víte, že o jeho dobrodružství teď autorka vydala novou knížku. Té se snad i brzy dočkáme i u nás. <3

A naprosto nečekaně knize dávám…     100%


Tímto by se tedy mé knižní září dalo ukončit, ovšem nejdřív vám napíšu, která kniha byla tento měsíc tou nejlepší. A neočekávaně je to samozřejmě Říše bouří od Sarah J. Maas. Tento měsíc však měla Sarah velkého soupeře v podobě Pomněnčina dítěte, ale zde vyhrálo mé fantasy srdce a především káňátko. Ta přezdívka je zkrátka rozkošná. :))

Jaké je vaše zářijové skóre? Kolik knih jste přečtli a která byla tou nejlepší? Četli jste některou knihu z těch, které jsem vám zde ukázala? Nebo se na nějaký můj zářijový příběh chystáte?
Doufám, že jsem vás nějakou knihou inspirovala a budu moc ráda za každý váš komentář, který vždy potěší… :)

Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka



Komentáře

  1. Tak podle hodnocení knih je to celkem vydaření měsíc. To Pomněnčino dítě mě hodně láká :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Po knižní stránce vydařený opravdu byl. Nad Pomněnkou neváhej, jdi do ní. :)

      Vymazat
  2. tak to se na Risi tesim jeste vic :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...