Každý z nás má tajemství…

Jeden z nás lže

Autor: Karen M. McManus

Originální název: One of Us is Lying

Žánr: YA, román, thriller

Počet stran: 368

Vydavatelství: YOLI

Oficiální anotace: Premiantka, princeznička, sportovní hvězda, školní grázl a kluk, co ví o každém všechno a nebojí se to napráskat všem. Tahle partička se sešla po škole, aby napravila své hříchy – konkrétně mobily při vyučování, kde nemají co dělat. Jenže ty mobily nebyly jejich a jeden z nich bude za hodinu mrtvý. Co se vlastně na Bayviewské střední stalo? Všichni přeživší mají motiv, protože jejich domnělá oběť plánovala zveřejnit jejich špinavá a ještě špinavější tajemství. Jenže jak poznat vraha, když každý má co skrývat?

"Když se vám stane něco takového, zjistíte, kdo jsou vaši opravdoví přátelé."

Myslíte si, že je obyčejný den a vy jdete jako vždy do školy. V klidu se učíte, jenže pak u vás učitel najde telefon a vy jste z ničeho nic po škole. Ovšem ten mobil není váš a vy i přesto musíte po vyučování sedět ve třídě s dalšími lidmi, kterým se stalo přesně to samé. Už jen to zní lehce strašidelně, ale to, co se stalo dál, je ještě horší…

Je nás tu dohromady pět plus učitel. Nemůžeme se od sebe lišit víc. Premiantka školy, sportovní hvězda, princeznička, grázl a kluk, který ví o každém vše. A zrovna on dostane ve třídě záchvat a do hodiny zemře. Ze všeho se stane najednou jeden velký zlý sen. To však není to nejhorší. Rázem se všichni čtyři staneme podezřelí z vraždy. Protože to se nejspíš stalo. Vražda, a ne žádná nehoda. Každý z nás čtyř má tajemství, ale které je tak strašné, že by kvůli němu byl schopný vraždy?

"Povězme si to na rovinu: Všichni na Bayviewské střední Simona nesnášeli. Jen ve mně se našlo dost odvahy, aby se s tím něco udělalo.
Nemáte zač."

Karen M. McManus (zdroj)
Čtivé, milé, napínavé, chvílemi krásně romantické a někdy dokonce až surově kruté. Přesně takový příběh se ukrývá v knize Jeden z nás lže, který je jak převzat ze seriálů odehrávajících se na střední škole. Při čtení si například můžeme vzpomenout na seriál Gossip Girl, Pretty Little Liars nebo Riverdale. A právě fanoušci těchto seriálů by tuto knihu neměli minout!

Jedná se o strhující YA román s prvky lehkého krimi thrilleru. Kniha vám okamžitě sedne už jen tím, že je vyprávěna čtyřmi hlavními hrdiny, jejichž vyprávění se po několika stranách vždy střídá. Máme tak možnost nahlédnou ke každému, postupně poodhalovat jejich tajemství a zjišťovat, kdo tedy Simona zabil. Každá postava má úplně jiný charakter, a i když jsou tak trochu jak z otřepaných teen filmů, jde si je lehce oblíbit.

V příběhu se stále něco děje. I když se dá něco uhodnout předem, autorka nás dokáže překvapit. Nejsou zde žádné nudné scény. Vypravování hlavních hrdinů se střídá tak, aby děj neztrácel poutavost. Už pouhý začátek vás naprosto pohltí a ten závěr je skvělý. Najít na této knize něco negativního jde vážně hodně těžce.

Obálka se ke knize skvěle hodí. Jsou na ní hlavy čtveřice spolužáků, které mají však zakrytý obličej, a to dodává čtenářům možnost, vytvořit si detaily jejích obličejů samostatně. Yoli udělalo moc dobře, když odkoupilo práva zrovna na tento přebal.

A jaký je můj názor? Já jsem z knihy nadšená, ale to jste už asi poznali. Nečekala jsem od příběhu takovou pecku a popravdě jsem se do ní původně ani nechtěla pouštět, ale ještěže jsem to udělala. Po dlouhé době mi naprosto sedla YA kniha a já se nemůžu dočkat dalšího autorčina příběhu, který by měl u Yoli snad do roka vyjít. Mě tato knížka naprosto pohltila, nemohla jsem se od ní odpoutat, zamilovala jsem si hlavní hrdiny a krom té napínavé linky mi v knize vyhovovala i ta romantika, která za mě příběh udělal ještě čtivější.

Tuto knihu doporučuji nejvíce každému čtenáři od čtrnácti do osmnácti let. Ovšem i pokud je vám víc, máte rádi YA a k této knize jste se ještě nedostali, je načase to napravit. Pokud si totiž chcete odpočinout od fantasy, románů a krvavých detektivek, tak je kniha Jeden z nás lže to pravé pro vás!

A teď už hodnocení!

    92%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, jak se vám líbila? Která z hlavních postav je vaší nejoblíbenější? Těšíte se na novou autorčinu knihu?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)


Komentáře

  1. Tuhle knihu jsem četla jako první v roce 2019 a musím říct, že za mě bomba! Miluju ji a určitě de k ní ještě někdy vrátím! :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím! Za sebe se nemůžu dočkat až u nás vyjde nová kniha od této autorky. Okamžitě mi sedla svým stylem psaní a mrzelo mě, že tento příběh tak brzy skončil. :)

      Vymazat
  2. Hodně zajímavá kniha, nevím zda jí budu číst ale jestli se mi dostane do ruky tak si jí rozhodně přečtu!

    Obálka je fakt zajímavá! ♥

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud se ti dostane do rukou, tak neváhej. Moc ti ji za sebe doporučuji! :))

      Vymazat
  3. Kniha se mi taky líbila, i když jeden aspekt zápletky vidím jako problematický. Každopádně rozvoj charakterů se autorce povedl výborně, tak jen doufám, že její další kniha bude aspoň stejně tak dobrá.

    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, vývoj charakterů byl skvělý! Také doufám, že bude autorky nová kniha alespoň stejně tak dobrá...

      Vymazat
  4. Moc hezká recenze :) Na tuto knihu slyším a čtu samou chválu. Jsem ale asi jediná, koho odrazuje obálka. Nejde mi o to, že postavy nemají obličej, ale že je přes obličeje nápis. Přijde mi to takové nepřehledné. Ale je pokrytecké, že kvůli tomuto důvodu si knihu nechci přečíst. Snad to napravím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Jsem ráda, že se ti recenze líbí. :) Tvůj názor na obálku chápu. Může na někoho působit dost přeplácaně a dokonce i nepřehledně... Jestli se do knihy pustíš, doufám, že se ti bude líbit. :)

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...