Jak si udržet falešný vztah a nezpůsobit přitom veřejnou katastrofu?

Něco skutečného


Autor: Erin Watt (Jen Frederick, Elle Kennedy)

Originální název: When It's Real

Žánr: New Adult, román

Počet stran: 400

Vydavatelství: Baronet

Oficiální anotace: Autorská dvojice Erin Watt přináší návykový příběh o slavném rockerovi, jenž si potřebuje trochu vylepšit pověst, a dívce, jejímž úkolem je předstírat, že je jeho přítelkyní.
Seznamte se s Oakleym Fordem – mladou celebritou, známým hudebníkem a synem slavných herců, zpěvákem s miliony fanynek… a věčným potížistou. Na první pohled má vše, co si kdo může přát, soukromý život se mu však rozpadá, jeho hudební kariéra jde z kopce a bulvární plátky nestíhají psát o všech jeho eskapádách. Oakleyho manažeři nabízejí zdánlivě snadné řešení: Oakley musí světu dokázat, že konečně dospěl. A s tím mu má pomoci i jeho nová – a falešná – přítelkyně.
Na scénu vstupuje Vaughn Bennettová – oddaná sestra, servírka na částečný úvazek, naprosté ztělesnění „normálnosti“. Za jiných okolností by na tu nabídku nepřistoupila, její rodina však nutně potřebuje peníze, proto Vaughn nemá na vybranou. A za peníze, které jí Oakleyho tým nabízí, je ochotná přetrpět divoké hollywoodské večírky i novináře na každém kroku. No a co, že je Oakley podle ní jen povrchní sebestředný pitomec? Přece se do sebe nezamilují i ve skutečném životě… že ne?

"Mluvíš tu o Oakleym Fordovi, popové ikoně? Oakleym Fordovi, klukovi, co má na těle vytetovaných tolik dívčích jmen, že by si ho člověk mohl splést s telefonním seznamem na bývalé modelky od Victoria’s Secret?"

Myslela jsem si, že největší změna v mém životě bude pro mě navždy ten moment, kdy jsem se dozvěděla, že mi zemřeli rodiče. Ale to jsem se spletla…

Jmenuji se Vaughn Bennettová a poslední dva roky dělám co můžu, abych pomohla své sestře starat se o domácnost a dvojčata, naše mladší bratry. Předčasně jsem odmaturovala a celý volný rok, který mě před vysokou čeká, hodlám strávit na brigádách. Potřebuji našetřit co nejvíce peněz to půjde, abych v budoucnu pomohla zaplatit dvojčatům školy a měli tak před sebou otevřenou slibnou budoucnost. Mám však pocit, že se mi to nepovede.

Mé negativní myšlenky se však ztratí v momentu, kdy sestra přijde s nabídkou té nejjednodušší a nejlépe placené brigádě pod sluncem. Mám dělat Oakleymu Fordovi, slavnému rockovému zpěvákovi, falešnou přítelkyni, a to na celý rok. Prý světu potřebuje ukázat, že vyspěl. Ale to sotva. Tak namyšleného egocentrika jsem v životě nepotkala. Už teď vím, že to bude utrpení. A to ani nemusím zmiňovat tu obří překážku, kterou v tom všem tvoří můj přítel…

"Ty nejlepší vezmou tvoji osobnost, hodí ji do ohně a spálí všechno, až z toho vyjdeš jako lepší člověk."

Elle Kennedy (zdroj)
Erin Watt, pseudonym, pod kterým se ukrývají rovnou dvě autorky, jež mají na svědomí sérii Royalové. Tu sérii, co minulý rok prolétla všemi sociálními sítěmi a kterou si každý nesmírně chválil. Já se do ní však stále nepustila, ale jelikož mě tyto autorky hodně lákaly, neodolala jsem jejich novince z nakladatelství Baronet, Něco skutečného. Tuhle knížku jsem si zkrátka musela přečíst a nyní už vím, že v okamžiku, kdy budu hledat oddechové čtení, rozhodně sáhnu po Papírové princezně a jejím pokračování. Erin Watt totiž píše nesmírně poutavě a čtivě, že si od ní musíte přečíst všechny příběhy!

Vyprávění v této knize se ujali dvě hlavní postavy, kterými je Vaughn a Oakley. Díky tomu je vyprávěni neuvěřitelně chytlavé, jelikož se i do postav dá skvěle vcítit. Autorky každého dokázaly promyslet vcelku do detailů a jednotlivým postavám na stránkách této knihy dokázaly takřka vdechnout život. Nejdeme zde charaktery, které nám padnou do oka od první okamžiku, někoho, kdo nás dokáže svým vývojem překvapit a také pár lidí, které bychom z života hlavních postav nejraději vyškrtli.

Do základu knihy bylo vloženo vše, co by v sobě měl odpočinkový román pro dospívající skrývat. Ovšem příběhu bohužel chyběla hloubka. Autorky v knize nakously spoustu věcí, které by se dali probrat do větších detailů a které by příběhu dodali více zajímavých momentů. Kniha sice je nesmírně vtipná a dokáže čtenáře zabavit, ale kdyby se vyškrtlo a nahradilo něčím zajímavějším tak sto stran zdlouhavých a opakovaných popisů toho, jak se Oakley a Vaughn cítí, byl by příběh rozhodně lepší. Autorky se právě hodně věnovaly popisům citů hlavních hrdinů a bohužel tak trochu zapomněly na pořádnou zápletku ke konci, která šla napsat rozhodně zajímavěji.

(zdroj)
O obálce knihy by se dalo napsat, že je hodně vydařená, ale to by nesměla čelit tomu krásnému originálnímu přebalu. Originál je podle mého daleko hezčí a v celku mě mrzí, že nebyl použit i na českou verzi. Ale to se nedá nic děla. Srdce z prskavek na české obálce je pěkné a dá se říct, že příběh vystihuje lépe než hvězda na originálu. I když u této knihy není špatné ani jedno…

A teď pojďme na můj názor… Ta hloubka a trochu lépe propracovaná zápletka mi v knize přeci jen chyběla, ale za mě nemůžu knize nic jiného vytknout. Když jsem uviděla scénář "obyčejná dívka a světová mega-stár" dost jsem se lekla. Asi jak víte, nedávno jsem četla sérii Cinder & Ella, takže jsem se bála, že to bude něco podobného a ponese se to v podobném duchu. To se naštěstí nestalo. Něco skutečného je podle mě o trochu lépe propracovaný příběh a mě rozhodně sedl daleko více než Cinder & Ella. Možná za to může i fakt, že dám raději přednost rocku než Hollywoodským hercům anebo také to, že mi popis Oakleyho připomněl můj osobní "Celebrity Crush", Jamieho Campbell Bowera. Díky tomu jsem si příběh nesmírně užila a bavil mě, což bych řekla, že je na takové pohodové knížce to nejdůležitější… <3

Knížka je sice řazena do New Adult žánru, ale já bych spíše řekla, že je to Young Adult romance. Něco skutečného bych tedy doporučila hlavně dívkám tak od 15 do 17 let, které si příběh užijí asi nejvíce. Ovšem pokud hledáte milou knihu na dovolenou, u které nemusíte vůbec přemýšlet a nevadí vám, že hlavní hrdince je pouhých 17 let, tek vám tuto knížku můžu doporučit. Navíc jsou zde zmínky o pár skvělých kapelách a hercích, které zaručeně znáte a zmínka o nich vás určitě potěší. No, a nemusím asi zmiňovat, že pokud máte rádi sérii Royalové, tak je pro vás přečtení knihy Něco skutečného opravdovou nutností! :)

A teď už hodnocení!

    88%

Znáte tuto knížku? Četli jste ji? Pokud ano, jak se vám líbila? Když příběh porovnáte s Papírovou princeznou, která kniha je podle vás lepší? Máte rádi pohodový styl psaní těchto autorek?
Budu moc ráda, když mi vaše názory napíšete do komentáře. :)


Za poskytnutí tohoto recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Baronet, u kterých si knihu Něco skutečného můžete pořídit.


Komentáře

  1. Pěkná recenze :) Kniha vypadá vážně dobře, jako letní čtení ideální. Souhlasím, že originální obálka je hezčí, i když naše je také povedená. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :)) Jako letní čtení je opravdu skvělá. Pokud něco takového hledáš, tak já bych se určitě podívala po této. ;)

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...