Odhalení vraha pomocí ztraceného deníku...

Lord John a Bratrstvo čepele


Autor: Diana Gabaldon

Série: Lord John Grey 2.

Oficiální název: Lord John and the Brotherhood of the Blade

Žánr: Historický román, LGBT

Počet stran: 552

Vydavatelství: Omega

Oficiální anotace: Diana Gabaldon, autorka úspěšné série Cizinka, vrací do hry jednu z nejzajímavějších postav: Lorda Johna Greye. Gabaldon splétá dohromady soukromý a veřejný život – zdrcující rodinné tajemství, milostný vztah s potenciálně katastrofálními následky a válku dvou světů. Je to už sedmnáct let, co byl lordův otec, vévoda Pardloe, nalezen mrtvý s pistolí v ruce – obviňován, že jako jakobitský agent navždy pošpinil čest celé rodiny. Nespoutaní duchové minulosti se vrací na scénu. Bratr Lorda Johna dostal stránku chybějící stránku z deníku svého zesnulého otce a John je přesvědčen, že se někdo rodině Greyových vysmívá. A tak se obrátí na jediného muže, kterému může důvěřovat: skotského Jakobita Jamese Frasera. Ale je válka a osobní záležitosti musí jít stranou. Navíc Fraserovo vlastní tajemství zkomplikuje život lorda Johna. James Fraser nakonec získá chybějící kousek skládačky a lord John se musí rozhodnout, zda čest jeho rodiny stojí za riskování vlastního života.

"Jeden z matčiných přátel byl umělec. Ukázal mi pár věcí – ačkoli mě varoval, že stát se umělcem je jediný jistý způsob, jak zemřít hlady."

Od oné důvěrné záležitosti s nápadníkem mé drahé sestřenice uplynula už nějaká ta doba. Věci se dali do pořádku a krom neustále probíhající války nám žádné nebezpečí nehrozí. Aby však nebyla nuda, je tu ještě jeden nápadník. Ten se však zamiloval do mé matky. A právě s tím, matčiným snoubencem, se máme s bratrem co nejdříve setkat.

Od smrti otce oběhlo už spoustu let, a tak se není čemu divit, že o matku projevil někdo zájem. Zarážející však je, že pomalu v ten samý okamžik, kdy si matka někoho našla, se začaly objevovat vytržené stránky ze zmizelého otcova deníku. Otcova smrt byla prohlášena za sebevraždu, ale já o tom vím něco víc. Naše rodina je navíc spojena se Skotskem a jakobity, což mě přivádí na stopu, se kterou by mi mohl pomoci jeden známí, Jamie Fraser. Muž, který si od prvního okamžiku získal mou lásku a touhu po něm. Ale vím, že to nikdy nebude vzájemné…

"V ruce si odnášel ukrytý poslední proužek papíru, který vytáhl ze sklenice orákula. Ten, kterého miluješ, je blíž, než si myslíš, stálo tam."

Diana Gabaldon. Celosvětově úspěšná autorka série Cizinka, historických románů skloubených s cestováním v čase, které díky seriálovému zpracování zná pomalu každý. Ani já nejsem výjimkou. Nejdříve jsem si oblíbila seriál a poté to začalo doplňkovými knihami, které jsou k této sérii vydávány. I o samotném Lordu Johnovi se dá napsat, že jeho knihy jsou takovým doplňkem k Cizince. Jeho postava se v této sérii vyskytuje a často sehraje v příběhu Claire a Jamieho důležitou roly. Není to však postava, na kterou byste jen tak zapomněli. Diana Gabaldon Johnem stvořila zas nezapomenutelný. a především výjimečný charakter, který si zasloužil svou knihu. A tak tu jí dala, a to nejen jednu, ale rovnou celou sérii.

Diana Gabaldon (zdroj)
Lord John a Bratrstvo čepele se dá i přesto, že se jedná o druhý díl ze série Lord John Grey, považovat za samostatný román. Postav je zde sice mnoho, ale dá se v nich rychle orientovat a zajisté si i mnohé oblíbit. Rozhodně však doporučuji číst tuto knihu raději až po shlédnutí třetí řady série Cizinka či přečtení Mořeplavce od Diany Gabaldon. V knize Lord John a Bratrstvo čepele se totiž často objevuje všemi oblíbený Jamie Fraser a jsou zde popsány některé momenty, které jsou i v Mořeplavci. Tyto scény by vám tedy mohly vyzradit děj, a to asi nejspíše nikdo nechce.

Celý příběh této knihy je vyprávěn er-formou a není tolik o vzpomínkách a minulosti jako první díl. Tento příběh je ještě více o vyšetřování a ukrývá v sobě daleko více akce. Diana Gabaldon ke všemu tomu napětí přidala tentokrát i romantiku, která v předchozí knize podle mého názoru lehce chyběla. No, a nebyla by to Diana, kdyby se nepustila i do nějakých odvážných a erotických scén, které se jí opravdu daří psát, a to nehledě na pohlaví.

Obálka knihy se mi líbí, kvůli svým přirozeným tónům. Rozhodně je to podle mého názoru lepší než ta modrá na Lordu Johnovi a důvěrné záležitosti. Na obálce je pěkné, že postačí jeden dominantní předmět – v tomto případě prsten – a skvěle dokáže ta jedna maličkost vystihnout velkou část děje. Stejně jako v předchozím díle, tak i zde jsou lehce dozdobeny začátky kapitol, které nejenže lahodí oku, ale také pocitově navodí ve čtenáři tu správnou dobu, ve které se příběh odehrává.

Jaký je můj názor na celý příběh? Popravdě jsem se trochu zlekla, když jsem uviděla tu tloušťku knihy a malou velikost písma. Myslela jsem si, že těch necelých 550 stran budu číst minimálně týden, ale ono ne. V okamžiku, kdy se do knihy vžijete, se totiž čte sama a vy jen obracíte listy. Moc se mi líbilo, že autorka sepsala Lordu Johnovi konečně ten románek, ve který jsem po obdržení knížky tak doufala. Dokonce mi touto knížkou tak sedla do noty, že mě nalomila v tom, že zas o trochu více uvažuji nad pořízením, a především přečtením Cizinky. Což to je co říct. Na tomto příběhu, a hlavně i na samotné autorce se mi líbí, že se nebojí napsat historický LGBT román. Do toho by se asi jen tak nějaký autor nepustil, jelikož ne každému čtenáři historických románů – především tedy ženám, které tento žánr čtou – by se tímto zavděčil. Ovšem Diana umí psát, a to úplně cokoli. Do každého svého textu totiž vkládá velké množství citu a lehkosti, a to se mi na jejích knihách líbí.

Tuto knížku doporučuji každému, kdo má rád příběhy od této autorky a alespoň trochu zná příběh Cizinky. A pokud máte Cizinku rádi, ale první kniha o Lordu Johnovi se vám nelíbila, tak i přesto zkuste tento druhý díl. Je totiž opravdu záživnější a ukrývá v sobě více akce a romantiky, která v předchozím příběhu chyběla. Byla by škoda zavrhnout tak slibnou sérii jen z toho důvodu, že pro vás byl první díl nudný, nemyslíte?

A teď už hodnocení!

    86%

Znáte tuto sérii? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste četli prozatím jen první díl, jak se vám líbil? Co si o této sérii myslíte v porovnání s Cizinkou? Který příběh se vám více líbí? Pokud jste už četli oba vyšlé díly o Lordu Johnovy, který se vám líbil víc?
Budu moc ráda, když mi vaše názory na Dianu Gabaldon a její knihy napíšete do komentářů. :)



Mé velké díky patří nakladatelství Omega za poskytnutí výtisku pro tuto recenzi.
Pokud o tuto knihu máte zájem, najdete ji přímo na stránkách nakladatelství Omega.
A pořídit si ji můžete v knihkupectví Knihy Dobrovský.

Komentáře

  1. Moc pěkná recenze :) i mě překvapilo, jak je kniha oproti prvnímu dílu tlustá. :) Rozhodně bych se k ní ráda dostala co nejdřív, mrzí mě že jsem nestihla konkurz, ale jsem odhodlaná si ji koupit. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Každá knížka od Diany Gabaldon se vyplatí koupit, takže jdi rozhodně do ní. :))

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...