Váš život v rukou vraha...

Dívka v ledu


Série: Inspektorka Erika Fosterová 1.

Originální název: The Girl in the Ice

Žánr: Detektivka, světová literatura

Počet stran: 448

Nakladatelství: Cosmopolis, Grada

Oficiální anotace: Poté co je v parku v jižním Londýně pod vrstvou ledu nalezeno tělo mladé ženy, na místo přijíždí detektiv šéfinspektor Erika Fosterová. Oběť, krásná dívka z mocné a bohaté rodiny, měla podle všeho dokonalý život.
Když Erika začne pátrat hlouběji, vynoří se souvislosti mezi její vraždou a smrtí tří prostitutek, které někdo uškrtil, svázal jim ruce a hodil do vodních ploch po Londýně.
Jaká je spojitost mezi dcerou vlivného lobbisty, který si myslí, že může ovlivňovat i vyšetřování, a mrtvými imigrantkami? Jaké temné tajemství dívka v ledu skrývala? Čím více se Erika přibližuje k odhalení pravdy, tím více se vrah blíží k Erice. Poslední případ detektiva šéfinspektora Fosterové skončil katastrofou a smrtí pěti policistů včetně jejího manžela. Eričina kariéra visí na vlásku, musí bojovat s vlastními démony i s vrahem, který je hrůznější než kdokoliv, komu čelila v minulosti.
Dopadne ho dříve, než udeří znovu?

"Erika nikdy nevěděla, jak by se s dětmi měla bavit.
S násilníky a vrahy si poradit dokázala, ale děti jí tak trochu naháněly hrůzu."

Přijíždí, aby našla pohřešovanou dívku z bohaté rodiny. Dříve než však stihne dorazit, je dívka nalezena mrtvá.

Detektiv šéfinspektor Erika Fosterová se po nepovedeném policejním zásahu vrací na policejní stanici Lewisham Row, kde na ni čeká další velký případ, ve kterém tentokrát už nesmí zklamat. Musí najít vraha, který brutálně zavraždil dceru lorda Simona Douglas-Browna, Andreu. Jenže na cestě za vrahem musí Erika vytáhnout napovrch velmi citlivé detaily osobního života Andrey, které dokáží vše ještě více zamotat.

Díky svému poslednímu případu je Erika celkem známá a to ne v dobrém světle. Musí velmi bojovat pro své neobvyklé a velmi důrazné vyšetřovací praktiky, které se však vůbec nelíbí jejím velitelům a ani rodině samotné oběti. Ovšem její důrazné vyšetřování objeví něco velmi zajímavého a tím jsou další vraždy, které byly provedeny dost podobným způsobem. Je zde možnost, že se jedná o sériového vraha, kterého musí Erika vypátrat dříve, než zavraždí další oběť.

Zjistit kdo je vrahem však není tak jednoduché, zvláště když vás nikdo neposlouchá a na stanici vás vrátili pouze proto, aby měli po ruce obětního beránka, na kterého můžou případné neúspěchy hodit. Erika musí spoléhat hlavně sama na sebe a nesmí se ohlížet za minulostí, která ji stále pronásleduje…

"Jste stejná jako já, Fosterová.
Oba jsme pětkrát zabili."

Nejlepší je od příběhů očekávat málo, poté jste správně překvapeni výsledkem. Já to málo očekávala. Vlastně jsem ani pořádně nevěděla, co bych mohla čekat, vzhledem k tomu, že detektivní příběhy normálně nečtu. Dívka v ledu je má druhá detektivka, kterou jsem kdy přečetla a musím se přiznat, že jsem netušila, že mě taková kniha dokáže tak perfektně odreagovat, uklidnit, napnout a až natolik zaujmout.

zdroj
Jako první věc, která je určitě potřeba zmínit je, že i přestože knihu napsal muž tak hlavní hrdinkou je žena, Erika Fosterová, proto se do knihy možná i lépe vcítí právě ženské čtenářky. Kniha však není psaná z pohledu Eriky. Příběh je vyprávěn er-formou a autor nám umožnil nahlédnout nejen do světa hlavní vyšetřovatelky, ale také do dalších postav. Už jen samotný začátek knihy čtenáře zaujme a pohltí tím, že se v prologu ocitáme u samotné oběti Andrey. Máme tedy možnost být přímo u její vraždy a zjistit podrobnosti, které nám umožňují mít více detailů o jejím vrahovi než má policie. Ten nejlepší náhled se nám však nabízí do té nejzáhadnější postavy, kterou je samotný vrah. Na okamžik vidíme jeho očima, cítíme jeho zvrácené pocity a známe jeho plány dříve, než je uskuteční.

Krátké a čtivé kapitoly jsou dalším plusem knihy, díky kterým je příběh ještě chytlavější. Autor nic neprotahuje. Vše popisuje přímo a tak aby byla kniha pro čtenáře záživná. V knize se navíc neprobírá pouze policejní případ, ale také osobní život Eriky, který nám slouží k dobrému přiblížení hlavní postavy a k lepšímu vcítění do jejích pocitů.

Celá kniha je poutavým začátkem detektivní série Inspektorka Erika Fosterová, která zaujme nejen milovníky kriminálních příběhů, ale také ty, kteří podobné příběhy zas tolik nečtou. Já jsem toho zářným důkazem. Podobné knihy normálně nevyhledávám, ale chtěla jsem to zkusit a Dívka v ledu je pro začátek naprosto skvělou volbou. Nedivím se, že se jedná o světový bestseller, jelikož se hodí opravdu pro každého. Jedná se o oddechovou detektivku, která však svého čtenáře donutí ohlížet se, aby zjistil, zda ho někdo nesleduje.

Kniha by však v některých okamžicích mohla být propracovanější, ale věřím, že to se s dalšími díly zlepší. Ke knize mám pouze jednu výtku, kterou je: Jak to že autor nevymyslel, jak se čtenář může do příběhu dostat a pomoct tamějším policistům vyřešit celý případ. Od poloviny knihy jsem totiž měla potřebu, připojit se k celému týmu a upozornit je na vraha, kterého jsem zjistila daleko dříve než oni. Ovšem tak to mám u detektivních příběhů vždy, jen jsem očekávala, že v knižní podobě toho vraha nebudu vědět tak dopředu.

Obálka knihy… Výstižná, jednoduchá a tak dokonalá, že dokáže zaujmout na první pohled.

Tak a to by byl konec dnešní recenze. To co jsem psala na začátku, že se vyplatí od knihy očekávat málo, určitě platí. Knihu jsem si díky tomu neuvěřitelně užila. Je mi však jasné, že tím "je lepší nic neočekávat" se u druhého dílu určitě držet nebudu. Už teď doufám v ještě lepší a napínavější příběh, který se bude vraždami a vyšetřováním jen hemžit, tak doufám, že se mi vše splní.

Ještě tu však mám jednu zajímavost k příběhu, která mě nesmírně potěšila. Hlavní hrdinka totiž v knize pochází ze Slovenska, ale nyní žije a pracuje v Británii. No a autor této knihy to má přesně naopak, pochází z Británie, ale se svým manželem žije na Slovensku.

A teď už hodnocení!

    76%

Jak se vám knížka líbí? Chystáte si ji přečíst nebo jste ji už četli? Líbila se vám? Také máte rádi, když zahraniční autoři píší o České republice nebo o Slovensku? Četli jste už druhý díl Noční lov?
Budu moc ráda za každý váš komentář a názor na tuto knížku. :)



Mé velké díky patří nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí výtisku pro tuto recenzi.
Pokud o tuto knihu máte zájem, můžete si ji pořídit ZDE.

Komentáře

  1. Moc pěkná recenze :) Knihu jsem četla a byla pro mě trochu zklamáním :) Podle té masivní propagace jsem čekala více, nakonec to byl průměr :) Ale druhý díl je lepší :) Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě nezklamala možná jen díky tomu, že jsem nic neočekávala. :) Každopádně se moc pěkně četla a jako takový lehký a nenáročný začátek série byla povedená... Tak teď se na druhý díl těším ještě více. :) Také se měj krásně a přeji hezké čtení. ;)

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...