Lze změnit dávno předurčený osud?

Shannarova píseň přání


Autor: Terry  Brooks

Série: Letopisy rodu Shannara 3.

Originální název: The Wishsong of Shannara

Žánr: YA, fantasy, dobrodružné

Počet stran: 544

Vydavatelství: Edice Knihy Omega

Oficiální anotace: Dávné zlo se snaží o definitivní zničení veškerého života.
Druid Allanon se musí vydat na nebezpečnou cestu, aby zachránil svět. S ne příliš ochotnou pomocí Briny Ohmsford, dcery Wil Ohmsford. Ačkoli ona sama má magickou sílu Písně přání, proroctví předpovídá zkázu. Zlé sestry se nic netušící Brin snaží vlákat do osudu mnohem horšího než je smrt.

"Celé údolí byla jedna obrovská živá věc – osamělá bytost plná mnoha rozličných částí. Přestože Maelmord neměl oči, Brin cítila, jak se na ni dívá, jak ji pozoruje a čeká."

Stejně jako každý podzim tak i tento odchází rodiče na jih do Stinného dolu, aby pomohli obyvatelům odlehlých vesnic. Můj otec, Wil Ohmsford, je totiž léčitel a matka mu na cestách pomáhá. Doma zůstávám tedy jen já, můj mladší bratr a Rone Leah. Vše vypadalo jako obvykle. Rodiče odešli a my měli spoustu úkolů kolem domu. Jenže pak se na našem prahu objevil druid Allanon.

Před dvaceti lety po jeho boku stál můj otec s magickými elfeíny. Teď si Allanon přišel pro mě. Mám v sobě totiž magii. Díky mé Shannarově písni přání mu můžu pomoci zničit dávné zlo, které mělo být poraženo už mým pradědečkem. Ale není… Zlá magie stále žije a já mám pomoct jejímu zániku.

"Důvěru si musel člověk zasloužit, nemohl ji od nikoho očekávat jen tak. Ale aby si ji člověk mohl zasloužit, musel s ostatními jednat otevřeně a upřímně. On upřímný nikdy nebyl, nemohl být. Byl strážcem tajemství, které mohl znát jen on, a vždycky musel skrývat pravdu, neboť pravdu se člověk nemohl doslechnout, musel ji najít."

Příběh další generace rodu Shannara. Přesně to se ukrývá v tomto dobrodružném fantasy, které okouzlí všechny fanoušky Tolkiena. U této knihy nevadí, že jste nečetli předchozí díly. Zatím byl totiž každý Shannarův příběh na konci jednoho svazku uzavřen. Ovšem pokud vás styl psaní Terryho Brookse okouzlí a budete si chtít přečíst předchozí díly až po tomto, bohužel budete mít vyzrazený děj. Avšak série Letopisy rodu Shannara jsou tak návykovým příběhem, ke kterému se budete chtít vracet stále dokola, že to vyzrazení děje ani tolik nevadí.

Terry Brooks (zdroj)
Kniha je vyprávěna er-formou a čtenář má tak možnost po celou dobu sledovat všechny důležité postavy v příběhu. V tomto díle jsou těmi hlavními charaktery sourozenci Ohmsfordovi. Každý z nich má něco do sebe a jejich moc písně přání knize dodává krásnou, záhadnou a někdy poněkud i temnou atmosféru. V ději se krom nových postav setkáváme i se starými známými. Krom druida Allanona se tu na moment objeví i Wil, hlavní postava předchozího dílu, a také další. Ty vám ale nebudu prozrazovat, abyste mohli být při čtení mile překvapeni.

Autor Terry Brooks se vyznačuje vcelku rozsáhlými popisy, které jsou nádhernou pohádkou pro duši. Příběh se čte skvěle a stránky nečekaně rychle ubíhají pod rukama. Ovšem střed knihy je ohromně utahaný, což je nesmírná škoda. V Shannarových elfeínech autor ukázal, že dokáže psát dlouhé a záživné příběhy. Jenže tady to natáhl tak, až děj začal působit nezáživně. Kdyby tam přidal třeba trochu akce, vůbec by to nevadilo. I tak ale Terry Brooks dokáže své čtenáře překvapit a v pár okamžicích dojmout až natolik, že nemáte daleko k slzám.

Obálka knihy je stejně jako v druhém díle inspirovaná seriálem. Zde tedy máme seriálového druida Allanona, který toho knižního krásně vystihuje. Je však škoda, že druhý s třetím dílem vůbec nepasuje k tomu prvnímu. Ale co už, jde přeci o příběh, a ne o jeho zevnějšek. Tato obálka se ale docela povedla, jen méně je někdy více, takže ta loď, či co to má být, by na přebalu vůbec být nemusela. Bohatě by stačil samotný Allanon…

Konečně je na řadě můj názor… Když jsem knihu otevřela, okamžitě jsem se do ní začetla. Miluji ty autorovy dlouhé popisy, které vás provází celou knihou a díky nimž se do děje skvěle začtete. Kniha mě dokonce pohltila natolik, až jsem si myslela, že překoná samotné Elfeíny. Jenže pak jsem se dostala do poloviny a v příběhu se najednou nic nedělo. Bohužel to bylo utahané a nebýt posledních padesáti stran, musela bych knize strhnout více než jen jednu hvězdičku. Ale autor to zachránil a já jsem snad Shannarovu píseň přání nečetla naposledy. Moc ráda se k ní totiž v budoucnu vrátím.

Knihu doporučuji každému, kdo má rád dobrodružné fantasy a vyžívá se v rozsáhlých popisech. Právě pro tyto čtenáře jsou Letopisy rodu Shannara povinnost a nezáleží na tom kolik vám je a jakého jste pohlaví. Na knihy Terryho Brookse nejste nikdy moc staří!

A teď už hodnocení!

    78%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni zatím jen chystáte? Četli jste už některou knihu z Letopisů rodu Shannara? Kterou a jak se vám líbila?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentářů. :)


Za knihu bych chtěla moc poděkovat e-shopu Knihy Dobrovský,
u kterých si můžete příběh Shannarova píseň přání také pořídit.

Komentáře

  1. Tak o této sérií čtu poprvé, nevím zda by se mi líbila ale zase by se líbila Tončákovi, tak jak bude mít narozeniny nebo něco určitě mu jí pořídím a možná i přečtu, přece to jsou dvě mouchy jednou ranou. :D

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letopisy rodu Shannara vyšly poprvé už před dvaceti lety, ale ty příběhy nestárnou, takže jsem moc ráda, že se u nás dočkali - nejspíš i díky seriálu - nového vydání. <3 Dvě mouchy jednou ranou... Takové nákupy mám vždycky ráda. :D

      Vymazat
  2. Neuvěřitelně oceňuji tvé originální názvy recenzí! Jinak sérii jsem postřehla až teď díky tobě. Možná ji spíše ale pořídím někomu z rodiny :D

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Jsem ráda, že se ti ty názvy líbí. <3 Komukoli, kdo má rád dobrodružné fantasy, by se tato série měla hodně líbit. :)

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...