Osud celého multivesmíru v rukou jedné dívky…

Milion světů s tebou


Autor: Claudia Gray

Série: Ohnivák 3.

Originální název: A Million Worlds with You

Žánr: YA, román, fantasy, sci-fi

Počet stran: 400

Vydavatelství: CooBoo

Oficiální anotace: Osud multivesmíru je v rukou Marguerite Caineové. Od té doby, co začala poprvé cestovat do jiných dimenzí s pomocí Ohniváka, vynálezu svých rodičů, stojí uprostřed multidimenzionálních problémů ona. Až nyní se dozvídá, jaké jsou skutečné plány prohnané Triad Corporation – že by nejlépe chtěli vymazat stovky vesmírů. Paul Markov vždycky byl na straně Marguerity, ale po posledním útoku Triadu se změnil a leží na něm stín tragédie. Snaží se to překonat, ale i když mu Marguerite pomáhá, seč může, nezdá se, že by někdy mohl být stejný jako dřív. Marguerite je tedy jediná, kdo může zabránit zničení multivesmíru. Jde o miliardy lidských životů. V sázce nikdy nebylo víc. A Triad navíc vynesl nejvyšší trumf: zlomyslnou a duševně narušenou Marguerite z jiné dimenze, která je vždycky o krok napřed.

"Ty a já jsme dostali nekonečno šancí, a to je mnohem víc, než co dostane většina lidí – ale ve výsledku budeme žít jen v jednom světě, a to takovém, jaký si uděláme."

Když jsem poprvé cestovala s Ohnivákem, netušila jsem, že jednou bude v mých rukách osud celého vesmíru. Chtěla jsem jen dopadnout vraha mého otce. Jenže jak se ukázalo, vše bylo úplně jinak, než jsem si myslela. Všechno se změnilo. Dokonce i já sama už o Ohnivácích vím víc a mé cestování mezi dimenzemi ještě zdaleka neskončilo.

I když teď vlastně ano. Vrátila jsem se zpět do svého světa a mé tělo ovládá Zvrácená. – Tak říkám sama sobě. Tedy Marguerite ze Základny. – Nemůžu s ní nijak bojovat. Můžu jen doufat, že neublíží nikomu z mé rodiny…

"Osudy nás všech visí na vlásku. Všechny naše příběhy. A já můžu udělat jediné: utíkat."

Krásně čtivý YA román o cestování mezi dimenzemi, který vás svou zápletkou dostane. To je závěrečný díl z trilogie Ohnivák od autorky Claudie Gray, která se svým českým čtenářům na podzim představila na Humbook festu. Tato nesmírně sympatická spisovatelka ví, jak psát, a v této knize nám to jen potvrzuje. Poznáváme zde nové světy, ale navštívíme i ty, které už známe. Nalezneme zde nejvíce cestování mezi dimenzemi a od samého začátku se nemáme šanci nudit.

Claudia Gray (zdroj)
Jak už víme z předchozích dílů, příběh vypráví Marguerite. Její vypravování neztrácí na čtivosti a opět se do ní dá skvěle vžít. Je sympatická, vtipná a dost často jde do všeho po hlavě. Ani zde nechybí i nezapomenutelný Paul a Theo. Je zde stále náznak té romantické linky, která nás zavádí do milostného trojúhelníku, ale autorka ho pojala tak, že to příběhu vůbec neubližuje. Není to tedy jako v ostatních YA knihách, u kterých máte potřebu se při čtení mlátit do hlavy a říkat si: PROČ?! Tady vážně u toho romantického trojúhelníku nic takového nehrozí. Příběh je hodně romantický, ale to tak pohádkově, že se budete jen slastí rozplývat.

Příběh je promyšlený do těch nejmenších detailů. Nejsou zde žádné táhlé pasáže, jako tomu chvílemi bylo u předchozích dvou dílů. Nechybí zde akce ani napětí a rozhodně se dá říct, že se jedná o nejlepší díl z celé trilogie. I co se týká samotného konce knihy, tak ani ten nebyl vůbec uspěchaný. Byl to skvěle propracovaný a promyšlený závěr celé série. Jen je škoda, že už je to u konce…

Když hledáte knihu s originální, výstižnou a naprosto dokonalo obálkou tak celá série ohnivák sem zkrátka spadá. I tentokrát nám obálka lehce vyzradí, kam se v příběhu podíváme. To však vůbec nevadí. Obálka se k ději zkrátka hodí a já jsem šťastná, že ji CooBoo převzalo z originálu.

A jaké jsou mé pocity z knížky? Nadšení, nadšení a stále jen nadšení! Já si tento díl nesmírně oblíbila. Když se vrátím k předchozím knihám, tak u první mi dost vadila všemi milovaná ruská dimenze. Já se u ní zkrátka nudila. A co se týká druhého dílu, tak zde to bylo daleko záživnější, ale stále mi tam něco chybělo… V Milionech světů s tebou však absolutně nic nechybí. Já zde měla naprosto vše, co jsem si od příběhu přála. Bylo to propracované, nebylo to uspěchané a mnohem více se zde cestovalo mezi dimenzemi, což prostě chcete! Teď už zbývá dodat jen jednu věc a tou je prozrazení mé nejoblíbenější dimenze, kterou je od druhého dílu stálé mé milované válečné San Francisko. Která dimenze nejvíce okouzlila vás?

Celou sérii Ohnivák doporučuji každému, kdo hledá příběh plný romantiky, který ho nezavede pouze do jednoho světa, ale rovnou do bezpočtu odlišných dimenzí, které si zkrátka zamilujete!

A teď už hodnocení!

    93%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, jak se vám líbila a který díl z této série je váš nejoblíbenější?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)


Komentáře

  1. Moc pěkná recenze :) Četla jsem první díl Tisíc kousků tebe a moc se mi líbil, takže se určitě chystám i na pokračování. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Jsem moc zvědavá, co řekneš na další díly. :)

      Vymazat
  2. jeste mam druhy a treti dil pred sebou, brzy se do toho pustim a tesim se :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ach! Musím si už pořídit, ty zbylé knihy jak se můžu do toho konečně pustit.

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělá recenze! Kniha se mi moc líbila, celkově jsem ze série nadšená a určitě se k ní někdy vrátím :-) Miluju ty obálky i lehkou romantiku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Obálky jsou vážně nádherné, ovšem co se týká té romantiky, tak na tu musí mít člověk náladu, jinak ho to tolik neosloví. :)

      Vymazat
  5. Sepsala jsi to skvěle :) Na tuhle sérii vážně nedám dopustit, jednoznačně se řadí mezi mé nejoblíběnější vůbec!
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Já jsem tím závěrem nadšená a jsem ráda, že se série líbí i tobě. :))

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...