To, že jsem hluchý, neznamená, že nemůžu vypátrat vraha…

Tiché zlo


Autor: Emma Viskic

Série: Caleb Zelic 1.

Originální název: Ressurection Bay

Žánr: Thriller, krimi

Počet stran: 232

Vydavatelství: Cosmopolis, Grada

Originální anotace: Caleb Zelic pronásleduje vraha svého nejlepšího přítele. Nikdy nezapomene žádnou tvář. A to mu může zachránit život. Calebův přítel z dětství a obchodní partner Gary byl brutálně zavražděn. Zlámali mu prsty, prořízli krk. Navíc policie podezírá Caleba, že on je vrah. Cítí se vinen za Garyho smrt, touží po pomstě a chce dokázat svou nevinu, pustí se tedy do pátrání na vlastní pěst. Caleb a jeho přítelkyně Frankie, bývalá policistka, se vydají po jediné stopě, kterou mají – jméno Scott. Nikdo neví, kdo je Scott. Ale Scott je vždy napřed. Jenomže Caleb je hluchý. V tichu, které ho obklopuje, se naučil porozumět lidem skrze signály skrývající se za každým úsměvem, grimasou, dotykem. Jenomže neslyšená a špatně odezíraná slova mohou způsobit problémy…

"Probuzení bylo jako úder do tváře. Vzdálené naříkání. Někde to bolí, vlastně všude. Objevil se před ním neznámý obličej. Plešatý muž v tmavomodré uniformě.
Co se to sakra děje?"

Když jsem žádal Garyho – mého dlouholetého kamaráda z dětství – o pomoc, netušil jsem, že vše skončí v okamžiku, když budu držet jeho mrtvé zakrvácené tělo v náručí a čekat na policii. Bylo to příšerné. Měl proříznutou krční tepnu a všude bylo tolik krve… A jako by toho nebylo už takhle moc, policie si myslí, že jsem to spáchal já…

Potřebuji zjistit, kdo to byl, a tak pátrám na vlastní pěst. Ještě mi tedy pomáchá Frankie, bývalá policistka, se kterou už se nějakou tu dobu známe. Jediné vodítko, které nacházím je Scott. Jméno člověka, kterého však nikdo nezná. Bude to ještě chvíli trvat, než zjistím, kdo Garyho zabil a nadcházející události mi v tom vůbec nepomáhají. A to jsem ani nezmínil fakt, že jsem hluchý a všem lidem se nedá perfektně odezírat ze rtů…

"Drbal se na obličeji. „Myslím, že jsem kus mozku nechal na polštáři.“
Vrazila mu do ruky kafe. „No, tak si ho vrať tímhle, máme spoustu práce.“"

Emma Viskic (zdroj)
Strhující krimi thriller na jedno odpoledne. To je kniha Tiché zlo od australské autorky Emmy Viskic, kterou pro české čtenáře vydalo na začátku března nakladatelství Cosmopolis. Tento thriller se od ostatních nejvíce liší právě hlavním hrdinou, který je hluchý a odezírá ze rtů. Pokud sledujete televizní krimi seriály, tak jste si možná právě teď vzpomněli na Sue Thomas, agentku F.B.I.. Právě v tom, že oba odezírají, si jsou příběhy lehce podobné. Ovšem tím veškerá podobnost končí. Tiché zlo je totiž plné zvratů, nečekaných momentů a pro čtenáře, kteří hledají originální krimi thriller, je tohle nutnost!

Příběh je vyprávěn er-formou a čte se jedna báseň. Autorka krásně vymyslela veškeré charaktery a nechává čtenáři volnou ruku při hledání pachatele. Nejlépe však samozřejmě propracovala hlavního hrdinu, Caleba. Zavítáme do jeho pracovního života, ale také i do toho osobního. Je hodně paličatý, ale v situaci, ve které se nachází, se není čemu divit. Navíc je mu jen kolem třiceti let, takže se do něho dobře vžijí i čtenáři, kterým dělá problém představit si, že jsou padesáti či šedesátiletí vyšetřovatelé.

Můžete být překvapeni, jak moc je kniha tenká. Má pouhých 230 stran, na kterých však nic nechybí a ani nepřebývá. Jsou zde krátké a čtivé kapitoly, díky kterým je kniha perfektní i na čtení v MHD. Děj nepostrádá akci a napětí. Autorka vás dokáže překvapit a ten napínavý závěr si zamilujete. Teď už si jen počkat na další díl. Tiché zlo je totiž prvním dílem (z prozatím trilogie) o Calebu Zelicovi. Takže pokud vás hlavní hrdina okouzlí jako mě, nemusíte smutnit. Snad brzy se vrátí s dalším případem.

(zdroj)
Obálka knihy… no… za mě se ta česká bohužel vůbec nepovedla. Raději bych měla v knihovně asi kterýkoli jiný přebal, jenž byl na tento příběh použit, než zrovna tento. Ale co se dá dělat… Je ale pravda, že pokud knihu bude hledat v knihkupectví, tak si mezi thrillery této lépe všimnete. A mimochodem, také vám ta naše obálka připadá tak děsivá?

Teď už můžeme přejít na mé pocity… Krom té děsivé obálky se mi kniha ohromně líbila. Četla jsem ji o volné neděli a byla to pro mě perfektní jednohubka, u které jsem si skvěle odpočinula. Příběh splnil má očekávání. Dokonce jsem chvílemi odmítala autorce věřit, co se tam právě stalo, protože jsem to tak vůbec nechtěla. Jediným mínusem pro mě jsou ty krátké popisy. Jak asi víte, tak já mám ráda, když se autor trochu více rozepíše. Ovšem zas to byla příjemná změna a já se už nemůžu dočkat dalšího dílu.

Tiché zlo doporučuji každému, kdo hledá jednoduchý a napínavý krimi thriller, který i přes svou krátkost dokáže překvapit a naplno pohltit.

A teď už hodnocení!

    77%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jsem knihu už četli, jak se vám líbila? Co si myslíte o obálce? Zaujal vás od prvního okamžiku hlavní hrdina?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)


Mé velké díky patří nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí výtisku pro tuto recenzi.
Pokud o tuto knihu máte zájem, můžete si ji pořídit přímo na stránkách Grady.

Komentáře

  1. Teď trochu lituji, že jsem si o knihu taky nenapsala. Máš fakt moc krásné recenze a moc jsi mě na ní nalákala. Tak hold na světě knih :D

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsem tě na ní nalákala. :D A děkuji za pochvalu recenze. :)

      Vymazat
  2. Celkové hodnocení se mi líbí. Knihu momentálně čtu, takže se k recenzi vrátím později. Zatím se mi líbí, je to svižné a čtivé :)

    OdpovědětVymazat
  3. Je to dobře napsané a čtivé. Co se problematiky neslyšících, odezírání a znakového jazyka týče, je to vážně dobře zpracované. Je vidět, že autorka tomu opravdu věnovala čas a nenavymýšlela si nějaké blbosti, co našla na internetu nebo právě jak zmiňuješ v Sue Thomas, která je z tohoto hlediska celá úplně špatně. Jen škoda českého překladu, který tuto pečlivou práci celou podrývá, používáním nesprávných termínů jako je: hluchý, hluchota a znaková řeč. To je u nás bohužel tak zažité, že nikoho nezajímá, zda je to správně a to mě vážně mrzí. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za tvůj komentář! Naprosto souhlasím s tím, že si autorka dala vážně práci s nalezením pravdivých informací... Co se ale týká toho překladu, tak jsem s tím vcelku spokojená. Sice to mohlo být přesnější, ale takhle to alespoň každý čtenář hned pochopí...

      Vymazat
    2. No pochopí, ale ty termíny jsou špatně, není to znaková řeč (a nikdy nebyla), je to znakový jazyk. Jak se to lidi naučí používat, když ani překladatele nezajímá jak je to správně? Až na tohle k překladu jako takovému výtky nemám, naopak se mi velmi líbil a všechno mi připadalo velmi přirozené.

      Vymazat
    3. Přidávám i odkaz na svoji recenzi, kde se to snažím trochu objasnit, třeba to bude dávat větší smysl :) https://kniznivelryby.blogspot.com/2019/03/tiche-zlo-emma-viskicova-tak-trochu.html

      Vymazat
    4. Děkuji za objasnění. Jsem jedna z těch, která žila v přesvědčení, že je správně i řeč. Snad si to zapamatuji a třeba se pro příště budu u některé knihy s neslyšícími také rozčilovat. :))

      Vymazat
  4. Nečetla jsem, ale tvoje recenze mě hodně zaujala a myslím, že se po ní určitě podívám :) mám ráda krimi thrillery jedine co mě odrazovalo je právě obálka, která se mi hrozně nelibí 😅

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta obálka se vážně nepovedla. :/ Já si knihu vybrala naštěstí ještě předtím, než jsem tu obálku viděla. :D Jinak bych ji asi nechtěla...

      Vymazat
  5. O knize slyším poprvé a nemám. ji v plánu, i když miluju tvoje recenze :D a občas mám prostě už automaticky tendenci po knize, o které píšeš, sáhnout :D A obálka mě trochu děsí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za tak krásná slova! Jsem ráda, že máš po některých mých recenzích chuť si knihu hned přečíst. :D Jo, s tou obálkou to máme stejně. XD

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...