Neexistuje nic takového jako špatní lidé. V každém z nás je kus dobra a zla…

Námi to končí



Autor: Colleen Hoover

Originální název: It Ends With Us

Žánr: New Adult, román, světová literatura

Počet stran: 360

Vydavatelství: Ikar

Oficiální anotace: Občas právě ten, kdo nás nejvíc miluje, dovede nejvíc ublížit.
Lily to neměla v životě vždycky jednoduché. Ušla ale dlouhou cestu a teď žije v Bostonu a rozjíždí vlastní business. K tomu se ještě seznámila s dokonalým a neskutečně přitažlivým neurochirurgem Rylem. Vypadá to, že jí všechno vychází na jedničku. Ryle je do Lily blázen, pronásledují ho ale traumata z minulosti, kvůli kterým se jejich vztah komplikuje. Když se navíc do Lilyina života vrátí její láska z dětství Atlas, všechno, co si tak důkladně budovala, se začíná rozpadat…


"Cykly se udržují proto, že je tak mučivé je přerušit. Člověk v sobě musí najít nesmírnou odvahu a vydržet nesmírnou bolest, když chce narušit důvěrně známý vzorec. Někdy se zdá snadnější zůstat v zaběhlých kruzích, než se odrazit a skočit s vědomím, že možná nedopadne na nohy."

Přestěhovala jsem se do Bostonu z jednoho prostého důvodu. Kdysi mi můj přítel řekl, že zde je všechno lepší. A tak jsem tady. Po mém nejlepším příteli se sice slehla zem, ale já jeho slovům věřím. Hodlám zapomenout na minulost, a především zapomenout na násilí, kterého jsem byla svědkem celé své dětství a dospívání. Je mi už 23 let a já se konečně cítím volná, jelikož vím, že mé matce už nehrozí nebezpečí…

Jednou na střeše neznámého bostonského bytu, kam jsem se tak trochu vkradla, jsem potkala Ryleho. Bylo to po pohřbu mého otce. Potřebovala jsem na vzduch a být sama. Ovšem jak se tehdy ukázalo, bylo lepší mít společnost. Sice to byl úplně neznámí muž, ale naše hra na "nahou pravdu" byla tím nejlepším způsobem, jak ze sebe dostat všechny věci, které nás trápily. To se stalo před půl rokem, od té doby se naše cesty nezkřížili. Až doteď. Stále nás to k sobě táhne, ale naše priority jsou někde jinde. Jde mít vztah s někým, kdo o něj nestojí? A dokázala bych být s někým tak nevypočitatelným jako je právě Ryle?

"Nevím, jak mě dokázal uklidnit, i když mlčel, ale dokázal to. Někteří lidé prostě působí na jiné konejšivě, a on k nim patřil. Byl naprostým opakem mého táty."

Námi to končí je příběh, který si zaslouží plné hodnocení už jen svým tématem domácího násilí, o kterém pojednává. Ovšem když se to spojí ještě s dokonalou empatií, kterou Colleen Hoover do svých knih dává, je jasné, že plné hodnocení nevyjádří jak unikátní příběh se českým čtenářům dostává do rukou. Krom domácího násilí vložila autorka do knihy i téma charity a lidí bez domova, kteří se na ulici nedostanou vždy jen vlastní vinou. Tento příběh je tedy román plný vážných témat, kterých se autorka zhostila se vší ctí a rozhodně si tak kniha zaslouží vaši pozornost.

Colleen Hoover (zdroj)
Hlavní hrdinka Lily, která příběh vypráví, je nesmírně sympatická a okamžitě vám přiroste k srdci. Svůj život už od malička neměla jednoduchý, ale bojuje a nevzdává se. Její vyprávění vás okamžitě pohltí. Střídá se zde přítomný čas s minulostí, která je do děje vložena formou deníkových zápisků Lily. Své deníkové zápisky si hlavní hrdinka v příběhu postupně čte a díky svému vzpomínání nám poodhaluje svou minulost. Toto vyprávění děj skvěle oživilo a udělalo ho to ještě více poutavý, než by utvořila pouhá ich-forma.

Colleen Hoover si díky tomuto příběhu zaslouží velký obdiv. Sama totiž ví, jaké je to být dítě, jehož otec je násilník, který si svou zlost vybíjí na manželce. Tato kniha je tedy svým tématem pro autorku velmi osobní a mi jen můžeme být rádi, že v sobě našla tu sílu a sepsala příběh, který by si měla přečíst každá žena. Až do samého závěru nevíte, jak děj dopade a po dočtení příběhu vám dojdou slova. A poté, co přečtete poznámky od autorky, se vám zpustí z očí vodopád slz, kvůli němuž se budete moct jen němě dívat před sebe…

Co se týká obálky, tak ta je nádherná. Jsem nesmírně ráda, že v Ikaru odkoupili práva na originální přebal a mohl být tak použit i na našem překladu. Ta roztříštěná orchidej vyjádří skvěle podstatu příběhu a ke knize patří. Jinak jsem také šťastná, že Ikar vydal knihu ve formátu autorčiných knih, které doposud vyšly u YOLI. Sice mě mrzí, že kniha nevyšla u YOLI, ale tento příběh je opravdu pro starší věkovou hranici, než je cílová skupina nakladatelství YOLI.

Já jsem se do příběhu pustila, když jsem cítila, že na mě přichází čtecí krize a byla to skvělá volba. Colleen zkrátka nikdy nezklame a já jen žasnu nad tím, že každá její kniha je jen lepší a lepší. Nejen, že mě příběh vytáhl z krize, ale také mě nesmírně chytl za srdce. Autorka vystihla perfektně veškeré pocity. Kniha mě i přes vážné téma nesmírně pohltila a já se jen bála toho, jak příběh bude pokračovat. Postupně totiž mé srdce drtila na kousíčky a já se jen bála, jak to celé skončí.

Pokud hledáte dokonalou autorku contemporary románů, tak za mě je Colleen Hoover tou nejlepší. Obzvlášť tento příběh by si měla přečíst každá žena nad dvacet let, jelikož každá v této knize najde to své. Autorka není jen výjimečná tím, jak dokáže zpracovat složitá témata ve svých knihách, ale také tím, jak jsou její hlavní hrdinky obyčejné a díky tomu jsou její knihy tak čtivé.

A teď už hodnocení!

    100%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, jak se vám líbila? Znáte i jiné knihy od této autorky? Která autorčina kniha je vaše nejoblíbenější?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)


Komentáře

Oblíbené články...