#12 Přečteno za měsíc - prosinec 2017

Zdravím knihomolové!
 
Dnes je už pátého ledna a já vám stále neukázala všechny své knihy přečtené za prosinec. I přesto, že byl tento měsíc poměrně hektický, podařilo se mi přečíst sedm krásný knih. Ze začátku měsíce se mi nedařilo přečíst pomalu žádnou knížku do týdne, nakonec jsem mou menší krizi překonala. Vítám vás tedy u mého "Přečtena" za prosinec, ve kterém vám ukážu své zbylé knížky za rok 2017…
 

 
V uplynulém měsíci jsem četla především jednoduché knížky. Nechtěla jsem se zabývat žádnými složitými tématy a tak jsem sahala jen po fantasy a YA knihách. Dostaly se mi však do rukou i dva recenzní výtisky a jeden z nich mě opravdu mile překvapil. Pojďme se společně na všechny knížky podívat.
 
 
 
 
První knížkou, po které jsem sáhla, bylo konečně Probuzení Simona Spiera od Becky Albertalli. Knížka na mě čekala v poličce už od září a já na ni stále neměla čas. Vydržet však to čekání přes všechny ty trailery k filmu bylo celkem utrpení. A nakonec jsem se ke knížce konečně dostala a řeknu vám, to byla jízda. Lepší knížku zabývající se LGBT tématikou a coming outem jsem ještě nečetla. Knížka je krásně napsaná a celé prostředí školy je naprosto realistické. Pokud vás něco takového zajímá, tak se po knize určitě mrkněte.
 
Knížce jsem nakonec dala…     87%
 
Celou recenzi na příběh Simona najdete ZDE.
 
 
 
 
Druhá knížka, která se mi v prosinci dostala do rukou, bylo Maskované město od Genevieve Cogman. Na tuto knížku jsem se nesmírně těšila, jelikož se jedná o druhý díl k sérii Neviditelná knihovna. Z prvního dílu jsem byla naprosto unešená a tak jsem doufala, že to u pokračování bude podobné. A bohužel ne. Knížka měla dobrý potenciál, jenže byla tak natahovaná, že se v podstatě v celém příběhu nic nedělo. V Maskovaném městě byla však hromada informací a tak doufám, že je autorka nějak využije v dalším dílu, na který se těším i přesto, že tato knížka nebyla až tak vydařená, jak jsem čekala…
 
Knize jsem dala…     81%
 
Pokud máte zájem o celou recenzi, najdete ji ZDE.
 
 
 
 
Po více než roce jsem sáhla po pokračování a že bylo načase. Jako třetí prosincovou knížku jsem si vybrala Harryho Pottera a tajemnou komnatu od J. K. Rowling, kterou snad ani není potřeba představovat. Svět Harryho Pottera zná opravdu každý a kdo ne, tak jakoby nežil. Já se po miliontém zhlédnutí filmů konečně propracovávám ke knihám a páni, to je něco. Styl Rowlingové mě jednoznačně baví. V jejím podání není Tajemná komnata žádným hororem, jako ve filmu. Když jsem viděla úplně poprvé film, tak jsem asi týden měla noční můry. Knižní originál je však více pohádkou než nějakým strašidelným příběhem. Což mi vůbec nevadí, ale tak trochu jsem počítala, že tato knížka bude stejně dobrá jako Kámen mudrců a to bohužel nebyla. I tak mě však celý svět bavil a to obzvlášť když se na scéně objevil Dobby. :)
 
Mé hodnocení…     89%
 
 
 
 
Poslední knížka na recenzi v roce 2017 byla od Diany Gabaldon, „Dávám ti své tělo…“: Jak píšu milostné scény. Hlavní důvod, proč jsem si o knížku napsala, je samozřejmě autorka. Zatím jsem nepropadla knížkám z její nejpopulárnější série Cizinka, ale všem ostatní už ano. Takže jsem si musela zkusit napsat i o tuto. A nečekaně má v sobě knížka více rad pro spisovatele než jsem čekala. Je to sice hlavně o milostných scénách, ale dá se z knihy pochytit i nějaká ta rada ohledně dialogů, což je dost užitečné. Jediná věc, která mi na knize vadila, byly spoilery, snad ke všem důležitým scénám z Cizinky…
 
Knize jsem se nakonec rozhodla dát…     85%
 
Pokud vás zajímá má celá recenze na tuto knížečku, najdete ji ZDE.
 
 
 
 
Když jsem čekala na knížku Maskované město, sáhla jsem po čtečce, ve které mám samé jednoduché a většinou krátké příběhy. Pustila jsem se nakonec do Vášnivého svůdníka od Christiny Lauren. Říkala jsem si, že když její Božský bastard byl až tak dobrý, že ani tato knížka nemůže být přeci špatná. Ale byla a hodně. Odvažuji se napsat, že nic horšího jsem v životě nečetla a jednu hvězdičku na DK má ode mě jen díky té Paříži. Knížku asi nemá cenu ani popisovat, jelikož její název mluví za vše. Příběh jsem dočetla jen z důvodu, že jsem před Štědrým dnem nechtěla nic nového začínat číst a tak jsem dala ještě šanci těm pár kapitolám, které mi zbývali zde ze začátku měsíce…
 
Mé nejhorší hodnocení v dějinách tohoto blogu je…     29%
 
 
 
 
Nadešel den po Vánocích, takže bylo jasné, že první knížka, do které půjdu, bude některá, kterou jsem našla pod stromečkem. Má volba padla na ledové fantasy jménem Mrazivý oheň od Amandy Hocking. A ta volba byla skvělá. Knížku jsem přečetla během dvou dnů a před pár hodinami jsem si doobjednala druhý a třetí díl. Ta série mě zkrátka baví a líbí se mi objevování nového světa plného fantasy. Tak trochu mi hlavní hrdinka připomíná Rosemarie z Vampírské akademie, ovšem v této knížce se mi líbí ta odlišnost jejich světa. Nejedná se zde totiž o žádné upíry, víly a vlkodlaky, a to je příjemná změna.
 
Knížce jsem po delším uvažování nakonec dala…     81%
 
Recenzi na tuto knížku zatím nemám, ale uvažuji, že ji napíši rovnou na celou sérii hned poté, co ji dočtu…
 
 
 
 
A když už jsem s YOLI knihou začala, tak s ní i končím. Na konci prosince jsem totiž stihla přečíst ještě Lásku v prachu hvězd od Krystal Sutherland. Celkově jsem od příběhu čekala daleko víc. Ale… Tak krásné věty jako v této knížce jsem už nikde hodně dlouho neměla. Knížku mám po přečtení plnou záložek a i přesto, že příběh se rozhodně dal zlepšit, knížka se mi líbila. Bylo to něco ve stylu Všech malých zázraků, Dopisů na konec světa a Eleanor & Parkem. Knížka svým příběhem trochu poztrácela originalitu, ale ty slovní obraty a ta kapka filozofie o hvězdách a vesmíru mě bavila.
 
Knížce jsem dala...     71%
 
Recenzi na knížku nakonec nechystám, ale přemýšlím o dalším článku plného citátů. Měly byste o něj zájem?
 
 
Tak, dostali jsme se úspěšně na konec prosincového "Přečtena". Řekla bych, že to byl úspěšný měsíc a závěr celého roku. Ta nejlepší prosincová knížka pro vás nebude asi žádným překvapením, protože jste ji už mohly objevit v Nejlepších knihách za rok 2017. Každopádně stojí určitě za zmínku i zde. Tou nejlepší knížkou je tedy rozhodně Probuzení Simona Spiera!
 
Jaký byl váš prosinec? Kolik knih jste o svátcích přečetly? Jaká je vaše nejoblíbenější kniha? Četly jste některou z těchto knížek? Pokud ano, líbila se vám? Našly jste zde nějakou inspiraci ke čtení?
Budu moc ráda za každý váš komentář. :)
 
Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka
 
 

Komentáře

  1. Z knih jsem četla akorát Harryho a toho prostě zbožńuju, pro mě je to klasika :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Z tohoto výběru jsem četla jen Vášnivého svůdníka a souhlasím, byla to do nebe volající blbost. Bohužel pro mě mám doma ještě další dvě pokračování...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že s tím Vášnivým svůdníkem se mnou někdo souhlasí. Nějak to hodnocení na DK popravdě vůbec nechápu... Ovšem co jsem slyšela, tak další díly jsou snad lepší, takže třeba to takové utrpení nakonec nebude. Chystám se to zjistit, až budu mít zas slabou chvilku a sáhnu po čtečce. :))

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...