Vítejte ve Městě knih...

Město knih

Autor:
Akram El-Bahay

Série: Knihovna Šeptajících stínů 1.

Originální název: Der Bücherstadt

Žánr: Fantasy

Počet stran: 343

Vydavatelství: Fobos

Oficiální anotace: Sam je zloděj, kterému se pomocí lsti podaří získat práci u palácové stráže v Mýtii. Sní o novém životě a velkých úkolech. O slávě a cti ve službách Bílého krále.
Když se však dozví, že jeho posláním má být hlídání obrovské knihovny pod městem, je rozčarovaný. Takovou službu si nepředstavoval. Co může být mezi starými zaprášenými knihami jiného než smrtelná nuda?
Časem ovšem zjišťuje, jak moc se mýlil.…

"Pravda je tou nejsilnější lží."

Narodil jsem se do rodiny zlodějů a nebudu lhát, vždy mi to dost vyhovovalo, jenže já prahnu po něčem víc. Toužím po tom stát se hrdinou. Chci něco znamenat. Dokonce bych i rád začal studovat. Rozhodl jsem se tedy seknout se svou zlodějskou kariérou, a tak trochu menším podfukem jsem se stal jedním ze strážců Paramytie. Města knih, které je ukryté pod městem, jemuž vládne Bílý král.

Přiznejme si, že hlídat knihy se může zdát nudné a v žádném případě hrdinské. Přesně tak mi i nová práce zpočátku připadala. Ovšem pak se začali dít věci, které by neměli být realitou. Copak jsem se už dočista pomátl nebo jsem se propadl do snu, ze kterého se nemůžu probudit? Ne. A právě to mě děsí…

"Cítil se, jako by byl uvnitř obrovského zvířete se srdcem z papíru. Se srdcem, jehož tlukot byl šustěním stránek knih."

Jaké to je, když postavy z bájí obživnou? Tak odpověď na tuto otázku najdete novém fantasy Město knih, které je jak splněným snem pro všechny, v jejichž srdcí dřímá knihovník ve stylu Flynna Carsena. Tento dobrodružný příběh plný akce a bojů nás zavede do nevšedního prostředí opředeného taji a krásami orientu. Autor této knihy žije v Německu, ale jak už jeho jméno napovídá, má kořeny v Egyptě, a právě do této trilogie Knihovna Šeptajících stínů nechal svou mysterií proniknou nejen své oblíbené Pohádky bratří Grimmů, ale také knihu Tisíc a jedna noc. Právě to celou knihu krásně ozvláštní a příběh se tak stává jedinečný.

Děj je nám podán er-formou a už od počátku nás dokáže vtáhnout do děje. Krom prologu a epilogu se vždy ocitáme u zloděje Sama. V jeho společnosti se postupně seznamujeme nejen s dalšími postavami, ale především s celým světem. Máme tu nádherně popsané prostředí, ve kterém se ocitáme, takže je jednoduché si příběh představit. Ovšem na úkor všech těch skvělých popisů autor docela zapomněl na bližší přiblížení postav. Těm zde chyběla jakási hloubka, díky které bychom se do nich dokázali lépe vžít.

Autor si s ničím moc nebere servítky, a tak je tu například i více bojů a zabíjení, než bychom čekali. Ovšem je také potřeba brát na vědomí, že i když se kniha tváří jako pohádka, nejedná se o příběh zapadající do kategorie YA. Město duší je tedy určené starším čtenářům a neurazí tak žádnou starší věkovou kategorii. Není to sice žádné high fantasy, ale jako takový odpočinkový příběh plný knih a nadpřirozena, je Město knih rozhodně fajn čtení. Je to čtivé, nechybí zde napětí, nějaké ty zvraty a jak už to tak u sérií bývá, i zde budete potřebovat po dočtení hned další díl.

Obálka knihy je oproti původnímu přebalu jen lehce zesvětlena. Já jsem sice zastánce temnějších obálek, ale v tomto případě mi to nevadí. Přebal se ke knize hodí, má hezky zvolené barvy a na první pohled ukazuje, v jakém prostředí se budeme vyskytovat. Já jsem tedy s obálkou spokojená a jak se líbí vám?

A teď je na řadě můj názor. Asi není překvapení, že jsem si příběh užila. Byl o dost jiný, než jsem očekávala, a právě to mě hodně mile překvapilo. Jako jediné mínus zde hodnotím to horší vyobrazení postav. Jinak se mi autorovy popisy neskutečně líbily a vždy, když jsem znovu otevřela knihu, mě okamžitě vtáhly do děje. Co mi tu však ještě trochu vadilo, tak to je přemíra bojů. Ano, tuhle větu jsem vážně napsala já. Ovšem v některých momentech jich tu na mě zkrátka bylo dost a krapet bych s nimi ubrala. Jinak jsem však spokojená, takže knížku řadím mezi své oblíbené knihomilské fantasy série začínající knihami Z kostí a inkoustu a Neviditelnou knihovnou.

Město knih doporučuji všem, kteří hledají příběh ze světa plného knih, v němž bájné bytosti ožívají.

A teď už hodnocení!

    84 %

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji už četli, co na ni říkáte?
Budu moc ráda, když mi vaše názory napíšete do komentářů. :)


Za knihu bych chtěla moc poděkovat e-shopu Knihy Dobrovský,
u kterých si můžete příběh Město knih také pořídit.

Komentáře

  1. Pěkná recenze :) Knihu jsem si zrovna v pátek pořídila, jako zásobu na temné časy, než vše zavřou :D A vida, bude se hodit :) Akorát ta erková forma mi trochu dělá starost, takové knihy mě vždycky vtáhnou do děje obtížněji. Ale uvidíme :)

    OdpovědětVymazat
  2. Také jsem knihu četla v rámci společného čtení u Dobrovského a po dlouhém váhání jsem jí dala tři hvězdičky. :) Už se nemůžu dočkat pokračování, kde se (doufám) vysvětlí nedořešené otázky z tohoto dílu. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...