Odhoď strach a začni si vážit svého těla!

Šťastně až navěky


Autor: Kelly Oram

Originální název: Happily Ever After

Série: Cinder & Ella 2.

Žánr: YA, román

Počet stran: 376

Vydavatelství: Baronet

Oficiální anotace: Konec jednoho příběhu často znamená začátek jiného…
Filmová hvězda Brian Oliver a jeho Popelka Ellamara Rodriguezová našli lásku i mimo digitální svět. Ztráta anonymity jim však přináší další překážky, které musí oblíbený pár Hollywoodu překonat. Stres z Brianovy slávy a tlak vyvíjený na jejich nový vztah je pomalu ničí a slavný pár se začíná bát, zda si navzdory všemu dokáže svou lásku udržet, nebo jestli se šťastné konce nalézají jen v pohádkách…


"Byla moje tajemství. Byla jen moje. Kdybych na vás měl vytáhnout svého vnitřního magora do fantasy a vypůjčit si Glumova slova – byla můj milášek. Byla můj Prsten, který jsem potřeboval uchovat v tajnosti a bezpečí."

Stále nemůžu uvěřit tomu, že se z mého Cindera vyklubal Brian Oliver. Hollywoodská megastar a představitel hlavní postavy ve filmovém zpracování mé nejoblíbenější knižní série Kroniky prince Cindera. Už týden od premiéry spolu oficiálně chodíme a jsme hlavní téma pro média. Brian je na ně zvyklí, ale pro mě je to stále novinka, se kterou se musím sžít. Bez mé berle a jizev, které hyzdí mé tělo, by to však bylo snazší…

Myslela jsem, že všechno zlé mě už dávno přešlo a teď už se žádné katastrofy dít nebudou. Ale to jsem si však neuvědomila, jakou dokáží mít média moc. Nevím, jestli jejich pozornost a zvrácené triky vydržím. Vlastně vůbec netuším, zda tohle všechno nerozvrátí můj vztah s Brianem. Dokud jsme žili v naší internetové anonymitě, bylo to daleko jednodušší. Vlastně i náš vztah by fungoval, kdyby Briana neznal a nemiloval celý svět. Ale takhle? Copak si nezasloužíme naše "šťastně až navěky"?

"Nejsem žádná princezna ze stříbrného plátna. Nejsem hrdinka z románů. Jsem obyčejná holka s milionem chyb, vláčím s sebou těžké emocionální břímě a jsem uvězněná v rozbitém těle."

Určitě spousta milovníků pohádek, a především jejich retellingů v březnu zbystřilo, když se na pultech knihkupectví objevila knížka Cinder & Ella. Tato předělávka pohádky Popelka do 21. století, která netradičně pojednává o dívce, jejíž velká část těla je pokryta jizvami, je svým tématem naprosto originální. Proto se není čemu divit, když tak velké množství čtenářů zaujala a autorka se rozhodla příběh rozšířit do duologie. A teď přichází ta důležitá otázka. Povedlo se jí to nebo měla skončit jen u jednoho dílu?

Kelly Oram (zdroj)
Povedlo se jí to! A dokonce natolik, že v některých momentech předčila i první díl. Tentokrát se autorka rozhodla více střídat vyprávění Elly a Briana, což příběh krásně oživilo. Ella je ve svých kapitolách více ponořena do svých myšlenek a stále se snaží vyrovnat se svým tělem, které nenávidí. Navíc se potřebuje vyrovnat s nátlakem médií a ani s její rodinou to není stále tak růžové, jak se zdálo. Na každého je toho najednou moc, ale naštěstí ty vážné kapitoly dokázala autorka vyvážit těmi vtipnými. V okamžiku, kdy se vyprávění chytne ten uvolněný a sebevědomý Brian, je celá kniha rázem plná vtipných scén s velkou dávkou romance.

V příběhu je ještě daleko více probíraná psychika člověka s hendikepem. V této knize to však není do děje nuceno nějakým násilím a scény nepůsobí tak přehnaně. Autorka si totiž lépe pohrála s hlavní hrdinkou, do které se dá tentokrát lépe vcítit. Nějakým zázrakem navíc Ella přestala být tolik na ránu, takže to je potřeba brát jako hodně velké pozitivum. Autorka zde ještě více rozváděla to, jak je důležité, aby si člověk vážil sám sebe a měl se rád i přesto, že jeho zevnějšek není dokonalý podle tabulek. Krom hendikepu hlavní hrdinky a jejího vztahu s Brianem autorka stále v knize dopodrobna probírá rodinné vztahy. I ty zde dokázala popsat citlivě a naprosto věrohodně.

Obálka knihy je stále nádherná. Tentokrát je ještě jemnější než u prvního dílu a stále krásně sedí k celému pohádkovému příběhu. Ty různé tóny modré jen s bílou a růžovou barvou se k příběhu zkrátka hodí a sedí k němu. Kniha navíc svým hřbetem hezky odpovídá předešlému dílu, a tak společně krásně zdobí knihovnu.

Jaké jsou mé pocity? No, od samého začátku bohužel nebyly pozitivní, ale vše se rychle obrátilo. Z počátku mě totiž Ella ještě párkrát vytočila a já se obávala, že to pro mě bude ještě větší utrpení než první díl. Ovšem poté se stal zázrak! Ella se jak mávnutím kouzelného proutku vyměnila, nerozčilovala mě a přestala vše přehánět. Já si tedy knihu užila, a to nečekaně více než jsem doufala. Kdyby mě navíc autorka nepřinutila si zanadávat na to, jak ten konec přepálila, dala bych knížce i přes 90%, ale takhle… No, stále to bylo lepší než první díl a já jen doufám, že Cinder & Ella nebyla autorčina poslední pohádková série.

Celou sérii doporučuji každé romantické duši toužící zažít románek jak z pohádky s příchutí Hollywoodu!

A teď už hodnocení!

   87%

Znáte tuto knížku? Četli jste ji nebo se na ní prozatím chystáte? Jaký máte názor na retellingy pohádek převedené do našeho století? Jak se vám tato duologie líbí? A jaký názor máte na hlavní hrdinku Ellu?
Budu moc ráda, když se se mnou o vaše názory podělíte v komentářích. :)

Za poskytnutí tohoto recenzního výtisku bych moc chtěla poděkovat nakladatelství Baronet, u kterých si knihu Cinder & Ella: Šťastně až navěky můžete také pořídit.


Komentáře

Oblíbené články...