#16 Přečteno za měsíc - duben 2018

Zdravím, knihomolové!
 
Zas nám uplynul měsíc a tak tu pro vás mám tradičně "Přečteno", které je tentokrát za duben. Duben byl celkem úspěšný a až na jednu knihu, jsem se všemi příběhy nadmíru spokojená. Předešlý měsíc pro mě začal trochu odpočinkově, jelikož jsem byla nemocná a moc mi nešlo se do příběhů začíst. Poté mě však zavalily recenzní výtisky a vlily mi do žil velkou dávku energie, kterou jsem nutně potřebovala…
 

 
A co jsem za duben přečtla? Tentokrát to byla opravdu všehochuť. Klasicky tu nechybí nějaká ta YA kniha, poté fantasy a něco nesmírně oddechového v podobě New Adult romance. Do mých čtecích plánů se však tentokrát dostal i psychothriller a také historický a válečný román, od kterých jsem měla velká očekávání. Já tedy můj duben vypadal? Tak to se pojďte podívat!
 
 
 
 
První knihou byl příběh Podělaným navrch od Becky Albertalli, autorky nezapomenutelného Simona Spiera. Od této knížky jsem měla velká očekávání, ale vůbec jsem si nemyslela, že by dokázala přeskočit příběh Simona. Ovšem ona to dokázala. Kniha Podělaným navrch byla nesmírně čtivá, návyková a natolik vtipná, že pro mě zatím v autorčiných knihách drží zasloužené první místo. Těším se na další její knihu a doufám, že i příště to bude taková pecka!
 
Knize jsem dala…     94%
 
Recenzi jsem prozatím nestíhala, ale v okamžiku, kdy vydám články na zbytek "recenzáků", které tu teď mám, tak ji pro vás připravím. :)
 
 
 
 
Další knihou je historický román, od kterého jsem toho bohužel očekávala víc. Příběh od Winstona Grahama, Ross Poldark, mi byl už několikrát doporučen a mě samotnou hodně zaujal. Jenže jsem udělala tu chybu, že jsem počítala s tím, že to bude "něco jako" Cizinka… Ovšem tak to nebylo, protože té se vyrovná jen málokterý příběh. Kdybych však neměla ta velká očekávání a v hlavě to neustále neporovnávala s Claire a Jamiem, tak by mě kniha nejspíše zaujala daleko více. Pokud však nad knihou stále váháte, tak se rozhodně nenechejte tímto mým názorem odlákat. Nejspíš bych vám doporučila pustit si první díl této knihy v seriálové podobě, abyste zjistili, zda je to to pravé pro vás či nikoli…
 
Nakonec jsem se tedy rozhodla pro hodnocení…     72%
 
 
 
 
Jak mi začátkem měsíce nebylo nejlépe, potřebovala jsem knížku, která bude jednoduchá a zároveň mě s jistotou pohltí. Vzala jsem si tedy do rukou Harryho Pottera a ohnivý pohár, který byl zaručenou jistotou, že mě pomocí svých kouzel uzdraví. :)) A taky že jo! Joanne K. Rowling to se slovy umí a tak mi ani tato bichlička nepřišla tak dlouhá a přečtla jsem ji celkem rychle. Kdybych to měla ohodnotit s předchozími díly, tak tento byl skvělý a oproti filmu se mi líbil rozhodně více. Ovšem z těch čtyř dílů, které jsem zatím četla, u mě stále vítězí Vězeň z Azkabanu…
 
I tak knížku nemůžu hodnotit jinak než…     100%
 
 
 
 
A teď tu mám velkou hromádku recenzních výtisků… Začala jsem knihou Papíroví duchové od Julie Heaberlin, která napsala knihu Černooké Zuzany. Od tohoto psychothrilleru jsem měla hodně velká očekávání, ale bohužel… Při čtení jsem se většinu času kousala nudou a zkrátka tohle za mě rozhodně ne. Psychothriller má být přeci napínavý a má být plný akce, ale to se zde nedělo. Začátek mě sice zaujal, ale pak šel příběh spíše dolů…
 
Knize jsem dala…     69%
 
Celou mou recenzi můžete najít ZDE.
 
 
 
 
Naštěstí poté se vše zlepšilo! Po tom velkém zklamání jsem se rozhodla sáhnout po knize První život od Geny Showater. Tato kniha je první díl z trilogie Věčný život, a jelikož ji všichni přede mnou vychvalovali, tak jsem doufala, že se bude líbit i mně. A slovo líbit je v tomto případě slabý výraz. Do příběhu jsem se zamilovala a rozhodně se chystám i do pokračování, kterého se snad dočkáme co nejdříve. :) Přeci jen je to první díl, takže si nechávám rezervu na další.
 
Této jsem nakonec dala…     95%
 
Recenzi na První život najdete ZDE.
 
 
 
 
Když jsem se podívala do poličky a zjistila jsem, že mě čeká kniha z 2. světové války, sáhla jsem nejdříve po něčem oddechovém. Vzala jsem si tedy knížku Zůstaň od Sariny Bowen a Elle Kennedy, která mi dorazila z Baronetu. Tato knížka je New Adult románkem, ve kterém hraje hlavní roly hokej. Zůstaň je navíc už druhý díl ze série WAGs a tak jsem tušila, co od knihy očekávat. Bála jsem se ale zklamání… to se však nekonalo. Celá kniha byla naprosto skvělá a ještě daleko lepší než první díl Hodnej kluk, který byl však také moc povedený. Pokud hledáte knihu, u které si odpočinete, tak rozhodně doporučuji celou tuto sérii…
 
Knihu hodnotím možná až moc vysoko, ale ono to v mém případě ani jinak nejde…     100%
 
Celou recenzi na knihu Zůstaň najdete ZDE.
 
 
 
 
A jsem u poslední knihy, kterou je slibovaný příběh z 2. světové války. Vytoužené dítě od Catherine Chidgey je nesmírně srdceryvný příběh z rozbombardovaného Berlína. Ocitáme se zde ve dvou rodinách a zažíváme tak s nimi všechny ty hrůzy. Ovšem hlavní postavy zde neberou svého Vůdce jako zlo, ale jsou na samotném začátku velkými podpůrci nacizmu. Už to je na příběhu jiné a naprosto odlišné od takovýchto románů, které se mi kdy dostaly do rukou. Příběh je rozhodně zajímavý a doporučila bych ho každému, kdo se o podobné knihy zajímá… Jen mě samotnou dost mrzelo, že jsem se do knihy pořádně začtla asi až 100 stran před koncem. To je však to jediné mínus celého příběhu.
 
Knihu jsem ohodnotila     91%
 
Pokud chcete znát celý můj názor, tak mrkněte na recenzi, kterou naleznete ZDE.
 
 
Sedm knih a z toho jen jedno velké zklamání. To je docela úspěch, nemyslíte? Já jsem tedy naprosto spokojená a doufám, že tak vydařený bude i květen, ve kterém se rozhodně můžete těšit na recenzi jedné – prozatím skvělé – detektivky z prostředí FBI. To si však musíte ještě chvilku počkat. :) Abych se však vrátila ještě k dubnu, tak mi zbývá vyřešit dilema s vyhlášením té nejlepší knížky měsíce. Procentuálně je to rozhodně kniha Zůstaň. Ovšem zas po stránce citu to vyhrává Vytoužené dítě… Jenže pokud mě znáte, tak víte, že u mě většinou vyhrává fantasy a tak je tomu i zde. Tou nejlepší knížkou je tedy nakonec jednoznačně První život od Geny Showater!
 
Znáte některou z knih, kterou jsem za duben přečtla? Nechali jste se některou knížkou inspirovat a v budoucnu si ji přečtete? Nebo jste už některou četli?
Budu moc ráda, když mi vaše názory napíšete do komentáře. :)
 
Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka
 
 

Komentáře

  1. Šári, máš za sebou podle mě naprosto vynikající duben :) Skvělé knihy! Už jsem Ti myslím někam psala, že Vytoužené dítě a První život mám také na svém seznamu, a když vidím Tvoje hodnocení, je mi jasné, že se do nich musím pustit co nejdříve... A teda nevěřila bych, že mě nakonec zaujme ta hokejová série. Vidím ji teď všude a říkala jsem si, že to asi nebude nic pro mě, ale ty jsi dala 100 %! A já na Tebe hodně dám, tak tomu možná dám šanci :) Děkuju za inspiraci a přeju, ať se květen vydaří stejně! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Kristý, za tak krásný a milý komentář. :) Ano, o Vytouženém dítěti a Prvním životě jsi mi už psala, tak doufám, že až se do nich pustíš, budou se ti líbit tolik co mě. :) Ta hokejová série je podle mého snad nejlepší New Adult s tou kapkou erotiky, jakou jsem kdy četla. První díl mě naprosto pohltil, ale když to porovnám s tímto druhým dílem, tak Hodnej kluk je o trošku horší a to především s tou zápletkou. Jinak jsou oba díly krásně oddechové a přečtené za jedno odpoledne. Já jsem navíc dost velký "cvok" do hokeje, takže pro mě je WAGs série takovou dokonalou pohádkou, ušitou přímo na míru... <3 :))

      Vymazat
  2. To bylo čtení jako o závod :) Spousta přečtených knih :) Zatím jsem z nich četla jen Harryho, to je prostě srdcovka :) Ale na ostatní mám také zálusk :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já bych zas řekla, že jsem četla pomalu... :)) Přeji ti, ať se k těmto knižkám, které máš vyhlídnuté, dostaneš co nejdříve. :)

      Vymazat
  3. Poldarka (první díl) jsem četla asi zhruba necelé 2 roky zpátky, docela dost mě tam štvali ty politické řeči, bez kterých by se to ale asi ani neobešlo. Příběh mě nadchl, až tedy na tuhle maličkost. Mám v plánu sérii dočíst, tak doufám, že ten dvou letý rozestup mi neuškodí na tom, abych si příběh užila. Viděla jsem myslím i první sérii seriálu, který by měl být asi i prvním dílem knihy (to nevím jistě), tak díky tomu si některé scény ještě vybavuji.

    Podělaným navrch bych si určitě chtěla přečíst, jen si říkám, že bych si možná měla nejdřív přečíst Probuzení Simona Spiera.
    No už aby bylo léto :D těch plánů je opravdu hodně!

    Měj se krásně Šárko :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se Poldark v knižní podobě líbil i přes ty politické řeči, ale očekávání bylo hold větší... Tobě každopádně přeji hezké čtení až se ke knize dostaneš. :)
      Podělaným navrch a Simona si rozhodně přečti co nejdříve a doporučuji ti si ke čtení pořídit Orea a tunu čokovajíček. :)

      Vymazat
    2. K oreo a cokovajickam - beru na vědomí! :D :)

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...