První díl Bielej série plné emocí...

Navždy


Autor: Maya Sinay (Mária Papačová Cabanová)

Série: Biela séria 1.

Žánr: New Adult, román

Počet stran: 236

Vydavatelství: Agromepa

Oficiální anotace: Funny má svoj život pevne v rukách. Má basketbal, ktorý ju neskutočne baví, svoju rodinu, ktorá ju vo všetkom podporuje, priateľa Denisa, ktorý jej je taký blízky, akoby bol jej brat. Vyzerá ako boh Thor a vždy vie, čím ju príjemne prekvapiť. Napríklad lístkami na tenisový zápas jej obľúbeného tenisového šampióna.
Môže jedna návšteva tenisového zápasu spôsobiť v živote zmenu? Zdanlivo nevinná príhoda spustí lavínu udalostí a Funny sa zrazu cíti nešťastná, opustená a bezradná. Jediné, čo ju môže dostať z beznádeje, je basketbal. A ešte láska. Na lásku nikdy nesmieme prestať veriť, pretože len ona všetko prekoná. Aj kilometre, tréningy, turnaje a bulvár. Pretože najlepšie na skutočných snoch je to, že ich nemusíte len snívať, ale môžete ich aj žiť.


"Moja babka mi často hovorila: „Minulosťou sa netráp, pouč sa z něj a pozeraj sa do budúcnosti. Urob všetko preto, aby bola lepšia.“ Dúfám, že dnes som urobila prvý krok k lepšej budúcnosti. Ešte ma ich pár čaká."

Začít pořádně žít a přestat za sebe nechávat rozhodovat ostatní. To mám podle Denise, mého nejlepšího kamaráda, udělat, ale jemu se to řekne…

Mým prvním krokem bude rozejít se s Mariánem. Už jen to bude hodně těžké, ale snad se mi podaří uvnitř sebe najít odvahu a říct mu to. A pak tu mám ještě jednu věc. Musím si nějak poradit s tím drzým koučem našeho basketbalového týmu. Stále proti mně něco má a ty jeho urážky nejdou snést. Ale jak to tak vypadá, jediné co mi zbývá je ho ignorovat. Basketbalu v mém milovaném týmu se nehodlám vzdát. Hrát basketbal je můj život a trenéra rozhodně nenechám, aby mi ho zprotivil.

Nejtěžší však bude přestat se schovávat ve svých myšlenkách. Denis si kvůli tomu ze mě stále utahuje, ale za ty roky zjistil, že se svého zlozvyku jen tak nezbavím. Ale stačí jedna rána, ze které mi ani mé schovávání v myšlenkách nepomůže…

"Zrazu sa snažím byť rozumná. Doteraz som sa správala jako totálny idiot a teraz som slečna Rozumná?"

Maya Sinay (zdroj)
Od prvního pohledu na knihu a od přečtení její anotace nejspíše každý očekává obyčejný románek, ve kterém se bude řešit pouze láska hlavní hrdinky a nic jiného. Nenechte se tím však zmást. Příběh není jen o lásce, ale také vypovídá o důležitosti přátelství a rodiny. Na svých pouhých 230 stranách navíc kniha ukrývá nepřeberné množství emocí, které kolikrát ani nenalezneme v románu, který má stran dvakrát tolik…

Celý příběh je vyprávěn naší hlavní hrdinkou Funny a začtete se do něj v podstatě od první stránky. Skutečně bych se do knihy nebála jít například z důvodu, že se bojíte slovenštiny. Kniha je totiž psaná opravdu velmi lehce a pokud už se stane, že nějaké slovo nevíte, tak se dá i dost dobře odvodit. Rozhodně bych se nebála, že nám – Čechům – zkazí ten pořádný prožitek z knihy, když není v našem rodném jazyce. Autorka navíc skvěle vymyslela charaktery každé jednotlivé postavy do detailů, a i ty vám pomůžou se do knihy dobře vžít. Najdete zde postavy, které si od prvního momentu zamilujete a také ty, které už tam raději nechcete vidět. Jsou zde zkrátka takový lidé, kteří se vyskytují i v reálném životě.

V celé knize nenaleznete jedinou nudnou pasáž a na to, jak málo má kniha stran, tak se zde stane nesmírně mnoho věcí. Autorka se vyhnula zbytečným popisům, a to je rozhodně pozitivní zpráva pro ty čtenáře, kteří chtějí v příběhu především něco zažít. V tomto příběhu se stále děje něco nového, ale ke konci knihy se toho v některých okamžicích děje, bohužel, až příliš mnoho. A to byla celkem škoda, jelikož to chvílemi působilo poněkud přeplácaně. V takovýchto románech je důležitě si pamatovat, že méně je někdy více…

Autorce Maye Sinay se koncem této knihy podařilo něco nečekaného, a to probudit ve čtenáři nesmírnou zvědavost, jak to bude dál. Příběh Navždy je totiž prvním dílem z její připravované šestidílné Bielej série, ze které snad již brzy budeme moct očekávat druhý díl. Jednotlivé knihy této série však budou vždy o někom jiném. Takovéto volné série můžeme znát od spousty amerických autorek, jako například od K. A. Tucker nebo J. Lynn. Knihy od těchto zahraničních autorek ve vás však na konci nevyvolají tolik otazníků. K příběhu Navždy totiž napsala autorka na konci něco tak strhujícího, že dokud si nepřečtete pokračování, tak nad tím budete stále uvažovat a říkat si, tak jak to tedy je?

Připravovaný druhý díl (zdroj)
Obálka knihy je naprosto nádherná. Její minimalistický vzhled působí nenuceně, jednoduše a zároveň je schopna zaujmout přesně tu skupinu lidí pro které je určena, a to romantiky. Moc se mi navíc líbí i zvolená barva toho nadpisu. Tyrkysová totiž naprosto patří do příběhu a já jsem zvědavá, jak tomu bude u dalších dílů a barviček, kterými budou nadepsané. Kniha svou vnitřní grafikou je také velmi jednoduchá. Není například vůbec dělena do kapitol, které by byly nějak nadepsané či očíslované. Pokud vždy končí nějaký moment, tak je vždy oddělen pouze malou ikonkou a vše dál pokračuje. Navíc je velké pozitivum, že i přes toto malé oddělovaní se v knize nejde ztratit.

Jaké jsou mé pocity z této knihy? Když mi dorazila, tak jsem se do ní okamžitě pustila a zhltla jsem ji během necelých dvou dnů. Toužila jsem totiž po něčem jednoduchém a oddechovém. Přesně tak totiž kniha vypadala. Ovšem to, co mě čekalo uvnitř jsem rozhodně nečekala. Po více než půl roce jsem totiž u kniha tak brečela, že jsem neviděla na stránky, a to jsem nebyla ani na sté straně. Knížka mě totálně rozebrala už na počátku a já netušila, jak mám pokračovat ve čtení. Stále jsem si totiž říkala, že tohle mi přeci autorka nemohla udělat. Nebo snad mohla? Ano, mohla a mě tím odrovnala veškeré mé intuice o tom, jak bude pokračovat celý děj. Knížka mě tedy naprosto okouzlila a já se nemůžu dočkat druhého dílu, který se již připravuje. :) Tentokrát v knize má hrát hlavní roly začínající umělkyně Alex, kterou zatím neznáme a já se nesmírně těším. Přeci víte, že já umění naprosto zbožňuji… <3

Tuto knížku bych doporučila každé romantické duši, která očekává od příběhu víc než jen řešení budoucího partnera. Rozhodně je to knížka, která sice spadá do New Adult kategorie, ale rozhodně věk čtenářů není nějak omezen. Pokud tedy máte náladu na romanci od slovenské autorky, tak se určitě podívejte po knize Navždy, která s přehledem konkuruje americkým autorkám, které píší NA romance.

A teď už hodnocení!

    81%

Za knihu bych ještě mockrát chtěla poděkovat samotné autorce, která mi knihu nabídla a poté i zaslala.
Maya Sinay, moc Vám děkuji!

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Jaký máte vztah k novodobé slovenské literatuře? Četli jste v poslední době knihu od slovenského autora? Pokud ano, jaká to byla?
Budu moc ráda, když mi vaše názory napíšete do komentáře. :)


Komentáře

Oblíbené články...