Temná magie tří sester, která vás dokáže zničit…

Tři temné koruny


Autor: Kendare Blake

Série: Temné koruny 1.

Originální název: Three Dark Crowns

Žánr: YA, fantasy, román

Počet stran: 424

Vydavatelství: Fragment

Oficiální anotace: Na ostrově Fennbrinu se v každé generaci rodí trojčata – tři královny, rovnocenné dědičky trůnu.
Mirabella ovládá živly. Lusknutím prstů dokáže přivolat plameny nebo prudkou bouři. Katharina může pozřít nejprudší jedy, aniž by ji zabolelo břicho. Arsinoe zase umí vykouzlit nejrudější růži i krotit šelmy.
Každá z nich je jedinečná, ale jen ta nejlepší může získat korunu. V den jejich šestnáctin proto začíná souboj. A hrát se bude na život a na smrt.

"Tři černé čarodějky ve strži se zrodily,
dívky to sličné jsou, však přátelit se neměly.
Tři černé čarodějky jdou temnou tmou,
dvě kruté smrti vstříc, třetí bude královnou."

Bylo, nebylo… Uprostřed moří existoval ostrov, na němž se život vymykal všemu, co lidé znali z pevniny. Na tomto ostrově vládla magie a rodila se zde trojčata, královny. Tři dívky a každá vládla jinou mocí. A ani tentokrát tomu nebylo jinak…

Jedna z dívek, Katharina, byla travičkou. Arsinoe naturalistkou a Mirabella, nejmocnější z nich, vládla živlům. Opět se tedy na ostrově narodily tři královny, jenže na trůn může usednout jen jedna. Dvě zbylé musí zemřít, a to nejlépe rukou té, která bude vládnout. Jenže která z královen je natolik silná, že překoná veškeré nástrahy osudu a dokáže zabít své vlastní sestry?

"„Chci pomstu,“ zašeptala Katharina a chytila Natalii zkrvavenými prsty za paže. „A pak chci svou korunu.“"

Kendare Blake (zdroj)
Asi žádný čtenář YA fantasy nemohl uniknout reakcím na knihu Tři temné koruny. Příběh totiž slibuje originální zápletku plnou zvratů a nástrah. Ale je to skutečně to, co se v knize ukrývá? Částečně i ano, ale bohužel to není až taková bomba, jak většina z nás očekávala. Příběh se čte rychle, jenže mu chybí to, co udrží čtenářovu pozornost od začátku do konce. Chtělo to nějakou akci nebo alespoň méně létat z postavy na postavu…

Příběh je vyprávěn v er-formě a každá kapitola se odehrává u jiné ze tří královen. Což je pěkné, jelikož si každý čtenář může najít svou oblíbenkyni. Každá z královen má samozřejmě kolem sebe své blízké, kteří ji jsou vždy po boku, ovšem tady vzniká jeden z největších problémů v knize. Je zde tolik postav, že je až nereálné, se ve všech vyznat. Máte první kapitolu, ve které se objeví deset postav, na které si postupně zvykáte a ty v další kapitole nahradí jiní a v té třetí zas úplně jiné postavy. Takže když máte před sebou další kapitolu Kathariny, kterou to vše začínalo, absolutně nevíte, která bije. A když se konečně v knize začnete orientovat, nastane všemi tak probíraná strana 200, u které máte chuť se vším skoncovat. Ano, vážně až tak hrozné to bylo.

Kdybych měla knihu zhodnotit po částech, tak by to od samého začátku bylo asi takto: 30 stran, které vás pohltí a zaujmou; 340 stran zmatku, nudy, táhlých a nesmyslných pasáží; 50 stran, které nevěříte, že jsou z té samé knihy, nad níž jste poslední týden trpěli. Ten konec se autorce nesmírně povedl a dost to i za to utrpení stálo. Závěr je napěchovaný akcí, překvapivými momenty, a tak infarktovými situacemi, že budete nutně potřebovat další díl. Proč tak skvělý nemohl být i zbytek knihy?! Autorka přišla s úžasným námětem na příběh, jenže toho do něj nacpala tolik a zároveň se tam nic pořádného nedělo, že to celé knize nesmírně uškodilo…

(zdroj)
Obálka knihy je nádherná a k příběhu se hodí. Jsem ráda, že Fragment odkoupil práva na tento originální přebal, bez kterého by kniha ztrácela své kouzlo. Hlavně si ji tedy s jinou obálkou ani neumím představit. Tato skvěle vystihuje magii královen korunami a zajisté krásně ozdobí i vaši knihovnu. Navíc se uvnitř knihy ukrývá i nádherná mapa, kterou já bohužel v e-verzi knihy nemám a dost mě to teď mrzí, protože je vážně krásná.

Knížku jsem četla společně s Terkou (Mrs. Jungová) a tady máte její krátký názor na příběh: Tři temné koruny byly mezi blogery hodně opěvované a velmi mě zajímalo, jak tahle kniha obstojí u mě. Se Šárkou jsme se tedy domluvily na společném čtení. Zatím jsme měly na společné čtení dobrou ruku, ale tady jsem byla lehce (no dobře, možná víc než lehce) zklamaná. Ze začátku byl děj nudný s pomalým rozjezdem. Nedokázala jsem se do příběhu začíst a doufala jsem, že mi autorka něčím vyrazí dech. Což se sice stalo, ale ne v dobrém slova smyslu. Strana 200 to totálně zabila a Josepha bych rovnou hodila lvům. Pořádná akce se konala až někde u 30 strany před koncem, což mi na 400 stránkovou knihu přijde málo. Chápu, že měl být první díl seznamovací (což také odpovídalo šílenému počtu postav, které si musel člověk zapamatovat), ale za mě se to moc nepovedlo. Každopádně konec si u mě získal velké plus, přesvědčil mě o tom, že by mohl být druhý díl přeci jen o něco zajímavější, a proto si jej rozhodně nenechám ujít. :)

A co na knihu říkám já? Bez Terky bych do ní asi ani nešla, ale musím přiznat, že i přesto utrpení jsem ráda, že jsem si ji přečetla. Tři temné koruny jsou sice naprostým zabijákem společného čtení, ale dá se to dočíst až do konce. Chvílemi mě děj bavil natolik, že jsem se brzdila, abych knihu nepřečetla na jeden zátah. Okamžitě jsem si našla svou oblíbenou královnu, která zkrátka musí usednout na trůn a já už se ohromně těším na další díl. Už mám totiž v hlavě asi milion teorií o tom, jak to bude pokračovat a jsem na to vážně zvědavá. Jen tentokrát doufám, že tam nebude žádná strana 200, u níž bych měla pocit, že autorka při psaní musela něco brát. Protože který autor bezdůvodně tolik naštve své čtenáře? Já tedy krom Kendary Blake nikoho neznám a ani poznat nechci…

Knihu doporučuji těm, kteří hledají YA fantasy a nevadí jim, že kniha obsahuje táhlé pasáže. Také pokud hledáte něco originálního, tak Tři temné koruny by vám neměly uniknout. Jen se před čtením obrňte trpělivostí, protože je dost možné, že vás ovládne touha roztrhat stranu 200 na ty nejmenší kousíčky…

A teď už hodnocení!

    67%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji, nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, jak se vám líbila? Která královna je vaše nejoblíbenější? A co říkáte na stranu 200?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentářů. :)


Komentáře

  1. Hezká recenze :) Na knihu se chystám, ale nemám moc velká očekávání. Od autorky jsem četla Antibohyni a moc se mi nelíbila. Tak snad s touto knihou to bude lepší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Doufám, že se ti budou Tři temné koruny líbit více než mě a snad budou i lepší než Antibohyně. :))

      Vymazat
  2. Mně se celá kniha zdála jako anotace k druhému dílu. Líbila se mi, ale čekala jsem víc... Ovšem do dalších dílů se stoprocentně pustím a nemůžu se jich dočkat :)
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, hodně dlouhá anotace. :D Také se na další díly těším, jen doufám, že tentokrát tam autorka nevhodí další praštěný milostný trojúhelník... :))

      Vymazat
  3. Máš fakt krásné recenze ale to ti říkám furt!
    Škoda, že kniha nedala to, co čtenáři od ní očekávali. Námět je fakt super!
    Obálka je fakt překrásná.

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I přes opakování moc moc děkuju! <3
      Ten námět je vážně skvělý a třeba ho autorka lépe pojme v dalším díle. :)

      Vymazat
  4. Pěkná recenze. Já knihu hodnotila kladněji než ty, ale také musím uznat tvé argumenty. Není to nejlepší kniha no. Já věřím druhému dílu :D prostě musí být skvělý <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Sabi! :) Také věřím druhému dílu. Ten autorka prostě musí vzít za ten správný konec. :))

      Vymazat
  5. Mně se kniha celkem líbila :D Pravda, má to své mouchy a chápu proč se ti až tak nelíbila, ale teď jsem třeba četla Zloděje dýmu a když to porovnám, tak Tři koruny mám radši :/ Přestože jsou Zlodějové napsaní lépe, ale Koruny mě víc chytly a bože... xD Mám velký problém s Jules - opravdu bych ji nejraději zakroutila krkem :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak teď se začínám bát Zloděje dýmu. Ajaj... :D No, každopádně doufám, že u mě bude mít větší úspěch než tohle. XD S tou Jules to chápu. Ona je tak dokonalá, až to člověka chvílemi štve. Každopádně mě víc dopálila Mirabella a u Jules jsem si oblíbila tu pumu. ♥ :)

      Vymazat
  6. Četla jsem Tři temné koruny, ještě předtím zmatkem kolem strany 200, a opravdu se mi líbila. Četla jsem ji ve slovenštině, a nejenže jsem nikdy v tomto jazyce nic nečetla, tak i to pomalejší tempo knihy mi vůbec nevadilo. Nad stranou 200 jsem se zarazila, ale že bych to hrotila, nebo že by mě to nějak urazilo, to vůbec ne. Spíš jsem měla problémy s dokonalou Jules nebo Pietyrem nebo jak se píše. Konec je rozhodně nečekaný a vážně šokující, protože, jak se tohle mohlo stát, že?
    Rozhodně se plánuji pustit do pokračování, určitě zase ve slovenštině, které dokonce už vyšlo, tak snad u nich vyjde i ten zbytek dílů. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se máš, že to čteš ve slovenštině. Já už si to nechci kombinovat dohromady, ale ohromně ti závidím, že si už můžeš přečíst další díl. Po tom skvělém závěru bych se do něj také nejraději hned pustila. :) Já tedy Jules nějak problém neměla, vlastně jsem ji ani moc nevnímala a v tom závěru jsem ji i dost chápala. Každopádně Pietyrem jsem dost zmatená. Celkem jsem si ho i oblíbila, ale asi to bude hodně komplikovaná postava. XD

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...