Co všechno se může změnit za jediný den?

Slunce je také hvězda


Autor: Nicola Yoon

Originální název: The Sun is Also a Star

Žánr: YA, román

Počet stran: 328

Vydavatelství: CooBoo

Oficiální anotace: Natasha je dívka, která věří ve vědu a fakta. Rozhodně ne na osud! Nebo na sny, které se nikdy nesplní. A už vůbec není ten typ holky, která se na rušné ulici v New Yorku potká s klukem a hned se do něj bláznivě zamiluje. Zvlášť když její rodině zbývá dvanáct hodin do deportace ze Spojených států. Ani Daniel nebyl nikdy snílek, ale když Natashu potká, zapomene úplně na všechno. Cosi v ní ho přimělo věřit, že jim osud nachystal něco opravdu zvláštního.

"Kdyby každý rodilý Američan musel dokazovat, že si zaslouží tu žít, byla by tahle země o dost míň zalidněná."

Devět let jsou mým domovem Spojené státy americké a pokud se nestane zázrak, budu svůj domov muset opustit. S rodiči a bratrem zde žijeme ilegálně a kvůli otcově chybě se na to přišlo. Dnes ve 22:00 máme odletět zpět na Jamajku. Ale přeci musí existovat způsob, jak tu moct zůstat?

Hodlám svůj poslední den strávit tím, že najdu řešení. Dělám pro to všechno. Dokonce i najdu člověka, který mé rodině může pomoct. A když jdu za ním, cestu mi zkříží jeden kluk. Daniel, snílek uvězněný ve svých básních, který mi zachrání život. A najednou mé největší předsevzetí toho dne není přijít na způsob, jak zůstat v New Yorku, ale zabránit sama sobě, abych se do Daniela zamilovala…

"Skoro všechno na nočním nebi vydává světlo. I když ho nevidíme, to světlo tam pořád je."

Co když existují alternativní světy, ve kterých žijeme úplně jiné životy? To je jedna z mnoha otázek, o kterých Natasha s Danielem diskutují na jejich jednodenním dobrodružství. Jejich příběh není pro čtenáře pouze knihou, u které si můžou odpočinout. Děj celého příběhu totiž dokáže čtenářům i něco předat a otevřít vám oči. Je skvělé, že se právě to autorce podařilo a vše navíc propojila s tak nádhernou romantickou linkou, díky níž na knihu budete ještě dlouho vzpomínat.

Nicola Yoon (zdroj)
Děj je vyprávěn hned několika styly. Jako první tu máme ich-formu, ve které nám vypráví příběh nejen Natasha s Danielem, ale i vedlejší postavy, které jim ten den zkříží cestu. A pak je tu i er-forma. V té je například popisován život otce Natashy, chemické vzorce lásky či vlasy Afroameričanů. Ano, čtete správně. Autorka se v těchto krátkých kapitolách zabývá snad vším. Někdy to děj krásně doplňuje, ale ve většině případů je to bohužel na škodu a ruší to od hlavního příběhu. Jinak co se týká hlavních postav, tak ty autorka popsala skvěle. Krásně se do nich dá vžít a ta jejich vzájemná odlišnost, která je však krásně doplňuje, je úžasná.

Největším mínusem této knihy, jak už jsem psala, je vypravovaní. Chvílemi to právě dost ruší a čtenář se tak do příběhu pořádně nevžije. Tato kniha má však především spoustu pozitiv. Ukrývá v sobě skvělé myšlenky, které si chcete zapamatovat. Lehce řeší otázky migrace a rasové nesnášenlivosti. Ukazuje, že váš život ovlivňuje spoustu vedlejší faktorů a lidí, které ani neznáte. Poodkrývá vám zkrátka život, a to krásným způsobem. Jen ten uspěchaný konec autorka mohla trochu více rozvést…

Obálka knihy je nádherná. Já mám tedy příběh pouze jako e-knihu a nemůžu se tím obalem kochat, ale je nádherný. Ty barvy k sobě krásně jdou a kniha tak na vás přímo září z regálů knihkupectví. Řekla bych, že i právě svým přebalem okouzlí tu správnou skupinu čtenářek a rozhodně ji nepřehlédnete.

A co na knížku říkám já? Do tohoto příběhu jsem se chtěla už dlouho pustit, ale stále nebyla příležitost. Teď jsem si ale našla volný čas a správnou náladu, takže jsem si příběh moc užila. Hlavní postavy mi okamžitě přirostli k srdci a moc se mi líbily ty filozofické myšlenky. Jen mě trochu mrzí to vypravování, kde mohla autorka trochu ubrat a více ho věnovat hlavním hrdinům. Když však příběh porovnám s předchozí autorčinou knihou Všechno, úplně všechno, tak Slunce je také hvězda bylo daleko lepší. Jenže tady to zkazilo to vypravování. I tak se mi však příběh moc líbil a možná po něm v budoucnu sáhnu znovu. Právě teď se už ale nemůžu dočkat filmového zpracování této knížky! :))

Knihu doporučuji všem, kteří hledají působivou YA romanci, z níž si člověk může něco vzít…

A teď už hodnocení!

    82%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, jak se vám líbila? Který autorčin příběh se vám líbil víc?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentářů. :)


Komentáře

  1. Ještě jsem ho nečetla, ale jak tak čtu, dělám velkou chybu! Už několikrát jsem měla knihu v nákupním košíku a pokaždé jsem ji vyndala. Na film se určitě plánuji podívat :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak až ji v tom košíku budeš mít příště, ne že ji zase vyndáš. :D Hezky si ji koukej koupit a přečíst. XD

      Vymazat
  2. Na film se určitě podívám, ale na knihu už nemám čas, bože já to doopravdy napsala :D Ale těch knih je fakt hodně. Od Nicol Yoon jsem četla všechno, úplně všechno a líbilo se mi to, takže věřím, že tato kniha bude taky super ♥

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ať se ti film líbí! :) A chápu tě. Někdy je těch knih tolik, že člověk zkrátka nestíhá, ale jestli se ti líbilo Všechno, úplně všechno, tak tahle knížka by ti neměla uniknout. :))

      Vymazat
  3. Musím říct, že tahle kniha mě opravdu nadchla :) Hrozně se mi líbil způsob, jakým byla psaná. A zdála se mi mnohem věrohodnější než Všechno, úplně všechno.
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím! To vypravování bylo skvělé, jen mě někdy bohužel trochu rušilo. Každopádně je to ale hodně nápadité a originální. :)

      Vymazat
  4. Když už bude ten film, určitě se pokusím dát knize šanci :D Kniha mě hned po svém vydání nijak moc nezaujala, ale teď zpětně, vždy když na ni někde na blogu nebo instagramu narazím, dostává se mi zase do povědomí a přeci, některé knihy je fajn číst až když kolem nich není takový boom - no ten se možná s filmem zase trochu vrátí :D uvidím! Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. ♥ Rozhodně tomu šanci dej, řekla bych, že by se ti kniha mohla líbit. :)

      Vymazat
  5. Mne sa kniha veľmi páčila. Prišla mi taká odlišná od všetkých románov. A taktiež sa nemôžem dočkať filmu! Krásna recenzia :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...