Ten, kdo tahá za nitky…

Loutkář


Autor: Daniel Cole

Série: Detektiv William Fawkes 2.

Originální název: Hangman

Žánr: Detektivka, světová literatura

Počet stran: 352

Vydavatelství: Knižní klub

Oficiální anotace: Od případu Hadrového panáka uplynulo osmnáct měsíců. Hrůza z něj se stále vznáší nad Londýnem, detektiv Wolf zmizel. A jeho kolegyně seržantka Emily Baxterová čelí další sérii nezvyklých vražd – jejich oběšené oběti mají na hrudi vyřezáno slovo „NÁVNADA“. Stejně označená těla se začnou objevovat také v New Yorku a do vyšetřování se tak vloží i speciální agenti FBI Damien Rouche a Elliot Curtisová. S přibývajícími mrtvolami stoupá tlak médií. Stopy vedou k dvojici psychiatrů, k nimž zavraždění docházeli, ale ti jsou nalezeni rovněž mrtví – a na hrudi mají vyřezáno slovo „LOUTKA“. Kdo je však ten, který tahá za nitky?

"Sáhla po dálkovém ovládání, aby ztlumila vánoční film, který identifikovala jako Harry Potter a princ dvojí krve, přičemž jí došlo, jak přesně se do jejich situace hodí varování Albuse Brumbála studentům, že nepřítelova nejmocnější zbraň se ukrývá v nich samotných."

Už je to déle než rok, od vyřešení případu Hadrového panáka. Je to už 18 měsíců od okamžiku, kdy jsem nechala Wolfa utéct. Od té doby jsem ho neviděla. Změnilo se toho spoustu, ale jedna věc zůstala stejná. Krutí a násilní vrazi, kteří budou stále páchat své zvrácené činy.

Naše oddělení čelí novému případu. Byla nalezena těla, jejichž hruď hyzdí vyřezané slovo "NÁVNADA". Není to však pouze v Anglii. Tyto oběti se začali nalézat i v New Yorku, a tak se do našeho vyšetřování připojí i speciální agenti FBI. Když už máme pocit, že jsme na správné stopě, objevíme však další mrtvé. Tentokrát je ale na jejich hrudi vyřezané slovo "LOUTKA". Proti komu to stojíme a kam až tyto vraždy sahají? To musíme co nejdříve zjistit, než zemře někdo další…

"Věci, které nás málem zabijí, jsou někdy tím, co nás zachrání."

Loutkář. Druhý díl série o detektivu Wolfovy, kterým nás tentokrát provádí především vyšetřovatelka Baxterová. I zde se setkáváme s hrůznými nálezy zavražděných osob, které mají dokonce z počátku souvislost s předešlým případem Hadrového panáka. Bohužel tyto souvislosti způsobí od začátku lehký zmatek v ději a není tak jednoduché se do příběhu ihned naplno ponořit. Závěr knihy však za přečtení tohoto případu stojí. Autor konečné scény umí tak skvěle, že jak závěr Hadrového panáka – tak i Loutkáře – vás donutí v sérii pokračovat. Daniel Cole vždy totiž vymyslí něco, co i čtenáře, který z knihy nebyl tolik nadšen, přinutí podívat se po dalším díle.

Daniel Cole (zdroj)
Děj je vyprávěn er-formou a nahlíží tak i do jiných životů než pouze k Baxterové. Seznámíme se zde s novými vyšetřovateli, kteří děj zavedou i do New Yorku. Navíc zde máme možnost sledovat i spolupráci dvou týmů, které se do nynějška neznali. Ovšem velké množství postav je další problém této knihy. Vyskytuje se jich zde totiž příliš mnoho a vyznat se v nich je dost složité. Zvlášť když se většinu času oslovují příjmením a pak najednou křestním jménem.

Krom velkého množství postav, se i často mění místo, ve kterém se děj zrovna odehrává. A jelikož jsou autorovi popisy celkem stručné, moc se nezabývá daným prostředím. Což je špatně, jelikož takto se děj špatně představuje a opět se v něm čtenář lehce ztrácí. Zápletka je jinak skvěle vymyšlená, ovšem bohužel zde ten chaotický začátek kazí dojem z knihy. Chtělo by to ubrat postavy, zlepšit popisy a neproplétat právě vyšetřovaný případ s tím předešlým.

Obálka je pěkná. Ten zkrvavený provaz sedí k příběhu a ladí k předešlému dílu. Ale… tak hráškově zelená se za mě na obálku knihy, ve které je pomalu víc zavražděných než vyšetřovatelů, nehodí. Takto totiž vypadá kniha až moc vesele, a to rozhodně není slovo, kterým se dá děj popsat.

Doufala jsem, že se mi bude Loutkář líbit a autor mě konečně přesvědčí o své nálepce bestselleru. To se však stejně jako u Hradového panáka nekonalo. Pomalu už od začátku jsem se v příběhu ztrácela, což zapříčinilo to, že mě kniha nebavila a nutila jsem se do ní. A to je hrozná škoda, protože ten závěr byl skvělý a mě naprosto pohltil. Jenže to bohužel trvalo přes dvě stě stran, než jsem se vyznala v postavách a naplno jsem se do příběhu začetla. Za mě by bylo nejlepší, kdyby se spojil začátek Hadrového panáka, který mě hodně bavil, s koncem Loutkáře. Pak bych už chápala tu nálepku bestseller. Budu ale doufat, že přesně něco takového se stane ve třetím díle a mě se tak konečně bude líbit celá kniha od Daniela Colea a ne pouze její část.

Knihu doporučuji každému, kdo si oblíbil Hadrového panáka, vy do Loutkáře rozhodně jděte. Obzvlášť, pokud jste v minulé knize byli zklamaní ze závěru. Tento konec vám to totiž vynahradí.

A teď už hodnocení!

    74%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Četli jste Hadrového panáka? Jak se vám líbil v porovnání s Loutkářem?
Budu moc ráda, když se se svými názory podělíte s ostatními v komentáři. :)


Komentáře

  1. Moc pěkně napsaná recenze :) A hodně lákavá, mám teď chuť si knihu přečíst. Pár lidí z okolí ji už četlo a všichni si ji chválili :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš to... A mě přišlo, že celou knihu tu hlavně kritizuju, ale jsem ráda, že to jen tak nepůsobí. :)) Tak ať se ti příběh celý líbí! A to nejen konec, jako tomu bylo u mě...

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...