Tajemství, které mě nutí zapomenout na domov…

Všechno je v pohodě



Autor: Nina LaCour

Originální název: We Are Okay

Žánr: YA, román

Počet stran: 208

Vydavatelství: CooBoo

Oficiální anotace: Od té doby, co Marin nechala celý svůj předchozí život za sebou, nemluvila s nikým ze své minulosti. Nikdo, ani její nejlepší kamarádka Mabel, neví pravdu o tom, co se během několika posledních týdnů stalo. Dokonce i na univerzitě v New Yorku, tisíce kilometrů od domova v Kalifornii, stále touží po domově a snaží se překonat tragédii, která se stala. Nyní, během zimních prázdnin, když je v kampusu sama, přijíždí Mabel a Marin se musí vypořádat se vším, čím se tak dlouho trápila.


"Každý den skončete tím, že se s ním smíříte. Udělali jste vše, co bylo ve vašich silách. Nějaké chybičky a hlouposti se nepochybně vloudily, ale co nejrychleji na ně zapomeňte."

Panika. Pocit, který nade mnou teď převzal veškerou kontrolu. Jsou zimní prázdniny a já je celé hodlám strávit na intru. Neštěstí mi to bylo vedením kampusu dovoleno, takže nemusím hledat ubytování po motelech. Celou dobu bych tedy mohla jen ležet, spát a utápět se v myšlenkách. Jenže to se nestane.

Má za mnou přiletět Mabel. Ta nejlepší kamarádka, kterou jsem doma měla. A se kterou jsem zpřetrhala veškeré kontakty. Stejně jako s celým svým dřívějším já a lidmi, které jsem doma znala. Jenže to, co se dělo před půl rokem, mě dohání. Mabel za pár dní dorazí a já se budu muset postavit své minulosti tváří v tvář…

"Za tu bolest, která se mě při těch slovech zmocní, ona nemůže. Hluboko v hrudi mám bolestivou prázdnotu, volné místo, strach."

Všechno je v pohodě, příběh, který nám dává možnost nahlédnout do života úplně cizí dívky. Ovšem na rozdíl od ostatních knih, zde nezjistíme celý její příběh, ale pouze nejdůležitější části jejího života. Tím je kniha úplně jiná a vybočuje tak z řad klasických YA románů. Příběh sice není dokonalý, ale jako zajímavá a čtivá kniha na jedno odpoledne s překvapivým rozuzlením je to skvělá volba.

Nina LaCour (zdroj)
Celý příběh je vyprávěn hlavní hrdinkou Marin a autorka se zde nezabývá zbytečnostmi. Popisuje pouze týden ze zimních prázdnin Marin a v jejích myšlenkách se vrací do minulosti a toho nejdůležitějšího, co se jí kdy událo. Vše je popsáno srozumitelně a na to, že má kniha pouze 200 stran, tak je zde opravdu hodně informací. A také je zde konec, otevřený konec, který většina čtenářů moc nemusí, ale k tomuto příběhu je skvěle zvolený. Dává nám tak možnost, abychom si sami domysleli romantickou linku příběhu, ale zároveň nám poskytuje dost informací k tomu, abychom si domysleli, na koho Marin právě myslí nejvíc. I když, kdo ví, jak její příběh skončí. A třeba se i dočkáme pokračování…

Kniha pojednává především o křehkosti lidské psychiky. Autorka píše o tom, jak stačí málo a zbortí se vám celý svět. V příběhu tedy řeší psychické problémy, hrůzu nahánějící minulost, samotu, nelehké dětství a také přátelství, které narostlo v něco víc… S tím vším si autorka moc dobře poradila, ale čtenář se musí do knihy naplno ponořit, aby si ji co nejvíce užil. Tento příběh nelze číst jen tak napůl. Buď vás už od začátku zaujme anebo vám bude připadat naprosto zbytečný. Každopádně nejlepší je najít si na knihu čas a přečíst si ji najednou. Když tento příběh totiž čtete víc dnů a dáváte si při čtení pauzy, příběh začne ztrácet své kouzlo.

Obálka této knihy je dokonalá. Mám pocit, že výstižnější přebal knihy u sebe doma nenajdu. Tato obálka je naprosto výstižná a já jsem šťastná, že na ni CooBoo odkoupilo práva. Nejen, že má hezké barvy, ale také je na ní Marin, moře a pokoj na internátu, který v sobě ukrývá maličkosti, o nichž je v příběhu zmínka. Prostě nádhera. Tady nemůžu vytknou nic i kdybych chtěla.

A jaký je můj názor? Všechno je v pohodě si už chci přečíst od jejího vydání v originále. Nesmírně mě totiž zaujala obálka, ale i anotace. Slibovala trochu něco jiného, a přesto mi připomínala příběhy, které u nás vydává YOLI. A i nyní po dočtení mám pocit, že si v tiskárně spletli vydavatele. Tento příběh je totiž přesně to, co vyhledávám u YOLI a o to více jsem překvapená, že se této knihy ujalo CooBoo. Příběh totiž není až tak veselý, jako spíše depresivní a hodně o psychice. No, a právě to se mi na knize líbilo nejvíc. To, jak na vás dokáže psychicky zapůsobit i přesto, že je vlastně hrozně jednoduchá. Já jen teď doufám, že u nás vyjde i jiná autorčina kniha a že tentokrát bude třeba i více obsáhlá a s uzavřeným konce. Moc ráda bych si totiž přečetla i autorčiny další knihy.

Knihu doporučuji každému, kdo se rád občas ponoří do ne vždy optimistického příběhu a nevadí mu lehce otevřený konec.

A teď už hodnocení!

    76%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, jak se vám líbila?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentářů. :)


Komentáře

  1. Táto veta ma z tvojej recenzie presvedčila, aby keď bude možnosť, som po knižke siahla: ,,Tím je kniha úplně jiná a vybočuje tak z řad klasických YA románů." Pretože tých YA je strašne veľa a mnohé na jedno kopyto.
    Ale celá recenzia je veľmi pekne napísaná :)
    dusazeny.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za tak krásná slova. ❤ Jsem ráda, že tě má recenze přesvědčila k přečtení této knihy. Doufám, že se ti bude líbit a nezklame tě. Přeji hezké čtení! :)

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...