Příběh, po němž už niky nebudete chtít vstoupit do metra…

Zmizení Sáry Lindertové


Autor: Kateřina Šardická

Žánr: YA, thriller, fantasy, česká literatury

Počet stran: 412

Vydavatelství: Fragment

Oficiální anotace: Jednoho podzimního večera vešla bezproblémová studentka Sára Lindertová do metra a víckrát ji nikdo neviděl. Hlavní vyšetřovatel Richard Ehler spojuje Sářino zmizení se starým případem, který mu ani po letech nedává spát.
Po dívce pátrá i její sestra Klaudie se Sářiným přítelem Oliverem. Oni i policie vědí, že nezmizela dobrovolně, a brzy zjišťují, že není jediná, po kom se slehla zem. V metru totiž začíná mizet stále víc lidí. Klaudie je přesvědčená, že hluboko pod městem žije něco, co se nedá vysvětlit ani popsat. Neviditelné zlo, které lační po další oběti. A tou má být ona...

"Každý něco skrývá – před přáteli, před partnerem, přede všemi."

Probudit se s kocovinou a nepamatovat si posledních dvanáct hodin? Jo, i to jde, a právě jedno takové ráno zažívám. Bylo to jen společné zapíjení začátku semestru, ale nějak se mi to vymklo. Musím přežit přednášky a pak ještě brigádu, než se budu moct svalit do postele a vyspat se z toho. Tedy tak jsem si to alespoň myslela…

Do práce za mnou přijde Oliver, sestřin přítel, a oznámí mi, že Sára zmizela. Ohlásíme to samozřejmě policii, to je jasné, ale také se vydáme po sestře pátrat sami. Zjišťujeme, že zmizela v metru a není jediná, kdo tu za poslední dny zmizel. A poté co se dozvím informace, které vše spojují s mou minulostí, je vše rázem ještě zajímavější. Vypadá to, že jsem jediná, která vše může vyřešit. Jenže teď už nejde jen o to, že Sára zmizela. Obětí bude daleko víc a co když jsem další na řadě právě já?

"To, co právě viděla, v ní vyvolalo dávno pohřbené vzpomínky. Říkali jí, že je to lež. Že si to celé vymyslela. Právě teď ale viděla důkaz, že měla celou dobu pravdu ona."

Strhující YA mystery thriller a dokonalá prvotina autorky. To je Zmizení Sáry Lindertové od Kateřiny Šardické, která právě s touto knihou vyhrála minulý ročník literární soutěže Hvězda inkoustu, pořádanou nakladatelstvím Fragment. Knížka vyšla teprve nedávno, ale už teď sklízí u mladých čtenářů pomalu samou chválu. A není se ani čemu divit. Autorce se podařilo vyhnout všemožnému klišé a napsat originální příběh, ze kterého vás bude mrazit. Tato kniha si zkrátka zaslouží vaši pozornost a podpořit ji můžete rovnou na jejím křtu, který se bude konat v sobotu (11.5.) na Světě knihy na HumbookStagi!

Kateřina Šardická (zdroj)
Děj je vyprávěn er-formou, díky níž se dostáváme do okolí důležitých postav příběhu. Vše začíná u samotné Sáry, ale zbytek knihy se odehrává především u Klaudie (její sestry), Olivera a hlavního vyšetřovatele jejího zmizení. Jsou tu však i další postavy, které v příběhu poznáváme a jež nám přirostou k srdci. Všechny charaktery, obzvláště pak Klaudii, autorka skvěle vymyslela a popsala svým čtenářům. I když je zde vcelku dost postav, dá se v nich lehce orientovat a díky dobrému dělení kapitol je děj skvěle přehledný. Navíc autorka do knihy vložila i nesmírně poutavá intermezza, která celý příběh ještě více prohloubí.

Kniha od začátku do konce nejde odložit. Je nesmírně čtivá, a i když má přes 400 stran, dá se lehce přečíst do dvou dnů. Příběh vás nepřestane překvapovat, budete se bát v noci ohlédnout přes rameno, jestli za vámi někdo nestojí a cestování metrem už nikdy nebude jako dřív. Autorka zde perfektně spojila thriller s fantasy žánrem a vložila příběh do našeho světa tak, abychom si ho lehce dokázali představit. Což se jí povedlo geniálně! Naštěstí si však pozměnila jména stanic metra, což kdyby neudělala, byl by příběh ještě děsivější a například já už bych do metra nikdy nevkročila. :D

Obálka knihy je nádherná! Když se na ní podívám, vůbec mě nenapadá, že se jedná o českou knihu. Takovýto přebal bych u nás totiž nečekala. Líbí se mi, jak se v tom správném úhlu pohledu zaleskne a je propracovaná do těch nejmenších detailů. Navíc i grafická úprava uvnitř je nádherná a k celé knize se to nesmírně hodí.

A jaký je tedy můj názor? Posledních 100 stran jsem dočítala s pusou dokořán a nevěřila jsem těm zvratům, které do příběhu autorka vložila. Absolutně jsem zapomínala na realitu a chtěla jsem jen číst a číst. Kniha mě zkrátka bavila od začátku do konce a já už nyní mám pocit, že jsem objevila to největší překvapení a možná i nejlepší knihu tohoto roku. Dokonce jsem si po přečtení, kdy mi totálně došla slova a málem jsem se i rozbrečela, položila otázku: Co je podle mě lepší, Zmizení, nebo Naslouchač od Petry Stehlíkové? Opravdu až tak na mě kniha zapůsobila a já jen doufám, že se brzy dočkáme i dalšího příběhu od této autorky!

Zmizení Sáry Lindertové doporučuji každému čtenáři YA, kdo hledá příběh, u kterého ho bude mrazit a zároveň má rád thrillery s příchutí fantasy.

A teď už hodnocení!

    98%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ní chystáte? Pokud jste ji už četli, jak se vám líbila?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře! :)


Za knížku bych chtěla moc poděkovat Humbooku a nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete pořídit na e-shopu Albatros media.

Komentáře

  1. Moc pěkná recenze :) Zatím jsem po této knize moc nekoukala, ale teď jsi mě přesvědčila,že snad bude stát za to :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Jsem ráda, že jsem tě přesvědčila. :D Tahle knížka za to stojí! <3

      Vymazat
  2. Knížku jsem si koupila na Světě knihy a jsem na ni hodně zvědavá :-)

    OdpovědětVymazat
  3. paáááni 98% je teda hodně velká pecka! Mrzí mě, že jsem se v sobotu na Světu knihy nemohla potkat s autorkou :-( Stála jsem ve frontě na Roberta Bryndzu <3 Knihu mám doma jako reading copy, a chystám se na ni :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě tedy autorka ohromně překvapila a stále nedokážu pochopit, že je to její prvotina. Věřím, že se ti příběh bude líbit! ♥ A chápu, že si byla ve frontě na Bryndzu, také bych tam asi nejspíš skončila. Zrovna takové dvě akce ve stejný čas... :(

      Vymazat
  4. Tak tuhle knihu si musím přečíst! Panííí! Píšu si jí do seznamu. Opět krásná recenze!

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! <3 Knížku ti moc doporučuji, ale hlavně ji nečti v metru. :D

      Vymazat
  5. Veľmi si ma nalákala na túto knihu! Snáď sa na ňu v lete nájde čas :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...