Když se ve vás vše zbortí, musíte začít od nuly…

Věř mi


Autor: Kylie Scott

Originální název: Trust

Žánr: New Adult, román

Počet stran: 312

Vydavatelství: Baronet

Oficiální anotace: Mládí přináší mnoho nových zážitků: poprvé jdete za školu, poprvé se zamilujete, poprvé vám někdo drží u hlavy zbraň.
Den, kdy byla držena jako rukojmí při přepadení večerky, otřese celým Ediiným životem. Už nehodlá dál snášet šikanu a snobství na soukromé akademii a přestoupí na veřejnou střední školu, kde se setká s Johnem, klukem, který riskoval svůj život, aby zachránil ten její.
Zatímco si Edie chce užívat, John se naopak touží usadit. Po letech plných večírků a prodeje drog se svým starším bratrem chce vést normální život – chodit včas do školy a začít myslet na budoucnost. Cení si přátelství s Edie, pomáhá jí držet se dál od potíží i rozšiřovat si obzory.
Brzy se však o slovo opět přihlásí temný svět plný nebezpečí, kterému už jednou jen stěží unikli. Poprvé měli štěstí a přežili, podruhé však mohou ztratit mnohem víc – jeden druhého.

"Promiň, moje city si občas dělají, co chtějí. Nečekají pokaždý na svolení. Jsou prostě divný."

Měl to být jen nákup. Obyčejný nákup dobrot na večer s kamarádkou. Stal se z toho však večer, který jsem málem nepřežila…

Když jdete nakoupit, asi málo kdy vás napadne, že se ani ne minutu po zaplacení stanete rukojmím. Mě to nenapadlo nikdy a když jsem tak v tom krámě stála, málem jsem nedokázala pochopit, co se děje. A pak jsem měla pistoli před obličejem. Neštěstí jsem však naživu. Živá a zdravá, tedy v rámci mezí.

Říkat si, že vás tato událost nezmění, je blbost. Najednou vám život začne připadat křehčí a vy si začnete víc vážit života. Například si řeknete, že spolužačka, která vás celé roky šikanovala kvůli vaší váze, si zaslouží lekci. Ale pozor! Může to mít následky. A proto já, sedmnáctiletá Edie Millenová, přestupuji na začátku posledního ročníku střední ze soukromé školy na státní. No, co? Nic horšího než doposud se mi stát nemůže, ne?

"Týden plynul bez problémů až do středečního odpoledne. Pokud byl nějaký den kdy vymyšlen k tomu, aby se při něm všechno kazilo, je to středa. A přitom jen poklidně sedí uprostřed týdne a dobírá si mě, že do víkendu zbývají ještě dva dny.
Mrcha jedna."

Odpočinkový a zajímavý příběh, který je už od první kapitoly lehce napínavý. To je kniha Věř mi, která slibuje jednoduchý příběh z prostředí závěrečného ročníku střední školy. Děj je nesmírně čtivý a plyne před očima rychlostí blesku. Krom napínavých momentů zde hraje nejdůležitější roli přátelství a první velká láska, která se potýká s nástrahami osudu. Je zde také lehce naťuknuté téma prodeje drog, které dělá příběh ještě zajímavější. Ani na moment se v knize nejde nudit, jelikož autorka přichystala opravdu záživný příběh, u kterého si čtenář skvěle odpočine, a dokonce se u něj i z plných plic zasměje.

Kylie Scott (zdroj)
Celý příběh vypráví hlavní hrdinka Edie, která bude zajisté každé milovnici knih okamžitě sympatická. Sama totiž miluje YA příběhy a naprosto se vymyká klasickému stereotypu hlavních hrdinek. Není to totiž žádná modelka či šprtka. Je to jen obyčejná holka, ze které si spolužačky dělali často legraci kvůli nadváze. To však neznamená, že se z ní stala zakřiknutá holka. Často totiž mluví dřív, než myslí, a tak v knize vzniká spousty vtipných momentů, které každého pobaví. Hlavní mužská postava sice trochu spadá do té klasické tabulky "neuvěřitelně sexy bad boy", ale vůbec to příběhu nevadí. Ostatní charaktery jsou také skvěle vymyšlené a všichni do příběhu dobře zapadají.

Příběh je sice trochu předvídatelný, ovšem natolik milý, že to vůbec nevadí. A co se týká závěru knihy, tak ten si zasloužil možná trochu více rozvést, ale vše dávalo smysl, takže to nebylo zas tak potřeba. Takto byl děj alespoň stále svižný a autorka nic zbytečně neprodlužovala. Což to je určitě věc, již ocení čtenáři, kteří nemají moc rádi dlouhé popisy.

Obálka knihy rozhodně zaujme na první pohled. Moc se mi líbí, jak je černobílá a pouze doplněna světle modrým nadpisem. Sice je ten přebal zas takovou klasikou mezi New Adult knihami, ale jde to. Jen ten muž na obálce moc nevystihuje Johna, kterého má nejspíš znázorňovat. Chtělo by to někoho s delšími vlasy, jako má mít právě John.

Na tento příběh jsem se nesmírně těšila a nezklamal. Byl milý, odpočinkový, nádherně romantický, a přesto mě dokázal držet v napětí. Navíc na začátku v sobě ukrývá krátký play list dvanácti písní, které skvěle vystihují atmosféru děje. Sice jsem si ho nějak nestihla pustit při čtení, ale už jsem si ho naposlouchala a úplně mě vrátil do příběhu. Přála bych si tuto knihu číst tak v 16ti či v 17ti, protože pak bych si ho užila ještě daleko víc. I tak mě však příběh náramně bavil a mrzelo mě, že je tak krátký. Doufám, že se brzy dočkáme i další knihy od této autorky.

Kniha je sice řazena do New Adult kategorie, ale spíše bych řekla, že je hodně na hranici s Young Adult. Doporučila bych ji tedy klidně i dívkám od 16ti let, které si tento romantický příběh naplno užijí. Možná by to mohl být i skvělý dárek pro kamarádku, která má ráda takovéto příběhy. Ovšem pokud vás kniha zaujala a jste starší, rozhodně neváhejte a pusťte se do ní. Je to totiž kouzelný příběh, od kterého se jen tak neodtrhnete, a to nehledě na věk.

A teď už hodnocení!

    86%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, jak se vám líbila? Jak vám byla sympatická hlavní hrdinka?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)

Za poskytnutí tohoto recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Baronet, u kterých si knihu Věř mi můžete pořídit.


Komentáře

  1. taky me to hodne bavilo, precetla jsem to za jedno odpoledne :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já bohužel neměla tak volno, abych ji přečetla na jeden zátah, ale i tak jsem si příběh moc užila. U Věř mi opravdu nezáleží na věku, kdy to člověk čte. XD

      Vymazat
  2. Pěkná recenze :) Na knížku se taky chystám :) Od autorky už jsem jednu knihu četla a moc se mi líbila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Přeji hezké čtení! :) Já se snad k předcházející autorčině sérii dostanu brzy...

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...