Není to o tom, kolik chyb uděláš, ale jak se k nim postavíš…

Nevyzpytatelný


Autor: Lena Valenová

Série: Moře nálezů a ztrát 2.

Žánr: YA, román, česká literatura

Počet stran: 248

Vydavatelství: Beletris

Oficiální anotace: Pokračování úspěšného románu s mladými hrdiny, s až detektivní zápletkou, o tajemné minulosti a ztrátách i nálezech na cestě za pravdou.
Nikdy, opravdu nikdy neříkej: nikdy!
Toto úsloví platí v případě Eleny a Michaela trojnásob. To, co pro Elenu začalo jako osobní pomsta, po příjezdu do New Yorku přerůstá v čistou zvědavost a touhu dozvědět se o Michaelovi pravdu. Postupně začíná odkrývat sedmnáct let starou záhadu. Tragédii rodiny, která během jedné noci přišla téměř o vše. Noci, která dramaticky zasáhla do osudů tří sourozenců.
Ale i Michael teď víc než kdy jindy chce zjistit pravdu. Dokonce je ochotný se spojit i s těmi, které do té doby považoval za své nepřátele. A neváhá riskovat i svůj život.

"Ten, který měl rád všechno a všechny pod kontrolou, najednou kontrolu ztratil. Tu nad sebou. Chytil se do vlastní nastražené sítě, a to už žádná legrace nebyla. Ocitl se ve hře, jejíž pravidla neřídil. Nenáviděl ten pocit."

Škola končí. Vysvědčení už mám v ruce a před sebou spousty plánů na skvělé léto na Šumavě. Tyto prázdniny budou úžasné. Musí být. Tentokrát žádná dovolená s rodiči v Itálii a žádný Michael. Ale rodiče už pro mě a bratra připravili jiné plány. Jede se do Ameriky, a to přímo k rodině Michaela, kterého jsem už nikdy nechtěla vidět. Fakt skvělé! Tohle rozhodně nebudou ty pohodové prázdniny, po kterých jsem toužila. Tohle bude jedna velká noční můra…

A docela jsem se i trefila. Je to noční můra. Naštěstí tu na ní nejsem sama. Krom bratra totiž jela i má nejlepší kamarádka Tereza, takže se na nějakého Michaela LaFaye můžu vykašlat. Kéž by to ale šlo tak lehce. Michael je všude a ta jeho pavučina tajemství mi nedá pokoj a stahuje mě k sobě. Co se pod ní skrývá? Jaký je Michael ve skutečnosti? Zjistím alespoň někdy pravdu o Itálii?

"Typická reakce bratří LaFayových, usmála se pro sebe. Oba měli ve zvyku odpovídat na otázku otázkou! Ale Elena se jen tak nedala. Už na ně byla připravená. Na ni si jen tak nepřijdou!"

Příběh s lehce detektivní zápletkou a tentokrát především i s romantickou linkou. To je druhý díl série Moře nálezů a ztrát od Leny Valenové, který nese název Nevyzpytatelný. Děj nás tentokrát nezavede pouze do Prahy a Itálie, jako tomu bylo v Náhodných lhářích, ale především do New Yorku, jímž nás autorka s hlavními hrdiny provází. Vyprávění z New Yorku autorce sedlo nečekaně daleko lépe než pražské prostředí. Do příběhu se dá krásně vžít a děj plyne tak rychle, že než se nadějete, jste u konce.

Lena Valenová (zdroj)
Vyprávění er-formou je v autorčině podání až nečekaně čtivé. Postavy v knize se od sebe skvěle liší. Všichni mají své plusy a mínusy, a každý má svou zajímavou povahovou vlastnost, díky které nám buď přiroste k srdci nebo naopak. Ta nejvíc zajímavá postava je však bez debat Michael. Nejenže je tajemný a v podstavě i dost arogantní ke svému okolí, ale kvůli ztrátě paměti toho o sobě sám moc neví. A právě to chce změnit. Chce si vzpomenout. Což nás přivádí na nečekaně poutavé dobrodružství…

Kniha je daleko více poutavější, a ještě čtivější než první díl. Autorka má příběh skvěle promyšlený. Odpovídá nám zde na některé otázky, které nebyly zodpovězené v prvním díle, ale stále dokáže krásně držet tu tajemnou stránku příběhu. Děj ve vás dokáže vyvolat zvědavost, touhu za poznáním a lásku k hlavním hrdinům. Navíc ta zápletka plná tajemství se zde stále rozvíjí, ještě zdaleka není u konce a vyvolá ve vás opět velkou vlnu otázek, na které chcete znát odpověď.

Obálku tentokrát musím pochválit. Sice to stále není přebal, který zaujme většinu čtenářů na první pohled, ovšem alespoň nepřipomíná knihu o osobním či duševním růstu, jako tomu bylo u prvního dílu této série. Co se týká textu uvnitř, tak řádkování sice není nijak extra velké, ale příběh se čte dobře. Jinak se uvnitř knihy ještě ukrývá vzpomínání na minulost, které je dobře oddělené kurzívou a v ději se tak dá dobře orientovat.

Konečně je na řadě můj názor… Když jsem se s autorkou dohodla, že pro ni tuto knihu zrecenzuji, trochu jsem se bála, že pro mě bude problém se do příběhu opět vžít. Přeci jen už to je půl roku, kdy jsem četla první díl a moc jsem si na příběh nemohla vzpomenout. Když jsem však začala číst, najednou přede mnou díky lehkým připomínkám v knize začaly oživovat scény z prvního dílu a já si vše vybavila. Příběh mě okamžitě pohltil a svou letní atmosférou jsem alespoň na necelé dva dny měla pocit, že už je venku krásně teplo a já opět čtu na zahradě. Děj mě zkrátka bavil. Stejně jako u prvního dílu, tak i zde mě však trochu mrzí, že jsem neměla tu možnost přečíst si příběh tak v patnácti. V té době bych si totiž knihu užila ještě daleko víc! :)

Mé doporučení platí stále stejné jako u Náhodných lhářů. Pokud hledáte knihu pro dívku – ale možná by příběh potěšil i nějakého kluka – tak od třinácti let, která má ráda záhady, ale nepohrdne ani nějakou tou romantikou, tak vám sérii Moře nálezů a ztrát moc doporučuji.

A teď už hodnocení!

    85%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, jak se vám líbila? Kolik dílů ze série Moře nálezů a ztrát už máte přečtených? A který se vám zatím líbil nejvíc?
Budu moc ráda, když mi do napíšete do komentářů. :)

Za poskytnutí této knihy moc děkuji samotné autorce Leně Valenové, bez níž bych se k příběhu nejspíše nedostala, a to by byla opravdu velká škoda!
Pokud vás příběh zaujal, můžete si ho pořídit ZDE a to i v elektronické podobě.


Komentáře

  1. O této knize jsem neslyšela :-o A tušíš, kolik dílů bude mít dohromady? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dohromady má série 4 díly, ale autorka mi prozradila, že plánuje v budoucnu vydat ještě jeden doplňkový příběh o rodičích Michaela. :) Pokud hledáš odpočinkovou knížku na jedno odpoledne, doporučuji ti, se po této sérii MNAZ podívat. ;)

      Vymazat
  2. O knihe som ešte nepočula. ale nič nie je lepšie, pokiaľ je v príbehu aspoň trochu romantiky. potom má kniha pre mňa úplne iný rozmer. A máš pravdu, tá obálka je krásna <3 Uplne sa podarila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem ti knihu ukázala. Doporučuji sledovat autorku na Instagramu, často tam pořádá o své knihy soutěže. :))

      Vymazat
  3. Tuhle knihu vidím poprvé. Já detektivky moc nečtu ale jak říkáš, že tam jsou prvky romantiky tak to může byt něco jiného :)

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Příběh je žánrově na pomezí Middle Grade a Young Adult, takže tu detektivku ber s rezervou. Spíše jde o poodhalování rodinného tajemství, které chvílemi připomíná až detektivku. :))

      Vymazat
  4. Jsem stejný neználek, jako slečny nade mnou. O knize slyším poprvé. Detektivky ale moc nečtu, ale možná je pořídím mamince :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyhle knížky jsou spíše pro mladší, takže nevím, jak by obstály u tvé maminky :). Řekla bych, že se nejvíce budou líbit čtenářkám, co končí základku či začínají střední. To bude asi ta nejlepší cílová skupina této série. :))

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...