Stará láska nerezaví, ale člověk se může změnit…

Talisman pro štěstí


Autor: Helena Hunting

Originální název: The Good Luck Charm

Žánr: New Adult, román, erotická literatura

Počet stran: 304

Vydavatelství: Baronet

Oficiální anotace: Lila netuší, co pro ni bylo horší: den, kdy ji Ethan opustil, aby se soustředil na svou hokejovou kariéru, nebo den, kdy se o osm let později vrátil. Rád by navázal tam, kde kdysi přestali, Lila však už není ta samá dívka a ani jí nechce být.
Ethan Kase touží po své někdejší slávě a to znamená získat Lilu zpět. S ní po boku dokáže učiněná kouzla.
Lila ho chce pustit zpět do svého srdce, dozví se však, že Ethanovi nejde o ni, ale o jeho hokejové umění. Jenže Ethan o Lilu už jednou přišel a teď udělá cokoli, klidně obětuje i svoji kariéru, aby Lilu znovu neztratil.

"Posledních osm let jsem byla nezávislá a soběstačná. A ve chvíli, kdy jsem se začala cítit milovaná tím jediným člověkem, kterého tak bezpodmínečně miluju a který mě opustil, jsem kvůli němu hodila za hlavu všechny svoje sny."

Je mi 26 let. Nemám pořádnou rodinu ani přítele, a právě se rozvádím. Můj život nevypadá nějak šťastně, ale ještě před osmi lety byl. Jenže pak se zhroutil jako domeček z karet. Už jsem si však zvykla a vše se teď chystám obrátit k lepšímu. Mám ráda svou práci zdravotní sestry a konečně se chystám dodělat si magistra. Vše mám pečlivě naplánované, ale náhle zjistím, že člověk, který mi před osmi lety zlomil srdce, je zpět ve městě a mé city k němu ještě stále neuhasli.

Ethan Kase byl pro mě vším. Nejlepším přítelem, milencem a mou spřízněnou duší. Ovšem pak ho draftovali do NHL a on mě opustil. Teď je však zpět a minimálně rok bude doma hrát za Minnesotu. Zní to tak, že se stejně nebudeme moc vídat, jenže jeho otec utrpěl infarkt a já jsem slíbila jeho matce, že ji s péčí o něj pomůžu. Takže se s Ethanem chtě nechtě budeme potkávat…

"Nemysli jenom na to, co sám potřebuješ. Pokračuj v tom, co děláš – dej jí prostor, který po tobě žádá."

Romantický příběh, který provází křivdy z minulosti a je na svůj New Adult žánr až neobvykle vážný. Tak lze jednoduše popsat knihu Talisman pro štěstí, která na začátku února vyšla u nakladatelství Baronet. Tento příběh má v sobě ukryté krásné vzpomínání na počátek vztahu dvou hlavních hrdinů. Celkově je milý, odpočinkový a přesně takový, jaký od knih tohoto žánru očekáváme. Ovšem chybí mu "krapet" té čtivosti a lepší charakteristika postav…

Helena Hunting (zdroj)
Děj je vyprávěn hlavními hrdiny, Lilou a Ethanem. Do příběhu se tedy dá díky jejich popisu rychle vžít a můžeme tak jejich příběh poznávat z dvojího pohledu. Lila se z počátku zdá jako taková šedá myška, ale čím víc se do děje ponoříte, tím ji lépe budete chápat a bude vám stále více sympatická. Co se týká Ethana, tak ten se trochu vymyká otřepanému stereotypu. Jenže tady by ten stereotyp vůbec nebyl na škodu. Autorka z něj chvíli dělá roztomilého přerostlého plyšáka a pak je to zas muž, který absolutně netuší, co se svým životem. Což to by vlastně vůbec nevadilo, ale musel by se v závěru příběhu změnit, kdežto on se choval stále stejně beznadějně. A ta jeho hokejová kariéra? No, bylo by snad lepší, kdyby z něj hokejistu vůbec nedělala…

Kniha v sobě ukrývá příliš mnoho vážných témat. Nalezneme zde třeba problematické rodinné vztahy či vážné zdravotní obtíže Ethanova otce. Právě tím vás příběh dokáže zasáhnout, ale autorka si toho na svá bedra vzala tolik, že to bylo až na škodu. Chvílemi totiž některé momenty byly až přeplácané a vůbec to příběhu neprospělo. A kniha má v sobě, bohužel, ještě jedno mínus. Když totiž autorka chtěla vážnost příběhu zjednodušit a na chvíli svým čtenářům odlehčit, nacpala tam tolik sexuálních scén, že to příběh kazilo ještě víc. Kdyby místo poloviny toho nekonečného množství orgazmů dokázala napsat alespoň dvě či tři vtipné scény, u kterých by se čtenář zasmál z plných plic, bylo by to skvělé.

K obálce toho nemám moc co napsat. Obešla bych se sice bez toho obličeje Ethana, který mimochodem vůbec nevypadá tak, jak ho autorka popsala, ale to už k NA románům hold patří. Možná bych ocenila, kdyby ta hokejka s pukem trochu více vynikla, ale alespoň ta malá přítomnost hokeje na přebalu postačí.

Konečně je na řadě můj názor... Jak už jste asi pochopili, má očekávání byla obrovská, ale příběh mě zklamal. Miluju hokej a sérii WAG’s z hokejového prostředí, kterou před rokem také vydal Baronet, jsem si natolik oblíbila, že mám v plánu si ji brzy opět přečíst. Očekávala jsem tedy, že Talisman pro štěstí bude stejně skvělý, a to i přestože je od jiné autorky. Jenže jsem se spletla. Vůbec mi nesedl hlavní hrdina, což se mi v NA románu stalo snad poprvé a vůbec mu v mém měřítku nepomohlo ani to, že je hokejista. Čekala jsem toho tedy od knihy daleko víc. Chtěla jsem si pořádně odpočinout u krásného hokejového příběhu, ale ten krásný hokejový příběh někam utekl. Autorka Helena Hunting se snaží napodobit ostatní autorky NA knih, ale bohužel se jí to příliš nedaří…

Knížku bych i přesto doporučila fanynkám hokeje, které hledají odpočinkový román podobný například již zmiňované sérii WAG’s.

A teď už hodnocení!

    69%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji už četli, jak se vám líbila?
Budu moc ráda, když mi vaše názory napíšete do komentářů. :)

Za poskytnutí této knihy moc děkuji nakladatelství Baronet, u kterých si Talisman pro štěstí můžete pořídit.


Komentáře

  1. Teď jsem si myslela, že koukáš na reality show WAG¤s jsem nevěděla, že něco jako knižní série je. Určitě se mrknu. Už teď vím, že na tvém blogu můžu těšit jakou knihu z NA doporučíš :D

    Kniha zní skvělé ale jak říkáš, že ti zklamal příběh tak se kouknu na WAG's.

    Já nemám ráda obálky s obyčejem, dost ti to kazí pak fanazii :D

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Série WAGs je duologie (zatím) a jednotlivé knížky se jmenují Hodný kluk a Zůstaň. Najdeš tu na blogu i recenze. :) A rozhodně ti je doporučuji víc než Talisman pro štěstí... Zůstaň je za mě nejlepší. <3

      Vymazat
  2. Knihu mám akurát rozčítanú v angličtine a je to pre mňa taká príjemná oddychovka :) Som cca v polovici a no, som zvedavá ako sa to vyvinie :)

    Ale inak, oveľa viac sa mi páči tá originálna obálka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak doufám, že u tebe bude mít příběh větší úspěch. :))

      Vymazat
  3. Obálka této knihy mě dost odrazuje :-( ALe koukám, že jsi z knihy také nebyla nijak zvlášť nadšená, takže se asi do ní ani pouštět nebudu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, znám lepší NA příběhy a nedivím se, že tě obálka odrazuje... Bohužel to nebylo až tak skvělé, jak jsem doufala. :/

      Vymazat
  4. Obálka se teda moc nevyvedla a podle recenze i tuším, že se do knihy pouštět nebudu. Ale děkuju! :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak obálka je u podobných příběhů v normě, ale mohlo to být lepší... A ten příběh také... :/

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...