Jeden opilecký telefonát a láska je na světě...

Řekni něco legračního


Autor: Penelope Ward

Originální název: Drunk Dial

Žánr: New Adult, román, erotická literatura

Počet stran: 288

Vydavatelství: Baronet

Oficiální anotace: V té chvíli mi to připadalo jako dobrý nápad. Zavolat Landonu Roderickovi, s nímž jsme se znali jako děti a na kterého jsem nikdy nedokázala zapomenout – přestože on tak snadno zapomněl na mě.
Jenže všechno zní jako dobrý nápad, když to před spaním přeženete s vínem, viďte? Měl to být jen jeden úplně bezvýznamný, praštěný telefonát. Místo toho jsem na něj vysypala všechno, co jsem celých těch třináct let potlačovala.
Nečekala jsem, že zavolá zpátky.
A už vůbec mě nenapadlo, že budou následovat týdny rozverných hovorů po telefonu, při nichž zároveň zjistím, jaký člověk Landon je.
Vyšlo najevo, že na mě ve skutečnosti nikdy nezapomněl. To zvláštní pouto, které jsme kdysi měli, vůbec nezmizelo. Hodně jsem mu o sobě prozradila, ale stále toho o mně spoustu nevěděl. A stejně tak i on měl svá tajemství.
Strávili jsme povídáním na dálku mnoho a mnoho hodin, a já přemýšlela, jak by mohlo vypadat naše setkání. Jednou večer jsem se znovu rozhodla. Tentokrát jsem jela na letiště a koupila si letenku do Kalifornie. Přišel čas zjistit, zda může jeden telefonní hovor dát dohromady dvě ztracené duše, nebo jestli zavolat mu opilá byla jen veliká chyba.

"Život je občas pes, ale někdy… někdy člověku nachystá úžasná překvapení."

Melancholická nálada nikdy nevěští nic dobrého, a to zvlášť když si k ní vezmete večer ještě láhev vína. To jsem přesně udělala já. Po celém dni vzpomínání na mého kamaráda z dětství, Landona, kterého jsem neviděla 13 let, jsem se po láhvi vína rozhodla, že mu musím zavolat. A tak jsem mu zavolala. A on to vzal. Já mu vylila své srdce a náš hovor ukončila. Ovšem v okamžiku, kdy jsem si uvědomila, co jsem provedla, mi zazvonil telefon. A ano, hádáte správně, byl to Landon.

Co se stalo potom, vám zatím neprozradím. To si musíte přečíst, protože náš příběh popírá veškeré hranice normálnosti. Jen vám však prozradím, že tento hovor rozhodně nebyl náš poslední. Oba totiž pro zlepšení nálady potřebujeme někdy tomu druhému říct něco legračního…

"Náš příběh byl v mnoha ohledech jako ta Rubikova kostka – stejně tak barevný a složitý."

Která žena nezažila ve svém životě nějaký ten stav, kdy se objevila na dně a pro podporu si nevzala jako parťáka trochu toho alkoholu? Pomalu vždy když je to z nešťastné lásky, tak se uchylujeme k tomu, že dotyčnému zavoláme či napíšeme a svěříme mu do rukou své srdce. Zdali se vám něco podobného nestalo, jste šťastlivci. Ovšem zda v této příhodě vidíte moment z vašeho života, okamžitě se vcítíte do hlavní hrdinky Rany, která nám příběh vypráví.

Penelope Ward (zdroj)
Řekni něco legračního je nesmírně milý, a především vtipný příběh dvou dospělých, které v dětství rozdělili jejich rodiny. V celé knize najdete tolik neuvěřitelných a absurdních příhod, které si však zamilujete a z plných plic se u nich zasmějete. Obě hlavní postavy, Rana a Landon, zažili za těch dlouhých 13 let, kdy se neviděli, spousty komplikovaných situací. Ty se autorce podařilo skvěle utajit, že je nemáte šanci odhalit až do momentu, kdy se vám je sama rozhodne prozradit. Hlavní postavy jsou rozhodně sympatické, jen je někdy složitější pochopit jejich jednání, proto vás někdy může, především Rana, trochu vytáčet. Jenže její popisy jsou tak chytlavé, že se vám nezprotiví na dlouho…

Prvních sto stran příběhu je naprosto fantastických, že je přečtete jedním dechem. Pak však, bohužel, přicházejí nějaké ty momenty, které jsou pro podobné příběhy už moc otřepané. Je v celku škoda, že si autorka více nepohrála například s momentem, kdy se Rana a Landon poprvé od svého dětství střetnou tváří v tvář. Právě tento moment v knize je, bohužel, asi to největší mínus. Naštěstí to však vyváží velké množství vtipných scén, které jsou v knize ukryté.

Co se týká obálky, tak mám chuť říct jen jedno: Volejte sláva! Konečně mám pocit, že jsem našla přebal NA knihy, který vyobrazuje hlavního hrdinu a sedí to přesně na autorčin popis. Navíc se mi líbí, že obálka není laděna do "žhavé" červené nebo "mužné" modré. Fialová mi přijde jako taková kombinace od obojího, a především to není barva, která je pomalu na každé NA knize. Musím také dodat, že obálka je převzata z originálu, jen zde se zas trochu vymknul z rukou ten název. Vždy jsem měla pocit, že umím vcelku obstojně anglicky a pokud se nemýlím, tak Drunk Dial rozhodně není v češtině Řekni něco legračního. Naštěstí na tuto knihu sedí oba názvy skvěle, takže si nemůžu stěžovat, že by to tu knihu nějak kazilo…

Co se týká mého názoru, tak ten je na tuto knihu opravdu pozitivní. Příběh mi sedl od první kapitoly. Tak trochu mi to totiž připomnělo mě před čtrnácti dny, ale s tím vás nebudu zatěžovat... Zkrátka jsem se v hlavní hrdince dost viděla, a hlavně mě bavili její příhody. U knihy jsem se smála od začátku do konce a nesmírně mi příběh zpříjemnil víkend, který jsem s ním strávila. Na tyto horka je to opravdu kouzelná kniha, která sice může na mnohé působit moc přeslazeně, ale do tohoto letního počasí je to ideální. Když nepočítám sérii WAG’s, kterou jsem si zamilovala především díky hokejovému prostředí, tak Řekni něco legračního je rozhodně tou nejlepší NA knížkou, která se mi tento rok dostala do rukou. Což tedy znamená, že vám ji s čistým srdcem doporučuji! :)

Pokud hledáte sladký romantický příběh, tak tato kniha vás rozhodně chytne za srdce. Jednou větou se dá příběh popsat jako perfektní New Adult pohádka ne léto s menší dávkou erotiky a pořádnou náloží vtipu. Takže pokud něco takového hledáte, rozhodně se pusťte do této knihy!

A teď už hodnocení!

    91%

Znáte tuto knížku? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, jak se vám líbila? Čtete přes léto rádi romantické a odpočinkové NA příběhy? Pokud ano, který je váš nejoblíbenější?
Budu moc ráda za každý váš tip a komentář. :)

Za poskytnutí tohoto recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Baronet, u kterých si knihu Řekni něco legračního můžete pořídit.


Komentáře

  1. Super recenze :) Knihu jsem zaznamenala a zaujala mě. Romanticko-erotickou literaturu si ráda přečtu, zvlášť teď v létě a tohle vypadá jako něco, co si rozhodně potřebuju přečíst. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Do knihy rozhodně jdi! pokud něco takového hledáš, je to skvělá volba. ;)

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...