Mrtví kráčí po zemi

- Život v ráji -



Autor: Martin Štefko

Série: Mrtví kráčí po zemi 0.5

Žánr: Akční zombie horor

Počet stran: 250

Vydavatelství: Golden Dog

Oficiální anotace: Ještě než Kovboj potkal Em, ještě než došel na konec svojí cesty a posadil se vedle Stephena Kinga, dorazil na místo, které na první pohled vypadalo jako dokonalý ráj na zemi.

"Může existovat ráj,
když mrtví kráčí po zemi?"



Zem bez zombie? Kdepak! To už je dávno, kdy tomu tak bylo. Svět se změnil a i já. Pokud chcete žít, musíte se přizpůsobit. A já se přizpůsobil. Už dávno nejsem ten nudný účetní. Nyní jediná věc, kterou si zapisuji, jsou zombie, které jsem zabil. Neustále putuju. Ono usadit se na jednom místě je takřka nereálné.

Jenže jednou na takové místo narazím. Přijde mi už nemožné, že ještě v této době dokáže něco takového fungovat. Je to taková opevněná osada, ve které žije jen kolem dvaceti lidí, ale mají vše, na co si vzpomenete. Jednoduché domy, zvířata, a ještě k tomu úrodnou půdu. Vypadá to tu skoro jako ráj, a i tomu tak říkají. A já vám právě o tomto ráji budu vyprávět…

"„Mám strach,“ připustím nakonec. „Myslím si, že každej by měl mít strach. Jakmile přestaneš mít strach, přestaneš bejt ostražitej. A jakmile přestaneš bejt ostražitej, končíš.“"

Příběh plný zombie. To je jednoduše popsaná kniha Mrtví kráčí po zemi: Život v ráji, která vypráví o Kovboji, kterého můžete znát z knihy Mrtví kráčí po zemi. Autor, Martin Štefko, se rozhodl z důvodu zakončení své první knížky a neobjasnění jednoho balíčku, napsat ještě takové "předkračování", jak sám o této knize tvrdí. Na doporučení autora, byste si knihu měli přečíst až po dočtení hlavního příběhu, ale vůbec nevadí, zda se do Života v ráji pustíte jako první.

Martin Štefko (zdroj)
Děj se odehrává ještě před tím hlavním příběhem Kovboje a zavádí nás do skvěle vymyšleného prostředí, které si díky čtivému popisu dá okamžitě představit. Celou knihou nás provází Kovboj, který je i vypravěčem. Jeho postava je hodně osobitá a na nic si nehraje. Je sarkastický, vidí vše reálně a jde si za svým cílem. To jsou věci, které mně osobně na Kovbojovi seděli. Ovšem jeho chování k ženám spíše jak ke kusu masu, dokázalo vytočit i mě, a to jsem doposud měla pocit, že v knihách vydržím dost. Tohle ale bylo příliš…

Kniha je psaná hovorovou češtinou, najdeme v ní vulgarismy, a především přemíru násilných a sexuálních scén. Rozhodně to tedy není kniha pro čtenáře mladší osmnácti let. Autorova představivost neměla hranice a vy při čtení jen žasnete, co je schopen autor vymyslet, a především čtivě a záživně popsat. Možná někdy až moc záživně, takže bych tuto knihu nedoporučovala pro slabší žaludky.

Obálka knihy mě sice na první pohled moc neokouzlila, ale teď musím uznat, že se perfektně hodí k příběhu. Vystihuje totiž atmosféru děje, a i dřevěné opevnění, za kterým začíná ráj…

Moje očekávání byla na příběh celkem vysoká. Dočetla jsem se totiž, že kniha má být zombie horor a na tento příběh sedí jen to slovo zombie. Do hororu to, bohužel, mělo hodně daleko. To mě právě na celém příběhu mrzí nejvíce. Doufala jsem, že se budu bát, a to se opravdu nestalo. Ovšem i tak mě kniha bavila, a především ten konec, který ve mně vyvolal touhu přečíst si pokračování. Řekla bych, že až potom všechny ty nezodpovězené otázky, které mi při čtení vyskočily na mysl, budou zodpovězeny.

Knihu doporučuji především milovníkům zombie světa, především mužům, kteří se u této knihy budou tetelit blahem, až se jim dostane do rukou!

A teď už hodnocení!

    70%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, jak se vám líbila?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)

Za tuto knížku moc děkuji samotnému autorovi, Martinu Štefkovi,
u jehož nakladatelství si knihu můžete pořídit.


Komentáře

Oblíbené články...