No te rindas...

Víš, že tě miluju? Víš, že tě potřebuju?

Víš, že mi chybíš?


Autor: Estelle Maskame


Originální název: DIMILY (Did I Mention I Love You? Did I Mention I Need You? Did I Mention I Miss You?)

Žánr: YA, román

Celkový počet stran: 1 216

Vydavatelství: Fragment

Roky vydání: 2017 – 2018

O čem knihy vypráví?

Nevím, co to bylo za nápad odjet v 16ti na prázdniny do Kalifornie k otci, o kterém jsem 3 roky neslyšela. Navíc nejedu jen k němu, ale rovnou k celé jeho nové rodince. Tam na mě čekají dokonce tři nevlastní sourozenci. No, paráda…

Původně jsem si myslela, že si mě otec pozval, abych své nevlastní bratry o prázdninách hlídala. Ovšem to jsem se spletla, žádný babysitting se nekoná. Tomu nejmladšímu je už osm. Prostřední z nich je sice stále mladší jak já, ale svou výškou mě už jaksi přerostl. A pak Tyler, ten nejstarší? Škoda mluvit. Naše první střetnutí nedopadlo vůbec pozitivně. Tokového namyšleného a arogantního blbce jsem snad zatím nepotkala. Utíká z domu, pije, kouří a raději ani nechci vědět co ještě.

Snažím se tedy Tylera nevšímat, jenže ono to jaksi nejde. Chytila jsem se zde totiž party, do které patří i on, a tak ho chtě nechtě musím snášet. Jenže to, jak mě štve, mě k němu zároveň hrozně přitahuje. Ale to nemůže! Vždyť je to přeci můj bratr. Nevlastní, ale stále bratr. Tohle se nesmí dozvědět. Ovšem co když je na tom s city stejně?! Ale co když to jen hraje?


Trilogie DIMILY, která se dočkala celosvětového ohlasu, má nečekaně velké úspěchy i u nás. A není se ani čemu divit. I ty dívky, které běžně nečtou, hledají většinou na prázdniny nějaké to pohodové, odpočinkové a romantické letní čtení. A přesně takováto kritéria splňuje série DIMILY. Nabízí nám krásný odpočinkový příběh, plný romantiky, ale také propletený rodinnými vztahy, které nejsou vždy plné lásky a oddanosti.

Estelle Maskame (zdroj)
U této série je nesmírně zarážející věk autorky, ve kterém tyto knihy dokončila. Bylo jí pouhých 16 let! Možná si říkáte, jak je možné, že někdo dokáže napsat v 16ti letech tak úspěšnou sérii? No, popravdě také to nechápu. Příběh sice není ve všech směrech originální a překvapující, ale ruku na srdce, které YA romance vydané v posledním desetiletí ještě dokáží všechny tyto požadavky splňovat na jedničku? No, zas tolik jich není…

Příběh vypráví hlavní hrdinka Eden, která je typickou dívkou milující oblečení, líčidla, ale především svou matku, se kterou jsou ty nejlepší kamarádky. Ze začátku není vůbec složité Eden v jejích rozhodnutích chápat a skvěle se tak do příběhu vžít. Ovšem, bohužel, je tím typem postavy, která vám ve všem sedne a je i dost možné že s postupem příběhu vás bude hodně vytáčet. S Tylerem je to však přesně naopak. Na začátku vás bude štvát, ale pokud máte rádi bad boye navíc se španělskými kořeny, tak vám přiroste k srdci už od začátku. S postavou Tylera si navíc dokázala autorka opravdu dobře pohrát. V každé knize je postupně vidět, jak dospívá a postupně se mění. Jen je škoda, že za ty tři roky, ve kterých se příběh odehrává, nedospěla i Eden…

Co se týká ostatních postav, tak zde máme celkem širokou škálu ve výběru našich oblíbenců. Krom rodin Eden a Tylera se v příběhu ocitne spoustu jejich přátel a známých, kteří s dějem dokáží pěkně zamotat. První kniha je navíc taková jedna velká party, ve které se čtenář až zděsí, jak byla v 16ti letech autorka zběhlá v popisování opileckého a zdrogovaného chování. A to není jediné, nad čím má čtenář možnost krotit hlavou, když si vzpomene v kolika letech autorka sérii napsala. V celé sérii se totiž odehrává i pár milostných scén, které snad jen vycházejí z autorčiny představivosti.

V knize je velké množství dialogů, díky kterým děj rychle plyne před očima. Nevadilo vůbec kdyby se autorka trochu více věnovala popisům, ale i tak se dal celý příběh dobře představit, a navíc dokázal v několika momentech překvapit. Autorka se věnovala tomu, jak se dospívající cítí v rozvedené rodině. Také skvěle popsala, jak se můžou lidé různě tvářit na romantický vztah nevlastních sourozenců. A především se nebála psát na téma problémů se zvládáním agrese. Stvořila tak nesmírně čtivou trilogii, kterou bych doporučila každé dívce tak od patnácti let, která hledá odpočinkové čtení například na letní prázdniny. A abyste věděli, jak jsou na tom jednotlivé díly, pojďme si je postupně trochu rozebrat…


Víš, že tě miluju?

Kniha, u které si odpočinete. To je přesně první díl série DIMILY, ve které budete odhalovat tajemství hlavních hrdinů, prožívat jejich nelehké životy, ale také prožijete první velkou lásku, která má však pro dobro všech zůstat skryta.

"Panebože. Nakupování je nejhorší způsob, jak trávit volný čas. Výjimkou je jen prohledávání polic v knihkupectví, ale nemyslím si, že by Rachael a Meghan měly zájem zrovna o tenhle typ nakupování."

Můj názor: Od této knížky jsem měla hodně velká očekávání a vůbec mě nezklamala. Příběh byl milý, nádherně romantický a zkrátka odpočinkový. Trochu mi tedy vadilo to nepřeberné množství alkoholu a drog u tak mladých lidí, ale to je hold dnešní doba… Připadám si hrozně stará, když tohle píšu. XD


Víš, že tě potřebuju?

To, že jste se rok neviděli, neznamená, že vaše láska vyprchala… Tak by se dal popsat druhý díl, ve kterém se ocitáme v New Yorku a zažíváme dobrodružství jak z pohádky. Zde se autorka věnovala především té romantické lince, takže romantické duše si v tomto příběhu užijí své.

"Nevím, jaké je to být do někoho zamilovaný, ale jestli být zamilovaný znamená myslet na někoho každou vteřinu každého dne... Jestli být zamilovaný znamená, že se vám změní nálada, kdykoli je ten člověk na blízku... Jestli být zamilovaný znamená, že byste pro toho člověka udělali cokoli a všechno pak jsem do tebe nekonečně zamilovaný."

Můj názor: Říká se, že druhý díl trilogie bývá výplňkový, mě to v tomto případě však takové vůbec nepřišlo. Příběh, který zde byl ukrytý se mi líbil ze všech asi nejvíc. Sice jsem měla z počátku chuť do příběhu vlézt a Eden profackovat, ale obrnila jsem se trpělivostí a stálo to za to. Připadalo mi, že New York autorce sedl nejvíc, co se týká popisu prostředí a opravdu mě to moc bavilo.

Víš, že mi chybíš?

Rodina může být někdy tím největším strašákem ve skříni, zvlášť když zevnějšek tvoří přetvářka a staré neošetřené rány... Tato knížka řeší především rodinné vztahy, ale i romantickou linku, kterou autorka však dost odbyla a bohužel se nevyhnula otřepaným klišé…

"Na svou obranu musím poznamenat, že na Den nezávislosti má každý právo vypadat jako idiot. Je to rituál, který zdůrazňuje skutečnost, že jsme svobodný národ."

Můj názor: Proč musel být poslední díl takovým zklamáním. Neříkám, že to byla naprostá hrůza, ale v knize se pomalu nic nedělo. Příběh na mě působil chvílemi přeslazeně a nebyl to podle mě závěr, se kterým by si autorka dala zas takovou práci, a kterou by si tato trilogie zasloužila. Podle mě má rozhodně autorka navíc, a tak to mohla ukázat i zde.


Co se týká knižních obálek, tak celá série k sobě krásně ladí, a to ze všech úhlů. Moc se mi líbí hřbety, na kterých je vyobrazena vždy zmenšenina Eden a Tylera. Dokonce jsem i spokojená s lidmi, kteří Tylera s Eden na obálce vyobrazují. Skvěle se totiž hodí k autorčinu popisu hlavních hrdinů. I barevně je trilogie pěkně sladěna. Rozhodně to bude skvělá ozdoba každé knihovny.

Teď už jsou na řadě mé pocity, které jsou i po odbytém závěru především kladné. Musím přiznat, že mě celá trilogie moc příjemně překvapila. Nečekala jsem, že mě bude tolik bavit a že mě tak pohltí. Od příběhu jsem se nemohla odpoutat a doslova jsem hltala každou stránku. Při čtení jsem si chvílemi dokonce připadala, jak kdybych byla znovu v pubertě. Vážně, až natolik jsem se do série ponořila. Sice mi v některých momentech nesedla hlavní hrdinka, ale dala se přežit. Na knize mi tedy nic zásadního nevadilo, a dokonce jsem se u ní i párkrát zasmála, takže splnila vše, co jsem si přála.

A teď už mé finální hodnocení celé série!


Pokud hledáte odpočinkové čtení plné romantiky, tak se po této sérii rozhodně podívejte. Nejvíc bych ji asi doporučila dívkám tak mezi čtrnácti a šestnácti lety, které si podle mého názoru příběh Eden a Tylera užijí nejvíc. Tato trilogie čtivě vypráví o rodinných vztazích, přátelství, lásce, problémy s agresí, alkoholem a drogami. Je přímo stvořená pro dnešní mládež, takže pokud vás zaujala, jděte do ní!

Znáte tuto sérii? Četli jste ji nebo alespoň její část? Pokud jste ji četli, líbila se vám? Který díl vás zaujal nejvíc? Co si o této sérii myslíte, když přihlédnete na autorčin věk?
Budu moc ráda, když mi vaše názory na tuto trilogii a autorku Estelle Maskame napíšete do komentářů. :)

Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka


Komentáře

Oblíbené články...