Tajuplná cesta po zemi Sedmi písků…

Černé znamení


Autor: Sebastien de Castell

Série: Divotvůrce 2.

Originální název: Shadowblack

Žánr: YA, fantasy

Počet stran: 360

Vydavatelství: Egmont

Oficiální anotace: Kellen opustil lid Jan'Tepu a v šestnácti letech se stal psancem. Teď se musí víc než kdy jindy spoléhat na svůj důvtip, aby přežil v zemi Sedmi písků. Chybí mu domov, rodina a Nephenie, kterou nepřestal milovat. Pak se ale potká se Seneirou, dívkou se zavázanýma očima ukrývající velké tajemství. Společně s Ferius se rozhodnou pomoct, jenže v sázce je víc, než oba tuší. Moc černého stínu sílí a Kellen má podezření, že za vším stojí jeho vlastní lid.

"Přítomnost dívky v mém věku – a obzvlášť mé ostýchavé chování vůči ní – se pro kočkoveveráka staly nekonečným zdrojem zábavy. Navrhoval nejrůznější složité namlouvací rituály, které jsem měl Seneiře předvádět, a ujišťoval mě, že je praktikují vyspělé kultury po celém světě. Bylo mi jasné, že si je vymýšlí sám."

Stal se ze mě psanec a díky mému obchodnímu partnerovi jsem pomalu vždy vyhnán z města, ve kterém jednu noc přespím. Fakt skvělé! Obchodovat s kočkoveverákem se vyplatí. No, ale co už, zatím mě vždy ze všeho vysekala Ferius a její karty. Putujeme po zemi Sedmi písků a snažíme se vyhýbat co nejvíce lidem, aby si nevšimli mého černého stínu. Po cestě však potkáváme jednu ženu s dívkou, které jsme se rozhodli doprovodit.

Když však dorazíme na místo, zjišťujeme hrozivý fakt. Moc černého stínu se nebezpečně rozléhá, a to i mimo lid Jan’Tepů. Co za tím stojí? A existuje vůbec lék? To musíme zjistit co nejdřív, než černý stín zahubí celé město. A hlavně než pohltí i mou duši…

"„Tak běž,“ pobízela mě a postrkávala svýma malýma ručkama. „Běž do svého hlučného světa se svými hlučnými starostmi. Jdi a staň se hrdinou.“ Rozhlédla se kolem sebe, jako by něco hledala. „Nebo možná mrtvolou. Nevím, co z tebe nakonec bude.“"

Černé znamení, pokračování tajemného příběhu plného záhad, kterým nás provází hlavní hrdina Kellen se svými neobyčejnými přáteli, nás opět překvapí. Tentokrát je děj díky cestování po zemi Sedmi písků a objevování nových měst poutavý od první kapitoly. Kniha se najednou stává ještě zajímavější, než byl první díl série. Navíc neztrácí svůj vtip, díky kterému je stále neuvěřitelně čtivá.

Sebastien de Castell (zdroj)
Příběh je vyprávěn ich-formou a stále je plný sarkazmu, bez kterého si Kellena nejde představit. Je zde krásně vidět, jak hlavní hrdina dospívá a kvůli tomu, že se stal vyhnancem a změnil se tak jeho život od základů, získal na věci i jiný úhel pohledu. Setkáváme se zde i se spoustou nových postav, které dějem zamíchají od základů. Ovšem mimo Kellena je zde i starý dobrý kočkoveverák, který zkrátka válí. V knize není moment, kdy by se na scéně neobjevil Reichis a vy nevyprsknete smíchy díky jeho hláškám. A co se týká Ferius, tak tu v knize máme možnost poznat zas z jiného úhlu pohledu a stává se tak pro nás ještě vetší záhadou, díky které čtenáře zaujme ještě víc.

Jak Kellen dospívá, tak s ním roste i příběh. Tentokrát děj není tak pohádkový, jako byl Divotvůrce. V Černém znamení se konečně odehrává víc akce, děj je napínavější a je zde daleko více momentů, které nás překvapí. A co se týká vtipu, tak ten prochází celým příběhem a je jeho neochvějnou součástí stejně jako je vtip samotného autora. Sebastiena de Castella si nejde s jiným autorem splést a jeho osobní kouzlo dýchá celým Kellenovým příběhem.

Obálka knihy je opět nádherná a skvěle sedí k předešlému dílu. Já mám sice raději tu první obálku s Ferius, která je do červené barvy, ale tato je taky krásná. Navíc zas perfektně vystihuje hlavní postavy, tedy Kellena, Reichise a tentokrát je tu místo Ferius Seneira, která udělá děj zas o trochu zajímavější.

Já si příběh nesmírně užila. Konečně to bylo to, co jsem očekávala od prvního dílu. Byla zde akce, více napětí a kočkoveverák mě neustále doháněl k slzám od smíchu. Jen by to už chtělo třetí díl a po něm hned čtvrtý, pátý a aby byla série kompletní tak i ten šestý. :) Jsem totiž zvědavá, co pro nás autor připraví. Sebastien de Castell je natolik sympatický, talentovaný a vtipný, že jeho knihy zkrátka nemůžou být špatné!

Stejně jako předešlý díl tak i tento doporučuji všem čtenářům nehledě na věk. Kniha je příjemné a odpočinkové čtení, které starší čtenáři můžou brát jako milou pohádku a ti mladší jako napínavý příběh plný dobrodružství v novém světě.

A teď už hodnocení!

    93%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, líbila se vám? Který díl se vám líbil víc, první nebo druhý?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)


Komentáře

  1. Moc pěkná recenze :) Ted jsem na Černé znamení úplně maximálně natěšená :) Tahle série je jednoduše skvělá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Doufám, že se ti bude Černé znamení také tak líbit. Teď už jen aby vydali pokračování. :))

      Vymazat
  2. Skvělá recenze, knihu jsem ještě nečetla, ale stejně jako první díl i tento mám na seznamu :) knih, které chci přečíst.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu. :) Doufám, že se ti bude celá série líbit. Podle mě určitě stojí za přečtení! ;)

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...