Knižní "NEJ" roku 2020

Zdravím knihomolové!

Přeji vám krásný start do nového roku! Uplynulý rok byl hektický v mnoha směrech a tím nejvýznamnějším bohužel byla celá pandemie, která s námi přechází i do roku 2021. V posledních letech jsem v tuto dobu vždy ve velkém připravovala články na blog. Tentokrát jsem se však rozhodla, že vám uplynulý rok shrnu ve zkratce na instagramu. Nemohla jsem si však odpustit můj nejoblíbenější článek, který tu pro vás vždy moc ráda chystám a vím, že i u vás si za ty roky získal určitou oblibu.


I přes všechny nesnáze, zkrachovalé plány a strach z pandemie byl rok 2020 nezapomenutelný. A tím nečekaně myslím v dobrém slova smyslu. Knižní svět stále žije, vycházejí nové příběhy a knihy se stále čtou. Co se týká přečtených knih, tak jsem to tento rok docela přehnala. Za cíl jsem si jich dala nesplnitelných 150. A kolik jsem jich přečetla? 157. Ups…

Objevila jsem však spoustu nezapomenutelných příběhů. A to v dobrém slova smyslu, tak i v tom opačném. No a s nimi přicházely i nové, ale i staré známé postavy. No a jak tedy nakonec po několikahodinovém vybírání žebříček toho "NEJ" za rok 2020 dopadl? Tak to se pojďme podívat!

1. Nejlepší knížka
Boží hrob (Jay Kristoff)

2. Nejhorší kniha
O čarodějnici, která se nenechala upálit (Amanda Lovelace)

3. Nejlepší série
Šest vran (Leigh Bardugo)

4. "Nejnezapomenutelnější" kniha/série
The Seven Husbands of Evelyn Hugo (Taylor Jenkins Reid)

5. Největší knižní překvapení
Hříšní světci (Emily A. Duncan)

6. Největší knižní zklamání
Rozetmění (Jay Kristoff)

7. Nejkouzelnější obálka
Tamařino souhvězdí (Anna Musilová)

8. Nejotřesnější obálka
Sexy mlékař (Alice Klayton)

9. Nejoblíbenější ženská postava
Ashlinn Järnheim (série Nikdynoc)

10. Nejoblíbenější mužská postava
Malachiasz Czechowicz (Hříšní světci)

11. Nejoblíbenější knižní pár
Vrána a Zmije (série Nikdynoc)

12. Nejvtipnější pár
Alex a Henry (Červená, bílá a královsky modrá)

13. Nejsympatičtější knižní postava
Ferius Parfax (Rozvratník)

14. Nejvtipnější postava
Simon Lewis (Nástroje smrti)

15. Nejlepší parta přátel
Šest vran (Leigh Bardugo)

16. Nejprotivnější postava
Rachel (Dívka ve vlaku)

17. Největší záporák, pro kterého však máte slabost
Locke (Krutý princ)

BONUS – Nejkreativnější postava, která vás donutí začít kreslit/malovat/tvořit
Clary Fray (Nástroje smrti)


Tak to by bylo… Letošní "NEJ" nebylo asi pro všechny očekávaně plné Cassandry Clare, ale i tak sem některé postavy zkrátka patří. Stále se ale divím, že to tu neovládla více, když jsem si v létě dávala ten rereading celých Nástrojů smrti. :D No a v případě Jaye Kristoffa je to přímá ukázka toho, jaký rozpol ve vás dokáže vyvolat jeden autor. Miluji jeho postavy ovšem to, jak vykrádal ke konci série Nikdynoc sám sebe… Nevím, jak to máte vy, ale já mu to Rozetmění snad nikdy neodpustím. A to to vypadalo tak slibně.

To je tedy z dnešního článku vše. Já doufám, že se vám líbil. Mám pocit, že letos jsem s některými příčkami bojovala více než obvykle. :) Nečekaně jsem však s finálním výběrem spokojená, tak snad zaujal i vás.

Co na celý žebříček říkáte? Shodneme se na některé postavě, knize, nebo obálce? Jak by vypadalo vaše knižní "NEJ" roku 2020?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)

Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka

 

Komentáře

  1. Moc hezké shrnutí :) Koukám že to byl pestrý rok, plný skvělých příběhů a postav :) Te´d lituji, že třeba Nikdynoc zatím nemám přečtenou :) takhezké čtení i v novém roce :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...