#25 Přečteno za měsíc - leden 2019

Zdravím, knihomolové!

Vítám vás u nového článku, ve kterém bych vám ráda shrnula knížky, které se mi podařilo přečíst za leden. Byl to nečekaně úspěšný start do nového roku, ale především tedy v číslech.  Podařilo se mi totiž přečíst jedenáct knih. Na příběhy jsem však bohužel takové štěstí celý leden neměla. Ovšem začalo to hodně slibně a závěr měsíce to zachránil…


Žánrově se mi podařilo sáhnout snad po všem, co mám ráda. Převládalo zde sice fantasy, ale mám tu i román pro ženy, thriller, dystopii, YA i NA román a i jeden částečný horor, který je dokonce z pera dvojice českých autorů. Máte se tedy v tomto článku na co těšit, takže pojďme rovnou na první knížku!



Sama sebou od Jojo Moyes je třetí díl bestsellerové knihy Než jsem tě poznala. Příběh Lou a Willa zná snad každá romantická duše už jen díky jeho filmovému zpracování. Jeho pokračování už však není tak úspěšné. Ale u mě tedy úspěšná jsou. Už druhý díl Život po tobě jsem si oblíbila. Sice to nebyla taková dokonalost jako první kniha, ale bavilo mě to. A tento třetí díl byl ještě lepší než druhý! Příběh se mi líbil hlavně díky tomu, že autorka dokáže dát do každé své knihy hloubku a nějakou myšlenku, která vás donutí přemýšlet. A tady tomu nebylo jinak. Opět vám její knihu můžu jen a jen doporučit!

Mé hodnocení…     93%

Celou recenzi na tuto knihu najdete ZDE.



Ke knize Nejdelší den Adama T. od Patricka Nesse jsem se dostala díky jedné soutěži a nemohla jsem vyhrát žádný lepší příběh. Byla to má první kniha od tohoto autora a já si jeho styl psaní okamžitě zamilovala. Navíc samotní hlavní hrdinové mi sedli a já si příběh užívala od začátku do konce. A ta linka magického realismu… Fantasie… Vážně nádherný příběh!

Knihu jsem ohodnotila…     89%

Recenzi na Nejdelší den Adama T. najdete ZDE.



Když jsem k Vánocům dostala box ACOTARu, dala jsem si za úkol ho celý v lednu přečíst. Takže jsem se do prvního dílu, Dvoru trnů a růží, hned pustila a bylo to až nečekaně čtivé. Sice jsem z knihy nebyla tak nadšená, jako ze Skleněného trůnu a stále jsem uvažovala o tom, zda knihu skutečně napsala Sarah J. Maas, ale šlo to. Bylo to odpočinkové fantasy a rozhodně zajímavý retelling na Krásku a zvíře…

Knihu jsem ohodnotila…     78%

Recenzi na celou sérii najdete ZDE.



Dvůr mlhy a hněvu od Sarah J. Maas je druhým dílem série ACOTAR a snad tím nejoblíbenějších u fanoušků této série. Očekávala jsem tedy naprostou pecku, ale byla jsem spíše zklamaná. Sice to byl ten nejlepší díl, ale stále se to nevyrovnalo Skleněnému trůnu. Navíc ta přehnanost erotických scén… Chvílemi to ani nebylo fantasy, které to být mělo. Ovšem ty bojové scény byly vážně vydařené a opět byla kniha skvěle čtivá!

Mé hodnocení…     88%

Recenzi na celou sérii najdete ZDE.



Když už jsem měla za sebou dva díly, pustila jsem se i do posledního. Dvůr křídel a zmaru od Sarah J. Maas… Doufala jsem ve skvělý závěr, ale tohle byl ten nejhorší díl celé trilogie. Prvních sto stran se ještě četlo vcelku dobře, jenže pak to pro mě bylo utrpení. Postelových scén zde bylo tolik, že jsem je už málem začala přeskakovat a akce tu byla nulová. Celá kniha navíc působila moc pohádkově a vůbec jsem ten příběh autorce nevěřila. Tohle bohužel bylo jedno velké zklamání, které jsem od Sarah J. Maas nečekala…

I tak jsem poslednímu dílu dala…     71%

Recenzi na celou sérii najdete ZDE.



Pak jsem si chtěla zpravit chuť a sáhla jsem po čtečce, ve které jsem měla už od Humbooku uloženou knihu Devadesátkrát jinak od Erica Walterse. Očekávala jsem krásný oddechový příběh plný letní atmosféry a nějakého toho románku. Ani jednoho jsem se nedočkala. Celá kniha byla naprostou tragédií a návodem na to, jak se rozhodně nechovat než na to, jak si pořádně užívat života. Tato kniha je žhavým adeptem na tu nejhorší za celý rok, a to je teprve leden. Každopádně doufám, že nic horšího se mi tento rok už do rukou nedostane…

Mé hodnocení…     31%



Teď už jsem vážně potřebovala nějakou tu pecku a poslední nadějí, kterou jsem u sebe v knihovně našla, byla Smrtka od Neala Shustermana. Kniha mě moc bavila a nečíst před ní autorovu knihu Bez šance, byla bych z celého příběhu ještě více nadšená. I tak jsem si však u knihy krásně odpočinula a bavila mě. Už aby byl duben a vyšel druhý díl!

Smrtce jsem dala…     87%

Recenzi na tuto knihu najdete ZDE.



V lednu jsem se pustila i do jedné české knihy, a to prvotiny autorské dvojice Elaine a Vincenta Lóre, Počátek v konci. Příběh v sobě ukrýval fantasy román s hororovými prvky, ale bohužel byl na můj vkus chvílemi až moc přeplácaný a ani hororové to až tak nebylo… Očekávala jsem od knihy víc. I tak ale jejího přečtení nelituji a jsem ráda, že jsem si přečetla knihu zas od jiných začínajících autorů…

Knihu jsem ohodnotila…     73%

Pokud vás zajímá má recenze na Počátek v konci, najdete ji ZDE.



Když mi dorazila kniha Sklenice srdíček od Jennifer Hillier, musela jsem se do ní hned pustit. Anotace slibovala poutavý thriller a přesně toho jsem se dočkala. U příběhu se dalo krásně odpočinout, přitom mě naplno pohltil a naprosto mě dostal ze čtecí krize, do které jsem přes týden postupně upadala. Autorka píše skvěle záživně a upoutá vás od první stránky. Pokud něco podobného hledáte, tak vám knihu moc doporučuji.

Mé hodnocení…     91%

Celou recenzi najdete ZDE.



Předposlední knihou, kterou se mi v lednu podařilo přečíst, je sbírka moderní poezie O princezně, která se zachránila sama od Amandy Lovelace. Kdybych se nebrzdila, málem jsem knihu přečetla za jeden večer. Příběh, který autorka za pomoci básní vypráví, byl až neuvěřitelně silní a několikrát mě málem dohnal k slzám. Tento rok by snad u Yoli měla vyjít další sbírka této autorky a já se už nemůžu dočkat, až se do ní pustím…

Kniha byla skvělá, ale i tak se mi do rukou dostaly už lepší sbírky, proto tuto hodnotím…     90%

Mou recenzi na tuto knihu najdete ZDE.



Konečně se dostáváme k poslední knize a tou je Alfa samec od Vi Keeland. Po Dvoru trnů a růží jsem si myslela, že na žádný New Adult román tento měsíc nedojde, ale chtěla jsem nějakou jednohubku, a tak jsem nakonec sáhla po této knize. A co na to říct… Příběh mě bavil od začátku do konce a já se na závěru dokonce divila, že už to mám přečtené. Tak mě to pohltilo, že jsem přestala i vnímat čas. Tato knížka se mi skvěle trefila do nálady a pokud hledáte příběh, u kterého vypnete, Alfa samce vám doporučuji.

Mé hodnocení…     82%

Recenzi, kterou jste si odhlasovali na Instagramu, máte ZDE.


Sláva, jsme u konce! Já doufám, že se vám mé lednové "Přečteno" líbilo. Sice bylo dlouhé, ale snad jste zde našli nějakou tu inspiraci na čtení. Byl celkem oříšek vybrat knihu, která se mi za leden líbila nejvíc. Ovšem když se zamyslím nad tím, na který příběh nejvíce vzpomínám, tak je to jednoznačně Nejdelší den Adama T. od Patricka Nesse. Tato kniha je tedy pro mě nejlepším lednovým příběhem a já vám ji moc doporučuji!

Jaký byl váš leden? Kolik knih jste přečetli a jaký váš příběh vás nejvíce upoutal? Četli jste některou knihu z těch, které jsem přečetla za leden já? Jak se vám líbila?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentářů. :)

Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka


Komentáře

  1. Teda! Slušná hromádka přečtených knih! Smrtka a dvojka Dvorů patří mezi moje oblíbené knihy. Četla jsem i básnickou sbírku, která byla také moc povedená :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Smrtka patří také mezi mé oblíbence. Už aby vyšel druhý díl. :))

      Vymazat
  2. Velmi dobry vyber knih. Mna Kosec (Smrtka) strhla a brutalne sa tesim na pokracovanie. Tiez som dokonca precitala Na dvore z hmly a besu. U nas trojka este nie je, takze si musim pockat - aj ked som skoro neodolala a kupila si ceske vydanie 😂... mne sa tam celkom tie postelocky a romantarny pacia. Je to proste kniha pre dievcata, kde je tej akcie minimum. Skor mi lezie na nervy Feyre, ktora sa umelo snazi byt najlepsia a nenahraditelna 😅

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se Smrtka líbila i tobě. Na ten druhý díl také nedočkavě čekám. XD Co se týká Dvoru, tak se divím, že sis nekoupila v ČJ už dvojku. Co jsem tak zaslechla, tak u vás bylo její vydání na delší lokty... A neboj, i mě Feyre štvala. Ono tam toho bylo víc. XD :))

      Vymazat
  3. koukam ze byl maraton Dvora :-D taky se do nej jednou pustim, ale asi si pockam, za bude kompletni :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jop, maraton Dvora to byl, ale bohužel ne až tak příjemný... :/ Ze začátku to však šlo. :))

      Vymazat
  4. NA Nejdelší den Adama T. se taky chystám, ráda vidím pozitivní hodnocení :) Dvorům už asi na chuť nepřijdu - jednička ani dvojka mě nijak extra nebavily, takže se do třetího dílu ani enplánuji pouštět. A Smrtka je výborná, ta snad ani horší hodnocení dostat nemůže :D
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to doufám, že se ti Nejdelší den Adama T. bude líbit. :) Jinak s tím Dvorem to chápu. Kdybych k Vánocům nedostala celý box, tak bych se do třetího dílu nejspíš také nepouštěla... A ano, u Smrtky to snad ani jinak nejde. :D

      Vymazat
  5. Paní tolik přečtených knih! Na sérii dvoru si chci taky vrhnout ale nějak se k tomu nemohu dokopat! Jak vidím tak si smrtku asi musím pořídit ♥

    Furt nevím zda se pustit do dalších dílu od JoJo dost se toho bojím :/ Ale hodnocení máš kladné.

    Nejdelší Adama T. mě popradvě moc nebavilo ...

    Přeji ti jak je další měsíc úspěšný :) ♥

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Smrtku si rozhodně pořiď! Z té už se stává pomalu povinnost. XD Co se týká Jojo, tak já mám ráda i pokračování Než jsem tě poznala, ale je potřeba počítat s tím, že to bude jiné... S tím Adamem mě to mrzí. :( A moc děkuji! <3 Také ti přeji další měsíc úspěšný!

      Vymazat
  6. Vidím, že máme veľmi podobný vkus na knižky :)
    Tróny sú pre mňa jednou zo srdcoviek a k Nessovi je asi zbytočné sa nejako vyjadrovať :) Ness je proste už pre mňa klasika, ktorá ma nikdy nesklame :)
    Smrtka bola pre mňa inak jednou z najlepších kníh, ktoré som čítala minulý rok :)

    Never Trust a Duck

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trůny mám také ráda, ale Dvory jsou na tom u mě o dost hůře... Já se už nemůžu dočkat, až se do dalšího Nesse pustím. Doufám, že mě jeho další kniha nezklame. :))

      Vymazat
  7. Fíha! Pekná hromádka a niektoré knižky sú poriadne tehly. Oproti mojím 2 knihám je to obrovská nálož. Ja som zatiaľ čítala len prvý diel Dvorov a bola som na tom podobne (dala som trošku vyššie hodnotenie). 90x jinak sa mne pre zmenu páčila. Na Smrtku a Nessa sa ešte len chystám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem byla z 90x jinak nesmírně zklamaná. Celý příběh byl za mě postavený na hlavu. Nápad to mělo, ale bohužel to bylo za mě všechno... Ať se ti Smrtka i Ness líbí! :)

      Vymazat
  8. Teda knih jsi přečetla požehnaně a mě osobně fascinuje, jak na všechny zvládáš hned psát recenze! :) Já za leden přečetla tuším 18 knih. :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, s těmi recenzemi jsem teď krapet pozadu, takže to až tak nezvládám. :)) To mě fascinuje tvých 18 knih. K tomuhle číslu jsem se zatím nedostala a tak trochu doufám, že ani nedostanu. To bych ty recenze pak nezvládala vůbec. :D

      Vymazat
  9. Hezká hromádka přečtených knih a moc hezký článek, tyhle mám nejraději :) Já jsem sice nepřečetla tolik knih, ale také jsem četla Smrtku a ta byla za mě nejlepší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Také mám tyto články nejraději. :) Smrtka je vážně povedená, takže se nedivím. Už aby byl venku druhý díl. <3

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...