Člověk vidí to, co chce vidět…

Sklenice srdíček


Autor: Jennifer Hillier

Originální název: Jar of Hearts

Žánr: Thriller, krimi

Počet stran: 360

Vydavatelství: Baronet

Oficiální anotace: Když beze stopy zmizí šestnáctiletá Angela Wongová, jedna z nejoblíbenějších dívek ve škole, nikdo si nedokáže představit, že by s tím měla cokoli společného její nejlepší kamarádka Georgina (Geo) Shawová. A určitě to nenapadne ani kamaráda obou dívek Kaisera Brodyho.
O čtrnáct let později jsou Angeliny ostatky nalezeny nedaleko místa, kde Geo vyrůstala. Z Kaisera se mezitím stal detektiv, jenž konečně zjistí pravdu: Angela byla obětí Calvina Jamese, který poté zavraždil nejméně tři další ženy.
Pro úřady je Calvin sériovým vrahem, avšak pro Geo je kýmsi úplně jiným. Na střední škole byl její první láskou a ona s ním prožívala vášnivý vztah až do noci, kdy byla zabita Angela. Čtrnáct let věděla, co se s Angelou stalo, aniž by o tom komukoli řekla. Pak byla zatčena a poslána na pět let do vězení.
Calvin je tou dobou odsouzen na doživotí, ale nedlouho po uvěznění se mu podaří uprchnout. Krátce před Geiným propuštěním jsou nedaleko místa původního zločinu nalezena další mrtvá těla. Kaiser věří, že vrahem je opět Calvin, a obává se, že také Gein život může být v ohrožení.

"Kdo tvrdil, že lhát je těžké, mýlil se. Lhát bylo snadné. Bylo to, jako když rozžhavený nůž zajede do másla, které má pokojovou teplotu."

Čtrnáct let… Čtrnáct led trvalo, než byly objeveny ostatky Angely Wongové. Mé nejlepší kamarádky a spolužačky, která zmizela, když nám bylo šestnáct. Já, Angela a kamarád Kaiser jsme byli těmi nejlepšími přáteli. Jenže pak se něco pokazilo. Někdo to pokazil. Calvin James. Má první velká láska. Kluk, kterého jsem bezmezně milovala. Jenže pak zabil Angelu a já to celých čtrnáct let držela v tajnosti.

Po těch dlouhých letech se můj život naprosto změnil a pak ho převrátilo naruby vězení. Calvin z něj utekl. A můj bývalý nejlepší kamarád Kaiser se stal policistou a chce ho za každou cenu chytit. Já už však budu za pár dní propuštěna z vězení. Chci začít od začátku. Jenže Calvin se připomene. Začne znovu vraždit a své dvě nové oběti zakope na stejné místo, kde byla nalezena Angela. Do lesa za mým domem. Posílá mi tím jasný vzkaz. Můžete se pokoušet utéct před minulostí, ale ona vás vždy dožene…

"Pocit viny však stále přetrvává. Páchne jako neviditelný kousek hnijícího odpadku pod vaší postelí, kterého se nezbavíte bez ohledu na to, kolikrát se pokusíte to tam všechno vyčistit. Protože ten pach – tlejícího těla či tlející duše – to jste vy."

Jennifer Hillier (zdroj)
Kniha, díky které proniknete do ženské věznice, ale i k vyšetřovatelům sériových vražd a ani na chvilku se nebudete nudit. To je Sklenice srdíček. Nový mrazivý thriller z pera Jennifer Hillier. Autorky, která se v Čechách představila čtenářům již svými třemi knihami, a to příběhy Pronásledovaná, Řezník a Wonderland.

Sklenici srdíček autorka vypráví er-formou a děj je rozdělen na pět částí. Vypravěč v první, třetí a páté části provází hlavní ženskou hrdinku Geo a ve zbylých dvou zas policistu Kaisera. Jejich osudy se po mnoha letech střetávají a mi máme možnost nahlédnou jak do jejich přítomného života, tak i do minulosti. Autorka svým čtenářům díky retrospektivě skvěle vyobrazuje celý jejich příběh. Nahlédneme tak do momentu, kdy Geo a její parta poprvé potkali Calvina, ale i do osudné noci, kdy byla zavražděna Angela. Díky způsobu, jakým autorka prolíná vyprávění přítomnosti s minulostí, dokáže naprosto pohltit čtenáře a dát mu pocit, že i takovýto mrazivý příběh může být realitou.

Zpočátku může být trochu obtížnější se v příběhu vyznat, ale jakmile se začtete, knihu nebudete chtít odložit. Některé části příběhu se dají předvídat, ale i tak zde jsou zvraty, které vás dokáží překvapit a vy nad nimi bude žasnout. Děj je nápaditý, chvílemi až překvapivě surový a reálný, stále máte pocit, že se něco děje, a pořád budete na pochybách, co je pravda a co lež. Celý příběh s vámi zatočí tak, že po přečtení nebudete vědět, jestli vyhrála spravedlnost či přetvářka. Kniha zkrátka zůstane uvězněna ve vaší mysli…

(zdroj)
Obálka knihy je za mě naprosto skvělá. Jsem vážně nadšená z té České. Sice i přebal originálu není špatný, ale nezaujme na první pohled tolik. Navíc naše obálka podtrhuje tu mrazivou atmosféru knihy a k příběhu krásně sedí. A ten název?! Celé se to nádherně doplňuje a co se týká právě toho přebalu, tak podle mě je zatím nejhezčí ze všech autorčiných knih.

A co si o knize myslím já? Jsem nadšená, ale to už jste asi pochopili. :) Příběh mě zaujal od první kapitoly a kdybych si závěr nešetřila na neděli, zhltla bych knihu hravě za den. Sklenice srdíček je perfektní thriller, který mě vytáhl ze čtecí krize, do které jsem dva týdny postupně upadala. Přesně takovýto příběh jsem potřebovala a mé nadšení z této knihy je pomalu nepopsatelné. Bavila mě hlavní hrdinka, která mě postupným odhalováním pravdy stále překvapovala. Nedá se napsat, že vždy kladně, ale od začátku do konce mě bavila. Také mě upoutal ten náhled skrz Geo do ženské věznice, což je něco, co jsem v knize zatím neměla a nečekaně mě to upoutalo. No zkrátka jsem autorčině vyprávění podlehla a jelikož to byla první kniha, kterou jsem od ní četla, moc ráda sáhnu i po další.

Příběh doporučuji každému čtenáři – především tedy čtenářkám –, kteří hledají odpočinkový thriller plný tajemství, nenávisti, zákeřné minulosti, surových scén, ale také o lásce a přátelství…

A teď už hodnocení!

    91%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, jak se vám líbila? Četli jste jinou knihu od Jennifer Hillier? Kterou a jak se vám líbila? Jaký autorčin příběh byste mi doporučili nejvíce?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentářů. :)

Za poskytnutí tohoto recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Baronet, u kterých si knihu Sklenice srdíček můžete pořídit.


Komentáře

  1. O knize slyším poprvé, ale teda musím říct, že mě zaujala na první dobrou! :) Jen teda obálka se mi narozdíl od tebe vůbec nelíbí O:)

    Gabux

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že tě zaujala. Vážně ti ji moc doporučuji! :) Tak každý máme jiný styl, co se přebalů týká. Já jsem raději za tu českou, protože ta zahraniční mi připomíná spíše nějaký román a takovýto příběh bych v knize pak nečekala...

      Vymazat
  2. Knížku jsem zaregistrovala teprve nedávno a myslím, že hlavně díky tobě. Líbí se mi, jak tě kniha nadchla, ale obávám se, že mě by úplně nesedla :/

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je HUSTY :D Naopak vraždy a krev mám zase u čtení moc ráda, ta naše obálka se mi moc nelíbí ale za originál je fakt super ♥

    Doufám, že na ní jednou narazím :)

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to doufám, že na tuto knihu narazíš brzy. :)) Přeji hezké čtení až se do příběhu pustíš. :)

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...