Vyhodnocení Knižní a Čtenářské výzvy 2018

Zdravím, knihomolové!

Vítám vás v novém roce a doufám, že se vám včerejší start povedl podle plánů. Třeba i s nějakou tou knihou. :)) Jak už jste z nadpisu článku poznali, dnes tu pro vás mám vyhodnocení výzev, týkajících se knih, z minulého roku. Musím napsat, že, co se knih týká, minulý rok byl fantastický. Po většinu času se mi do rukou dostávaly samé dobré knihy, které se snad četli sami, protože jinak si nedokážu vysvětlit to finální číslo…


Nejdříve ale pojďme ke Čtenářské výzvě z Databáze knih, které jsem se minulý rok opět zúčastnila. Měla jsem vcelku velké plány, dokonce i do každého tématu vybranou knihu, ale jaksi jsem ji od léta vypustila a naprosto na tuto výzvu zapomněla. No, takže se mi nakonec podařilo splnit pouhých 75%. Dokonce jsem na tom hůř než minulý rok. Pokud jste četli můj článek Knižní výzva 2019, tak už víte, že Čtenářskou výzvu nejspíše vynechám a pustím se naplno do té Knižní, ve které jsem si rozhodně nedala malé cíle. A jestli vás zajímá, jaké knihy jsem do své Čtenářské výzvy 2018 zapojila, odpověď naleznete ZDE.

Teď už ale konečně k knižní výzvě, kterou poslední roky pořádá Ells!


Rok 2018 u mě začal větou: „Ve volném čase se budu věnovat blogu a čtení, ale i svým jiným koníčkům!“ No… a jak to dopadlo? Tak například: fotky, na kterých není kniha, jsem snad fotila jen týden na dovolené a tužku nebo cokoli jiného, čím bych kreslila/malovala a rozvíjela jiným směrem svou kreativitu, jsem do rukou vzala také poskromnu… Sečteno podtrženo, četla jsem daleko víc a mám pocit, že jsem se snad zbláznila. Co se samozřejmě týká těch jiných koníčků, tak ty jsem naprosto zazdila. Ale nestěžuji si. Knihy jsou část mě samotné a nedokážu si představit být bez možnosti prožívat díky nim nová a napínavá dobrodružství.

Svůj cíl Knižní výzvy jsem tedy pokořila, a to už v srpnu. Šedesát knih, které jsem si dala za cíl, jsem slupla jako malinu, a tak jsem si výzvu navýšila na devadesát knih. Ale ani to mi nestačilo. Nakonec jsem se rozhodla, že už odmítám své čtecí tempo popohánět k ještě vyšší rychlosti a další update Knižní výzvy jsem nedělala, ale teď nevěřím svým očím. Tohle číslo by mě totiž v životě nenapadlo!


  1.  Polibek v New Yorku (Kiss Me in New York) - Catherine Rider     RECENZE
  2.  Harry Potter a vězeň z Azkabanu #3 (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban) - J. K. Rowling
  3.  Z kostí a inkoustu #1 (Ind and Bone) - Rachel Caine     RECENZE
  4.  Lásce na stopě #1 (The Love Detective) - Alexandra Potter     RECENZE
  5.  Políbená ledem #2 (Ice Kissed) - Amanda Hocking     RECENZE celé série
  6.  Křišťálové království #3 (Crystal Kingdom) - Amanda Hocking     RECENZE celé série
  7.  Dívka na kusy (Girl in Pieces) - Kathleen Glasgow     RECENZE
  8.  Hořká chuť lásky #1 - Lenka Lanczová
  9.  Diabolik #1 (The Diabolic) - S. J. Kincaid     RECENZE
  10.  Tvůj perfektní rok (Dein perfektes Jahr) - Charlotte Lucas     RECENZE
  11.  Královna Tearlingu #1 (Queen of the Tearling) - Erika Johansen     RECENZE celé série
  12.  Tažení do Tearlingu #2 (The Invasion of the Tearling) - Erika Johansen     RECENZE celé série
  13.  Hodnej kluk #1 (Good Boy) - Sarina Bowen, Elle Kennedy     RECENZE
  14.  Osud Tearlingu #3 (The Tale of the Tearling) - Erika Johansen     RECENZE celé série
  15.  Hadrový panák #1 (Ragdoll) - Daniel Cole     RECENZE
  16.  Z vůle Luny #1 (Moon Chosen) - P. C. Cast     RECENZE
  17.  Muffin a čaj - Theo Addair     RECENZE
  18.  Cinder & Ella #1 (Cinder a Ella) - Kelly Oram     RECENZE
  19.  Skrytá píseň (Девушка с плеером) - Valentina Nazarova     RECENZE
  20.  Do posledního dechu #4 (Last Breath) - Robert Bryndza     RECENZE
  21.  Učiněná katastrofa #2 (Walking Disaster) - Jamie McGuire
  22.  Podělaným navrch (The Upside of Unrequited) - Becky Albertalli     RECENZE
  23.  Ross Poldark - Návrat domů #1 (Ross Poldark) - Winston Graham
  24.  Harry Potter a ohnivý pohár #4 (Harry Potter and the Goblet of Fire) - J. K. Rowling
  25.  Papíroví duchové (Paper Ghosts) - Julia Heaberlin     RECENZE
  26.  První život #1 (Firstlife) - Gena Showalter     RECENZE
  27.  Zůstaň #2 (Stay) - Sarina Bowen, Elle Kennedy     RECENZE
  28.  Vytoužené dítě (The Wish Child) - Catherine Chidgey     RECENZE
  29.  Sedmá oběť #1 (The 7th Victim) - Alan Jacobson     RECENZE
  30.  Navždy #1 - Maya Sinay     RECENZE
  31.  Nesmrtelní z Meluhy #1 (The Immortal of Meluha) - Amish Tripathi     RECENZE
  32.  Sexy farmář #1 (Nuts) - Alice Clayton
  33.  Den co den #1 (Every Day) - David Levithan     RECENZE
  34.  The Crown - Podrobná historie (The Crown: The Official Companion) - Rober Lacey     RECENZE
  35.  Hořící stránka #3 (The Burnning Page) - Genevieve Cogman     RECENZE
  36.  Šťastě až navěky #2 (Happily Ever After) - Kelly Oram     RECENZE
  37.  Bez šance #1 (Unwind) - Neal Shusterman     RECENZE
  38.  Maják v bouři (Fisher's Light) - Tara Sivec
  39.  Tajemství skotské krve - Jan Hrdina     RECENZE
  40.  Ohnivé ostří #2 - Kristina Hlaváčková     RECENZE
  41.  Pán stínů #2 (Lord of Shadows) - Cassandra Clare
  42.  Jedna želva za druhou (Turtles All the Way Down) - John Green     RECENZE
  43.  Normálně jiní (Differently Normal) - Tammy Robinson     RECENZE
  44.  Wonder Woman: Válkonoška #1 (Wonder Woman: Warbringer)
  45.  Něco skutečného (When It's Real) - Erin Watt     RECENZE
  46.  Lord John a Bratrstvo čepele #2 (Lord John and the Brotherhood of the Blade) - Diana Gabaldon     RECENZE
  47.  Reneráti #1 (Renegades) - Marissa Meyer     RECENZE
  48.  Duchennovi jezdci aneb Život se svalovou dystrofií - Josef "Káďa" Kadeřábek, Martin Krček, Jakub Šudák     RECENZE
  49.  Kaleidoskop srdcí #1 (Kaleidoscope Hearts) - Claire Contreras
  50.  Artemis (Artemis) - Andy Weir     RECENZE
  51.  Drž mě pevně #2 (Hold Me Closer: A Tiny Cooper Story) - David Levithan     RECENZE
  52.  Famfrpál v průběhu věků (Quiddich through the Ages) - J. K. Rowling     RECENZE
  53.  Ready Player One (Ready Player One) - Ernest Cline     RECENZE
  54.  Černooká - Anna Musilová      RECENZE
  55.  Drtič #2 (Crush) - Alan Jacobson     RECENZE
  56.  Řekni něco legračního (Drunk Dial) - Penelope Ward     RECENZE
  57.  Feminismus je pro každého (We Should All Be Feminist) - Chimamanda Ngozi Adichie     RECENZE
  58.  Věž úsvitu #6 (Tower of Down) - Sarah J. Maas
  59.  Papírová srdce #2 (Paper Hearts) - Claire Contreras
  60.  Dej mi své jméno (Call Me By Your Name) - André Aciman     RECENZE
  61.  Víš, že tě miluju #1 (Did I Mention I Love You) - Estelle Maskame     RECENZE celé série
  62.  Temný duet #2 (Our Dark Duet) - Victoria Schwab      RECENZE
  63.  Potížistka - Lenka Lanczová
  64.  Naslouchač #1 - Petra Stehlíková     RECENZE
  65.  Předobrý život (Very Good Live)- J. K. Rowling     RECENZE
  66.  Víš, že tě potřebuju #2 (Did I Mention I Need You) - Estelle Maskame     RECENZE celé série
  67.  Víš, že mi chybíš #3 (Did I Mention I Miss You) - Estelle Maskame     RECENZE celé série
  68.  Mrtví kráčí po zemi: Život v ráji #0,5 - Martin Štefko     RECENZE
  69.  V dobrém i zlém (You were made for this) - Michelle Sacks     RECENZE
  70.  Tisíc kousků tebe #1 (A Thousand Pieces of You) - Claudia Gray     RECENZE
  71.  Ostrov smrti - Jan Cimický     RECENZE
  72.  Něco mezi tím (Something in between) - Melisa de la Cruz     RECENZE
  73.  Faja #2 - Petra Stehlíková     RECENZE
  74.  Náhodní lháři #1 - Lena Valenová     RECENZE
  75.  Deset tisíc nebí nad tebou #2 (Ten Thousand Skies Above You) - Claudia Gray     RECENZE
  76.  Divotvůrce #1 (Spellslinger) - Sebastien de Castell     RECENZE
  77.  Na okraji #1 (Annabelle) - Lina Bengtsdotter     RECENZE
  78.  Námi to končí (Is Ends With Us) - Colleen Hoover     RECENZE
  79.  Černé znamení #2 (Shadowblack) - Sebastien de Castell     RECENZE
  80.  Zakázané ovoce (Foreign Fruits) - Jojo Moyes     RECENZE
  81.  Krutý princ #1 (The Cruel Prince) - Holly Black     RECENZE
  82.  Chladnokrevně #5 (Cold Blood) - Robert Bryndza     RECENZE
  83.  Monology do tmy - Barbora Rooster     RECENZE
  84.  Po tvém boku (By Your Side) - Kasie West
  85.  Dopis (The Letter) - Kathryn Hughes     RECENZE
  86.  Milá Bridget, chci tě (Dear Bridget, I Want You) - Penelope Ward & Vi Keeland     RECENZE
  87.  Čas vlků (Vargarnas Tid) - Elisabet Nemert     RECENZE
  88.  Zrychlení #3 (Velocity) - Alan Jacobson     RECENZE
  89.  Věř mi (Trust) - Kylie Scott     RECENZE
  90.  Harry Potter a Fénixův řád #5 (Harry Potter and the Other of the Phoenix) - J. K. Rowling
  91.  Warcross #1 (Warcross) - Marie Lu     RECENZE
  92.  Loutkář #2 (Hangman) - Daniel Cole     RECENZE
  93.  Jediná maličkost (One Small Thing) - Erin Watt     RECENZE
  94.  Terapie sdílením - Ester Geislerová & Josefina Bakošová
  95.  Všechno je v pohodě (We Are Okay) - Nina LaCour     RECENZE
  96.  Z ohně a papíru #2 (Paper and Fire) - Rachel Caine     RECENZE
  97.  Polibek v Paříži #2 (Kiss me in Paris) - Catherine Rider     RECENZE
  98.  Kodex lovce stínů (The Shadowhunters Codex) - Cassandra Clare & Joshua Lewis     RECENZE
  99.  Batman: Náměsíčnice #2 (Batman: Nightwalker) - Marie Lu
  100.  Oba na konci zemřou (They Both Die at the End)  - Adam Silvera     RECENZE
  101.  Zámek v oblacích (Wolkenschloss) - Kerstin Gier     RECENZE
  102.  After: Polibek #1 (After) - Anna Todd
  103.  Marlene #2 (Marlene) - Hanni Münzer     RECENZE
  104.  Dračí město #1 - Petra Machová     RECENZE
  105.  Růže pro Charlotte (Flower) - Elizabeth Craft & Shea Olsen
  106.  Lískový les #1 (The Hazel Wood) - Melissa Albert     RECENZE
  107.  Láska a jiná vykolejení (Love and Other Train Wrecks) - Leah Konen     RECENZE
  108.  King #1 (The King) - T. M. Frazier     RECENZE
  109.  Harry Potter a princ dvojí krve (Harry Potter and the Half-Blood Prince) - J. K. Rowling
  110.  Bojovnice slunce #2 (Sun Warrior) - P. C. Cast     RECENZE

A je to tady naprostý důkaz toho, že mé čtecí tempo – nebo alespoň já – není normální. Přikláním se tedy spíš sama k sobě. :)) Ovšem jsem s tím naprosto spokojená. XD Přečetla jsem nádherných 110 knih, ani jeden příběh jsem nenechala nedočtený na stole, a hlavně jsem objevila kouzlo novodobých českých autorů. Povedlo se mi navíc zabrousit i do trochu – pro mě – nových žánrů a uzavřít novou spolupráci s mým milovaným Baronetem.

Co se tedy knih týká, tak za mě byl rok 2018 dokonalý a jsem nesmírně zvědavá, co mi přinese rok 2019. Co už však teď vím, tak tím je to, že nás čeká hromada skvělých novinek. A to je přeci sen každého vášnivého knihomola. No ne? :)

Jaký byl váš rok 2018? Jaké výzvy jste se zúčastnili a která vás nejvíce bavila? Překonali jste sami sebe anebo jste, bohužel, neměli tolik volného času na čtení?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentářů. :)

Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka

Komentáře

  1. Musím říct, že obdivuji počet přečtených knih :O tolik se mi snad nikdy přečíst nepodaří, ale kdo ví. Třeba se někdy překonám nebo aspoň pak na stará kolena hh :))

    můj rok 208 byl ve všech směrech hektický a pořád ještě z poloviny učící - zkoušky a státnice. Ale jak víš, tak to dopadlo všechno dobře ^_^ i to že jsem hned našla práci beru jako velké plus. Takže byl pro mě tenhle rok nejen hektický, ale taky úspěšný a doufám, že rok 2019 bude ještě lepší ^^

    V knižní výzvě jsem se nepřekonala, dala jsem stejně jako minulý rok 55 knih. Se školou to bylo asi mé maximum. Každopádně doufám, že tenhle rok se mi podaří přečíst aspoň těch 60 :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že na stará kolena se ti to povede rozhodně! XD

      Na to kolik jsi toho v roce 2018 měla, jsi zvládla přečíst nádherný počet knih. Kdybych jich dřív při škole tolik přečetla já, byla bych v sedmém nebi. :))

      Držím palce, ať se ti tvá vysněná šedesátka vydaří a co nejvíc tě baví tvá práce! Krásný rok 2019! <3

      Vymazat
  2. Wow, to je pořádná hromada přečtených knih! Já jsem jich přečetla 70 :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 70 knih je krásný počet. Ať se ti daří i tento rok! :)

      Vymazat
  3. Šárko, to je krásné! Moc gratuluji k úspěšnému roku a přeji do dalšího roku aby byl ještě lepší než tento :-) Také jsem v tomto roce začala objevovat kouzlo českých autorů a zkusila i jiné žánry a zjistila jsem, že pestrost v knihách není rozhodně na škodu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a také ti přeji co nejúspěšnější rok 2019!

      Vymazat
  4. Máš veľmi slušný zoznam prečítaných kníh! Gratulujem a prajem tento rok podobné (ak nie aj lepšie) čitateľské úspechy <3 Ja som si predsavzala 100 kníh, tak uvidíme ako to pôjde :D

    Jaji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a také přeji, ať se ti podaří tvůj cíl 100 knih přečíst! :)

      Vymazat
  5. Hlavně gratuluju, že stíháš všechno recenzovat... Já sice čtu fakt hodně (za loňský rok mám 150 knih), ale nestíhám psát recenze. S tím bych chtěla v příštím roce něco udělat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a držím palce, ať se ti podaří v příštím roce najít si i víc času na psaní recenzí. :) Já si vždy určím, zda na knížku budu psát, či ne, a pak mám vždy radost, když se pustím do knihy, na kterou recenzi psát nebudu. :)) Připadá mi, že to pak rychleji utíká. XD

      Vymazat
  6. Moc gratuluju a můžu jenom tiše závidět. :) Ať je i tenhle rok stejně plodný na přečtené knihy. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Také přeji co nejlepší knižní - ale i osobní - rok 2019! :)

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...