Zrod nového světa se blíží…

Bojovnice slunce


Autor: P. C. Cast

Série: Příběhy z nového světa 2.

Originální název: Sun Warrior

Žánr: YA, fantasy, román

Počet stran: 591

Vydavatelství: YOLI

Oficiální anotace: Mari z klanu Poutníků a Nik z Lesního kmene stáli ještě nedávno jako členové soupeřících klanů proti sobě. Teď však bojují bok po boku, i se svými psími kumpány, aby zachránili nejen jeden druhého, ale i svou nově vytvořenou smečku.
Lovec Thaddeus zradil vlastní lid a přispěl k jeho zhoubě způsobené lesním požárem. To mu však nestačí. Touží po vládě nad kmenem a viní Mari ze všeho zlého, co jeho kmen i jej samotného postihlo. Udělá všechno, aby získal moc, i kdyby tím měl zničit vše, co mu stojí v cestě.
V otráveném a zpustošeném městě se mezitím Mrtvý zrak stává ochotnou nádobou pro probuzeného Boha Smrti. Ten má své vlastní plány a využije kohokoli, včetně šíleného Thaddea, aby je naplnil.

"Temnota nabírá na síle.
Svět ovládly šílenství, rozklad a zkáza."

Podařilo se nám to. Utekli jsme, ale ještě není vyhráno. V Lesním kmeni zuří rozsáhlí požár a počet obětí ještě stále není konečný. Já se navíc s Nikem, s našimi psími kumpány a se ženami z mého kmene musím rychle dostat do bezpečí. Na území Lesního kmene nám totiž hrozí, že nás zabijí.

Věci se dějí hrozně rychle a kmeny už nejsou to co dřív. Postupně se rozpadají. My však s Nikem máme svou smečku, ve které se snažíme nastolit rovnováhu a nebrat v potaz dřívější dělení kmenů. Není to však vůbec snadné. Stále jsou zde ti, kteří můj dřívější kmen Poutníků budou neustále považovat za špinavé hraboše. To ale není náš největší problém. V pozadí totiž číhají Zloději kůží v čele s Mrtvím zrakem a ti nás všechny můžou dovést k záhubě…

"Jestli chceš udělat nějaký pokrok s Danitou, nebo jakoukoli jinou poutnicí, která se tvé kočce zalíbí, navrhuju ti, abys nechal ego v brlohu a změnil svůj postoj."

Bojovnice slunce. Druhý díl ze série Příběhy z nového světa od spoluautorky známé série Škola noci, se na konci roku 2018 dočkal českého vydání. Opět máme možnost se ponořit do světa, jehož hlavní podstatou je přírodní magie, kterou autorka nádherně vyobrazuje. Příběh je přesně tak odpočinkový a pohádkový jako byl první díl, ale přesto jsou v něm někdy až nečekaně kruté scény, které se slabšími žaludky trochu zamávají.

P. C. Cast (zdroj)
Příběh pokračuje přesně tam, kde skončil první díl, a proto je nelepší, když jednotlivé díly čtete co nejdříve po sobě. Vypravěč nás znovu zavádí mezi jednotlivé kmeny. Právě zde si každý najde to své. Asi tím nejzajímavějším jsou rozhodně Zloději kůží, kteří v této knize už konečně více ovlivní život hlavních postav Mari a Nika. Co se však autorce v této knize trochu vymyklo z rukou, je Mari. Bohužel začíná být až moc tou otřepanou hlavní hrdinkou, která z ničeho nic umí naprosto vše a je až přehnaně dokonalá…

Znovu zde máme možnost prozkoumat více autorčin skvělý nápad se zvířecími kumpány a tentokrát se nejedná pouze o psy. Autorka zde opět nádherně ukazuje svou lásku ke zvířatům a přírodě, a právě díky tomu získává děj kapku originality, kterou zajisté milovníci zvířat, a navíc fantasy žánru ocení. V knize se dočkáme i pár nečekaných zvratů, ovšem chybělo zde trochu akce. Ty zajímavější části autorka zařadila hlavně na začátek a konec příběhu, ale prostředek se, bohužel, trochu táhl. Ovšem i přesto, že má kniha pomalu 600 stran, příběh se čte neuvěřitelně rychle.

Obálka knihy je pěkná, ale nějak se mi začínají více líbit ty originální přebaly. Začíná mě mrzet, že na ně YOLI neodkoupilo práva, ale nedá se nic dělat. I takto jsou však ozdobou knihovny a první dva díly série k sobě krásně ladí…

Konečně jsou na řadě mé pocity. Bohužel se musím přiznat, že pro mě Bojovnice slunce byla trochu zklamáním. Po prvním dílu jsem totiž od pokračování očekávala daleko víc a takto to na mě působilo, jako výplňový díl mezi první a třetí knihou. Hrozně mě to mrzí, ale nedá se hold nic dělat. I tak se však stále držím svého názoru, že je tato série lepší než Škola noci a už se nemůžu dočkat pokračování. Ano, pokračování. Omlouvám se za špatnou informaci v recenzi minulého dílu. Nějak jsem žila v přesvědčení, že je tato série duologií, ale spletla jsem se… Co se však týká celého příběhu, tak si knihu nemůžu vynachválit. Je to nádherné, odpočinkové a jednoduché fantasy z kouzelné přírody plné psů. A právě díky tomu mám tuto pohádkovou sérii moc ráda.

Knihu doporučuji každému, kdo hledá odpočinkový a vcelku originální příběh, který ho za pomoci zvířat a nádherné přírody zcela pohltí.

A teď už hodnocení!

    71%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Jak se vám líbil první díl Z vůle luny?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)


Komentáře

  1. Mně kamarádka doporučovala první díl, ale mě bohužel tahle série vůbec neláká :/

    OdpovědětVymazat
  2. Sérii jsem nečetla a nějak se k ní asi zatím nechystám :-( Tvou recenzi jsem si přečetla ale kniha vypadá opravdu zajímavě :-) Bohužel nemám tolik času na všechny knihy :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také to tak mám se spoustou knih... Zajímavých příběhů je tolik a času tak málo. :(

      Vymazat
  3. O této sérii neslyším poprvé, ale z nějakého důvodu mě úplně míjí.

    Gabux

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pokud bys měla náladu na hodně odpočinkové fantasy ze zajímavého světa plného přírodní magie, rozhodně se po sérii mrkni. ;)

      Vymazat
  4. Na tuhle sérii se teprve chystám, ale mám ji ve čtečce a doufám, že se k ní brzy dostanu a že bude stát za to ;)
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud máš chuť na odpočinkovou fantasy a nevadí ti, že je trochu delší, rozhodně se do série pusť. :) Ať se ti knihy líbí!

      Vymazat
  5. dneska jsem ji za jeden den precetla a musim rict ze me ten pribech pohltil tesim se na druhy dil a doufam ze to bude stejne napynavy jako prvni kniha

    OdpovědětVymazat
  6. Skvělá série, ale je škoda, že třetí díl není stále přeložen do češtiny

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...