Byl jsi mou první láskou, na kterou nezapomenu…

On

Autor:
Clare Empson

Originální název: Him

Žánr: Psychologický thriller

Počet stran: 408

Vydavatelství: Vendeta

Oficiální anotace: Catherine se ocitá jako pacientka na psychiatrii ve stavu, kdy není schopna komunikovat se svým okolím. S pomocí mladého psychiatra, svých kamarádek a oddaného manžela Sama začíná pomalu rozplétat svůj zamotaný život plný viny, hanby, bolesti, smutku a lásky.
Otevírají se jí dvě cesty, z nichž si musí vybrat. Dá přednost před bezpečným životem v manželství se Samem a jejich dvěma dětmi? Nebo půjde za Lucianem, jehož miluje již od univerzitních let? čas ubíhá a hrozí, že Catherine možnost volby ztratí a životní okolnosti rozhodnou za ní.
Catherine při své cestě za láskou a štěstím objevuje jejich odvrácenou tvář a zaplétá se do sítě vlastních i cizích temných stránek – poživačnosti, zatajování, nesplněných tužeb, klamů a polopravd. Dokáže se z ní dostat?

"Proč si v říši snů nemůže člověk tomu všemu vytvořit dokonalý konec?"

Chyby, které v životě uděláme, se nás dokážou držet neskutečně dlouhou dobu. Požírají nás. Dusí. A během let se stanou součástí našich duší. Budeme dělat, že se nic nestalo, že jsme zapomněli. Jenže pak přijde slabá chvíle. Moment, který nás navrátí v čase a my zapomeneme na náš aktuální život. A to je přesně to, co se mi stalo.

Navrátil ses do mého života v okamžiku, kdy jsem se snažila najít smysl mého manželství. Objevil ses tu a já zapomněla na vše. Žádné děti, žádný manžel, jen touha být znovu tvou. Ale to bylo. Teď tu sedím, z okna psychiatrické léčebny sleduji svůj nejoblíbenější strom, a už čtyři měsíce nedokážu říct jediné slovo…

"Ani nenávist nedokáže přesně vyjádřit, jak se kvůli tobě cítím."

Psychologický thriller, který vás zavede do hloubky lidské mysli. To je kniha On od Clare Empson, která nás ve svém příběhu zavede k vypravěčce, která se vyrovnává s traumaty, které nedávno zažila. Děj nás zavede do vyšší a bohatší společnosti. Objevíme zde partu přátel z vysoké, jejich problémy s rodinou, alkoholem a drogami, které se s nimi táhnou už velkou řádku let. Také zde však máme Catherine, hlavní postavu, která mezi tuto partu vůbec nezapadá. Příběh nás dokáže upoutat, zaujmout a my si budeme neustále opakovat jednu otázku: Co se ve skutečnosti stalo?

Dějem nás provází převážně Catherine. Máme tu kapitoly Teď, které se odehrávají v psychiatrické léčebně. A poté tu máme kapitoly Před 15 lety a Před 4 měsíci. Postupně zde zjišťujeme veškeré detaily příběhu a zjišťujeme, co nám chce autorka příběhem sdělit. Krom Catherine se tu do role vypravěče dostává i Lucian. Muž, kterému je v podstatě celý příběh vyprávěn. My zde tak máme možnost nahlížet do takové soukromé a intimní jednosměrné komunikace, která pomáhá Catherine dát svou psychiku opět do pořádku. Tím je kniha neskutečně zajímavá a získává úplně jiný rozměr, než kdyby autorka zvolila jinou formu vyprávění.

Pokud se sžijete s hlavní hrdinkou, příběh se vám dokáže neskutečně zarýt pod kůži. Autorka si tu dala hodně záležet na detailech. Navíc chce, abychom se v příběhu dokázali dobře orientovat a dost věcí popisovala podrobněji než by stačilo. Právě ony detaily dokážou bohužel působit chvílemi nudně a nezáživně. Kniha však v sobě ukrývá určité kouzlo a pokud máte rádi dlouhé popisy, tak se vám veškeré detaily, které tu jsou, budou líbit. Kniha je hodně založená na vztazích, takže zde autorka nechává prostor i veškeré vášni a touze. Příběh tedy chvílemi i více působí jako román než thriller, ale to vlastně ani nevadí.

Obálka knihy skvěle sedí k příběhu. Je temná, jednoduchá a ten detail krve na názvu vše skvěle podtrhuje. Originální obálka je sice taky výstižná a mnohem více minimalistická, ale mě osobně se mnohem líbí tato česká.

Jaký je můj názor na knihu? Když jsem začala číst, neměla jsem od ní žádná očekávání. Hlavní postava Catherine si mě však dokázala získat, a právě díky ní mě děj dokázal pohltit. S vypětím jsem čekala na to, co se stane dál. Nevěděla jsem komu můžu věřit. Ke konci jsem se bála otáčet stránky, jelikož jsem netušila, co si tam autorka na čtenáře připravila. Hltala jsem doslova každou stránku a se závěrem jsem si přála, aby příběh stále pokračoval. Autorka si mě tedy nečekaně získala a já doufám, že od ní u nás vyjdou ještě další knihy.

Příběh On doporučuji především ženám, které hledají poutavý psychologický thriller, jenž se čtenáři dokáže zarýt pod kůži.

A teď už hodnocení!

    84%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, co na ni říkáte? Jak se vám líbí česká obálka?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)



Za knihu bych chtěla moc poděkovat e-shopu Knihy Dobrovský,
u kterých si můžete příběh On také pořídit.
 

 

Komentáře

Oblíbené články...