Risk, vášeň a finanční podvody…

Kolotoč

Autor:
Paulina Świst

Série: Kolotoč 1.

Originální název: Karuzela

Žánr: Román, erotická literatura

Počet stran: 320

Vydavatelství: Red

Oficiální anotace: Dva mladí advokáti – Piotr a Olka – se přátelí už od dob společného studia na vysoké škole. Oba mají naprosto nevydařená manželství: Olčin manžel propadl hazardu a rozfofrovává její peníze jako posedlý, Piotrova manželka se léčí po nervovém zhroucení. Mezi Olkou a Piotrem přeskočí jiskra a začíná románek, který jejich už tak dost složitou situaci zkomplikuje ještě víc.
Ovšem aby bylo jasno – ani jeden z nich není bez poskvrny. Olka má problém s návykovými látkami a Piotr zase velice snadno podléhá půvabu děvčat, která se kolem něj motají. Oba však spojuje nejen citové pouto, ale také chuť vydělat pořádný balík.

"Velké peníze probouzejí velké vášně."

Když se stanete advokátem, všichni očekávají, že se budete řídit pravidly. Veškeré paragrafy se stanou vaší součástí a vy budete ukázkový občan vašeho státu. Jenže nezapomínejme na to, že pod světlem bývá největší tma. Takový advokát má totiž nejlepší šanci uspět ve velkých finančních podvodech…

Tak přesně tohle je Piotr. Ale co si budeme nalhávat… na vlnách podvodů se s ním od vysoké vezu i já. Za tu dobu, co se známe, se toho stalo hodně. Oba jsme se stali mistry ve svých profesích. On se oženil, já se vdala. Stále jsme však pro sebe navzájem těmi jedinými, kteří se pořádně znají. A nečekaně jsme se seznámili mnohem blíže, než jsme kdy plánovali…

"Já nemám co ztratit. Počítej se mnou."

Napínavé, vtipné, drzé a poutavé… Tak to jsou přesně slova, která vystihují první díl z nové autorčiny trilogie Kolotoč. Paulina Świst je zajisté mnohým čtenářům známá. Minulý rok se tato polská autorka objevila na českém trhu se sérií Prokurátor. V té nám nabídla strhující a napínavý děj plný advokátů, mafie a také lechtivých scén. A jak to tak vypadá, podobně na tom bude i tato nová série. Jen tentokrát jsou naši hlavní advokáti těmi, kteří si zahrávají se zákonem a jsou stíháni policií. Díky tomu nabírá příběh neskutečný spád a celý je tak ohromně čtivý.

Autorka v knize moc neobjevuje nové způsoby vyprávění. Máme tu opět dlouhé části dělené pouze paragrafy a ve vypravování se střídá Olka a Piotr, tedy hlavní dvojice. Příběh zde začíná v podstatě na konci, ale aby se čtenáři lépe v celém ději orientovali a pochopili, jak se v poslední době život Piotra a Olky vyvíjel, jsme po několika desítkách stranách navráceni o půl rok v čase. Příběh se pak postupně vyvíjí, až se ocitneme tam, kde celá kniha začínala. Olka s Piotrem jsou hodně svérázní, paličatí, drzí a nenechají si nic líbit. Nejsou to tedy zrovna postavy, které sednou každému. Ovšem zažijete s nimi zábavu a jejich mnohdy břitký jazyk dodá knize nečekaně ten správný náboj.

Skvělou zprávou pro fanoušky předchozí série rozhodně je, že se zde objeví například Kinga, ale i další postavy, které už známe. Autorka to tak krásně propojila, a to zajisté mnozí čtenáři ocení. Oproti Prokurátorovi tu máme hodně vulgarismů. To může být mnohým proti srsti, ale zas je potřeba uznat, že to k celému prostředí, kde se příběh odehrává, skvěle sedí. Je také až překvapivé, kolik erotických scén sem autorka vložila. Chvílemi je to až přehnaně červená knihovna, která tak trochu zavání 50 shades vibes. Ke konci se však autorka naplno věnovala zápletce. Nechybělo tu napětí a akce. No a přestože se dá říct, že tu máme v hlavní roli ty špatné, budeme jim naplno fandit.

Obálka knihy je i v případě této série převzata z originálu. Osobně u mě tedy vedou ty tmavé obálky u Prokurátora, ale i tato tematicky sedí. Není tu tedy nic, co jí vytnout.

A jaký je můj názor na knihu? Když jsem do příběhu šla, očekávala jsem něco, u čeho si odpočinu, ale zároveň tu nebude chybět napětí. A to přesně mi autorka splnila. Překvapilo mě, jak moc to bylo podobné předchozí autorčině sérii, ale vůbec mi to nevadilo. Naopak jsem ocenila to, že sem vložila již známe postavy, ale zároveň i nováčky. A úplně největší radost mám tentokrát z toho, že se zde ocitáme na té druhé straně zákona. Líbilo se mi, jak to celé autorka pojala. Máte tu sice předvídatelné scény, ale mě i přesto dokázala překvapit a zaujmout. Tohle je zkrátka taková ta kniha, kterou si přečtete, když chcete vypnou, nebo hledáte příběh, který vás dostane ze čtecí krize. Za mě tedy spokojenost.

Kolotoč doporučuji především všem ženám, které hledají odpočinkový a čtivý román s lechtivými momenty a pořádně temnou zápletkou.

A teď už hodnocení!

    77%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, jak se vám líbila? Jste fanoušci spíše série Prokurátor, nebo vás teď více zaujal Kolotoč?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentářů. :)


Za knihu bych chtěla moc poděkovat e-shopu Knihy Dobrovský,
u kterých si můžete příběh Kolotoč také pořídit.

 

Komentáře

Oblíbené články...